Dyrebutikker som er uvillge til å endre seg.

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Dyrebutikker som er uvillge til å endre seg.

Post by Niana »

I dag ble jeg litt oppgitt. Jeg var innom en av dyrebutikkene her i Ski, for jeg skulle se etter litt nytt inventar til buret. (Fant svært lite forresten, da de bare selger ting i tre..)
Jeg pleier alltid å ta en kikk på dyrene i alle dyrebutikker jeg er innom, og denne dyrebutikken har hatt bedre standar på burene enn den andre her i sentrum. Jeg har alltid tenkt at det virket som de visste hva de drev med ang rottehold, for de har gitt meg gode råd ang fòr og strø. Men da jeg gikk innom i dag, så jeg at flere av rottene ikke har noe skikkelig sted å sove. De har 4 (eller 5, husker ikke helt) små glassbur med en rotte i hver, og alt i som er i burene er matskål og vannskål. I et av burene hang det også en fugleleke i taket, som ikke kan brukes til noe. I et annet av burene var det et trehus som nesten var stort nok til rotta som bodde i det, i to var det knøttsmå hus som er beregnet på dverghamster (rottene sov med hodet inn og resten av kroppen på utsiden) og den siste rotta hadde ikke noe i det hele tatt. Bare sov i et hjørne.

Jeg gikk bort til hun som stod bak disken, og spurte om de ikke kunne i det minste skaffe rottene noen større hus, eller evt hengekøyer. Siden burene har netting i toppen, så hadde det vært lett å henge noe til dem der. Jeg sa jeg syntes så synd på dem og at de trengte et sted å gjemme seg vekk noen ganger. Hun bare småsmilte og svarte noe unnvikende... Virket i hvert fall ikke som hun gadd å bry seg om hva jeg sa.

Og da blir jeg så irritert! :furious: Hvordan kan man jobbe i dyrebutikk uten å gjøre det beste mulig for dyrene? Da jeg jobbet i dyrebutikk en kort stund, gikk jeg ut av butikken og fant friske grener til rottene, flyttet om på dyrene så de fikk mest riktig bur i forhold til artene og snakket med sjefen om vi ikke kunne gå til innkjøp av nye typer strø osv. Jeg prøvde alt jeg kunne å gjøre oppholdet i dyrebutikk så bra som mulig, og jeg prøvde å være sosial med alle dyrene i løpet av dagen.

I et av burene satt forresten en kjempesøt hvit hann på 6 mnd som jeg virkelig har lyst til å kjøpe, for jeg synes så synd på han.. Men jeg vet ikke om det er så lurt å skaffe flere rotter siden jeg må flytte til sommeren :sorry:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Dyrebutikker som er uvillge til å endre seg.

Post by Skaubytroll »

Jeg var faktisk innom den butikken i dag jeg og...
Fikk kjøpt litt snop og en papegøyestig i hard plast...

Det er ikke 4-5 bur med 1 rotte i hver. Hvis du titter litt nøye øverst på burene, så er det en 5 cm glippe mellom delene på jenteburene, slik at de kan hoppe over... Samme i guttedelen. Er kun mellom guttene og jentene det er helt tett helt opp...

Men ja, de hadde ganske små hus der i dag...
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Dyrebutikker som er uvillge til å endre seg.

Post by Niana »

Skaubytroll wrote:Jeg var faktisk innom den butikken i dag jeg og...
Fikk kjøpt litt snop og en papegøyestig i hard plast...
Jeg endte opp med å kjøpe en slags klatreleke av tau, som rottene synes var interresant ^^ Når jeg skrev at de bare hadde ting i tre, tenkte jeg mest på hus og sånt, fuglelekene deres er som regel i plast.

Skaubytroll wrote:Det er ikke 4-5 bur med 1 rotte i hver. Hvis du titter litt nøye øverst på burene, så er det en 5 cm glippe mellom delene på jenteburene, slik at de kan hoppe over... Samme i guttedelen. Er kun mellom guttene og jentene det er helt tett helt opp...
Mener du det positivt eller negativt? :P
Skaubytroll wrote: Men ja, de hadde ganske små hus der i dag...
Jeg synes det så ut på husene som de hadde vært der en stund. Håper de gir dem bedre steder å sove. Og noe mer å drive med i burene. Annet enn å klemme seg inn i toppen av buret inn til de andre
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Dyrebutikker som er uvillge til å endre seg.

Post by Skaubytroll »

Uceninde wrote:
Skaubytroll wrote:Det er ikke 4-5 bur med 1 rotte i hver. Hvis du titter litt nøye øverst på burene, så er det en 5 cm glippe mellom delene på jenteburene, slik at de kan hoppe over... Samme i guttedelen. Er kun mellom guttene og jentene det er helt tett helt opp...
Mener du det positivt eller negativt? :P
Hverken eller... Men det er i allefall mye bedre enn om alle hadde sittet helt alene i hver sin firkant, for her har de faktisk mulighet til å klynge seg sammen hvis de vil :)
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Dyrebutikker som er uvillge til å endre seg.

Post by Niana »

Skaubytroll wrote:
Uceninde wrote:
Skaubytroll wrote:Det er ikke 4-5 bur med 1 rotte i hver. Hvis du titter litt nøye øverst på burene, så er det en 5 cm glippe mellom delene på jenteburene, slik at de kan hoppe over... Samme i guttedelen. Er kun mellom guttene og jentene det er helt tett helt opp...
Mener du det positivt eller negativt? :P
Hverken eller... Men det er i allefall mye bedre enn om alle hadde sittet helt alene i hver sin firkant, for her har de faktisk mulighet til å klynge seg sammen hvis de vil :)
Ja, det er fint. Men jeg vet ikke om det er helt med vilje, for da hadde de vel hatt en litt mer logisk åpning? uansett så har det jo ikke så mye å si så lenge de er klar over det og ikke setter en gutt og en jente i de burene hvor det er åpning i mellom :P
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Dyrebutikker som er uvillge til å endre seg.

Post by wollf »

den værste butikken i bergen er buddy på åsane senter... der står rottene i et lite glassbur som ikke er større enn at kanskje en hamster alene kan bo i. der har de 4 rotter trykkt samen

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Dyrebutikker som er uvillge til å endre seg.

Post by Niana »

wollf wrote:den værste butikken i bergen er buddy på åsane senter... der står rottene i et lite glassbur som ikke er større enn at kanskje en hamster alene kan bo i. der har de 4 rotter trykkt samen
Usj :sorry: Regner med at det ikke nytter å snakke til dem ang rottene heller?
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Dyrebutikker som er uvillge til å endre seg.

Post by wollf »

tviler på at de gidder å bytte ut hele seksjonen pga hva en person sier. hun dama som jobber der har hatt rotter selv. sto å hørte på henne. "alle rotter er redde da de er små, det er opp til deg å forme dem" "husky er en veldig skjelden rottefarge" "rotter krever ikke så mye"

er ikke vits å snakke med slike, prøver du så vet de bedre, sier du at du selv jobber i butikk så gjør du det for å sverte dem osv

utmeldt

Re: Dyrebutikker som er uvillge til å endre seg.

Post by utmeldt »

wollf wrote:tviler på at de gidder å bytte ut hele seksjonen pga hva en person sier. hun dama som jobber der har hatt rotter selv. sto å hørte på henne. "alle rotter er redde da de er små, det er opp til deg å forme dem" "husky er en veldig skjelden rottefarge" "rotter krever ikke så mye"

er ikke vits å snakke med slike, prøver du så vet de bedre, sier du at du selv jobber i butikk så gjør du det for å sverte dem osv

Uff! så utrolig irriterende at hun har eid rotter selv men bryr seg ikke :mad:

Det burde absolutt stilles strengere krav til dyrebutikker!
Her i Tromsø er det iallefall 3 stk jeg ikke handler på pga at de behandler dyra så kjipt!! :suspicious:

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Dyrebutikker som er uvillge til å endre seg.

Post by Niana »

wollf wrote:tviler på at de gidder å bytte ut hele seksjonen pga hva en person sier. hun dama som jobber der har hatt rotter selv. sto å hørte på henne. "alle rotter er redde da de er små, det er opp til deg å forme dem" "husky er en veldig skjelden rottefarge" "rotter krever ikke så mye"

er ikke vits å snakke med slike, prøver du så vet de bedre, sier du at du selv jobber i butikk så gjør du det for å sverte dem osv
Kan jo bare forestille meg hvordan rottene hennes har/har hatt det hjemme... :/
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Cat
Pinky
Posts: 4
Joined: 23 Sep 2011, 17:09

Re: Dyrebutikker som er uvillge til å endre seg.

Post by Cat »

Har selv bodd i tromsø. hvilke butikker tenker du på?

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Dyrebutikker som er uvillge til å endre seg.

Post by tantepose »

Glassburene liker jeg dårlig!Det brukes for å stille ut dyrene som andre varer.Flombelyst og lekkert. :mad2: :evil:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Dyrebutikker som er uvillge til å endre seg.

Post by wollf »

det buret er like stort som om et A3 ark

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Dyrebutikker som er uvillge til å endre seg.

Post by wollf »

nei. litt mindre

utmeldt

Re: Dyrebutikker som er uvillge til å endre seg.

Post by utmeldt »

Cat wrote:Har selv bodd i tromsø. hvilke butikker tenker du på?
tenker på zoo på storgatbakken , den på polarsenteret og den nye som bare heter Dyrebutikken.

Synes det lukter hos alle tre og renholdet er dårlig.
Dyrene bor i små glassbur uten noe særlig til inventar og det drives med avl i den ene butikken åpent. Rottene går også på flis på alle dem.

Noe som er helt jævli er at de på polarsenteret har en kjempefin pappegøye som faktisk ikke er til salgs, den bare bor i butikken for å trekke kunder antar jeg :furious:


Jeg bruker selv fugler og akvarier på storgatbakken pga at de ikke har dyrerom lengre og er hjelpsomme og tar til seg info , ris og ros på en veldig proff måte! :grin:

Post Reply