Nå er jeg lei!

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

utmeldt

Nå er jeg lei!

Post by utmeldt »

Ok som overskriften sier så er jeg lei!
Jeg er lei folk som ikke klarer å ta vare på dyra de tar til seg og jeg er lei av å bli lurt til å ta til meg syke rotter som har blitt vanskjøttet!
Dette er rottepar nr. 2 siden august som har hatt det jævlig og som blir å koste meg veldig mange penger! begynner å bli rimeli sinna !!

Nå skal dere høre, Jeg henta to jenter i går som kom med båt fra skjervøy.
En agouti hooded og en agouti self, de har fått navnene Muffin og Darla.
Iallefall så dro jeg da på kaia for å hente dem , det blåste veldig så jeg var hele tiden bekymret for hvordan jentene reiste. Og det hadde jeg god grunn til!
de satt i en plastboks med bare litt høy i , jeg måtte ta av meg t-shorta mi å gi dem den sånn at de iallefall kunne varme seg på noe!
buret jeg fikk levert med var så skittent at jeg ble kvalm da jeg holdt i det og det av bare lukta!
Det var kjempetungt og da vi så nedi så fant vi ut hvorfor! Det var stappfullt av rottedritt! vi heiv ca 3 kg med bare rottedrit og piss!! det var blitt som en massiv dritt og piss blokk! :mad:
Maten deres var blandet med dritten og matskålene var innsmurt og helt fyllt med drit! :spy: Jeg har ærlig talt aldri sett noe så ille i hele mitt liv! og jeg har sett en del vannskjøtsel altså!!
Jeg sitter enda litt i sjokk her jeg over forholdene som jentene har levd under. :gasp:
Buret gikk ikke å vaske engang for all dritten var grodd inn, bokstavelig talt!
Så jeg kasta buret og interiøret rett i søppla for det var umulig å få rent!

Når jeg tok imot jentene så jeg med en gang at noe ikke var helt i orden med muffin (hooded jenta) hun har en diiiiger kul på siden som garantert må oppereres bort så snart som mulig! den er på størelse med en pingpongball så den gamle eiern har absolutt sett den!
Det som er så irriterende er at jeg ikke fikk beskjed om dette før jeg tok imot rottene!! :justice:

så hva gjør man?
Å sende dem tilbake er helt uaktuelt for jeg vet at de ble vanskjøttet der!
Dama jeg fikk dem hos vil ha 400 kr for rottene og buret, noe jeg mener hun ikke burde få da buret var så inngrodd i skitt at det måtte kastes og siden den ene jenta har en skikkeli obvious kul som jeg ikke ble informert om!!

hva synes dere? skal jeg betale eller ikke ?



Edit : Jentene er foresten kjempesøte og jeg gleder meg til å bli skikkeli kjent med dem :cheer: bilde kommer på bildetråden min når de blir litt tryggere :grin:

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Nå er jeg lei!

Post by tantepose »

Jeg ville ikke betalt.Dette var grusomt!Du får si at det eneste gode hun har gjort for dem var å gi dem bort,og at hun kan trekke 400 av på dyrlegeregningen!Er glad for at de er med deg! :cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Nå er jeg lei!

Post by Skaubytroll »

Nei... Jeg hadde nesten heller krevd å få betalt for første dyrlegetime siden tingene er som de er.

Er'e mulig :crazybonk:
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Nå er jeg lei!

Post by Tonje Lenore »

Jeg hadde ikke betalt noen ting, herregud, stakkars rotter :trist:

Som skauby sa også, hadde jeg nesten krevd å få betalt for dyrlege time da du ikke ble opplyst om det på forhånd!
Men dessverre er det alt for mange slike tilfeller og jeg regner nesten med at forrige eier ikke er villig til å betale for det :suspicious:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

utmeldt

Re: Nå er jeg lei!

Post by utmeldt »

Nå har jeg fått svar fra henne på mailen jeg sendte for to min siden...
Hun går med på at jeg ikke skal betale noe for dyra, men vil ikke hjelpe til med dyrlegeregningen da det ikke er hennes dyr lengre :suspicious:

Jeg er iallefall uendelig glad for at jentene kom til meg! De skal få det kjempebra! :grin:
Synes nesten det verste er at jentene er superreinslige, de går på dokasse allerede!!! kan ikke tenke meg til hvor jævli de har følt seg ved å være nødt til å leve i all skitten!!!

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Nå er jeg lei!

Post by tantepose »

Det er sååå bra!!! :cheer: :kiss:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Nå er jeg lei!

Post by Tonje Lenore »

Positive er jo at de har kommet til deg og får det kjempebra :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Nå er jeg lei!

Post by wollf »

om sykdom og skade på "vare" ikke er opplyst om før eller under kjøp er tidligere eier pliktig til å erstatte varen eller betale for skade og evt reperasjon.

dyr går også under kjøpsloven, var dette en annonse på finn.no?
jeg ville sendt en mail der jeg ville forklart at jeg kommer til å gå videre med saken, enten gjennom mattilsynet, el. dyrebeskyttelsen. og så ville jeg sagt at jeg skal kontakte forbrukerombudet

utmeldt

Re: Nå er jeg lei!

Post by utmeldt »

wollf wrote:om sykdom og skade på "vare" ikke er opplyst om før eller under kjøp er tidligere eier pliktig til å erstatte varen eller betale for skade og evt reperasjon.

dyr går også under kjøpsloven, var dette en annonse på finn.no?
jeg ville sendt en mail der jeg ville forklart at jeg kommer til å gå videre med saken, enten gjennom mattilsynet, el. dyrebeskyttelsen. og så ville jeg sagt at jeg skal kontakte forbrukerombudet

Jeg har funnet annonsen på finn.no ja...
Det som er greia er at jeg ikke vil lage noe bråk for noen, såklart synes jeg det er helt ufattelig idiotisk at hun skal slippe så billig unna men jeg er alikavel bare glad for at jentene er hos meg nå. Hun har lovet meg at hun aldri mer skal få seg rotter eller noen annen gnager igjen!
Hun mener helt bestemt at hun ikke så kulen og at hun ikke viste om den... men den er nå temmelig obvious spør du meg!

Blir det ikke veldig mye stress med mattilsynes og forbrukerombudet?
Tonje Lenore wrote:Positive er jo at de har kommet til deg og får det kjempebra :cheerful:
ja takk gud for det!!! Jentene er sååå fine og fortjener bare det beste! :kiss:

Rubisco
Sover i do
Posts: 217
Joined: 09 Oct 2011, 23:52

Re: Nå er jeg lei!

Post by Rubisco »

Wow, dette er så forferdelig! Gjør som Wollf sier! Hun fortjener ikke noe bedre. Dyrene fortjener all den hjelpen penger kan kjøpe og HUN bør betale for den også.

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Nå er jeg lei!

Post by Tonje Lenore »

Jeg hadde samma greia, bare at jeg fikk inn 4 rotter som var veldig tynne osv, og hun ene var syk at vi måtte avlive.
Hun hadde head tilt til de grader at jeg ville gråte da jeg så henne :sjokkert:
Men jeg var heldig som hadde en veldig forståelsesfull forrige eier, så hun betalte for avliving!

Så klart er det jo ikke alle som er sånn, og skyver problemene bort når andre har tatt over deres problem!
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Nå er jeg lei!

Post by wollf »

det kan være at hun ikke har sett det, rett og slett for at hun ikke har håndtert rottene. om det hadde vært min boks som luktet så mye ville jeg 1: ha vasket den så jeg klarte å være med dem
men om jeg ikke likte dem så ville jeg 2: ha gjemmt dem vekk

utmeldt

Re: Nå er jeg lei!

Post by utmeldt »

Rubisco wrote:Wow, dette er så forferdelig! Gjør som Wollf sier! Hun fortjener ikke noe bedre. Dyrene fortjener all den hjelpen penger kan kjøpe og HUN bør betale for den også.
jeg har fryktelig lyst å gi henne en skikkeli lærepenge... men hun virker oppriktig lei seg selv om at hun ikke vil betale for behandling.
alt som betyr noe for meg er at jentene er kommer i gode hender og får det de trenger :cheer:
Tonje Lenore wrote:Jeg hadde samma greia, bare at jeg fikk inn 4 rotter som var veldig tynne osv, og hun ene var syk at vi måtte avlive.
Hun hadde head tilt til de grader at jeg ville gråte da jeg så henne :sjokkert:
Men jeg var heldig som hadde en veldig forståelsesfull forrige eier, så hun betalte for avliving!

Så klart er det jo ikke alle som er sånn, og skyver problemene bort når andre har tatt over deres problem!
jeg vil gråte når jeg ser kulen til muffin :sadpace: den er så svær!

wollf wrote:det kan være at hun ikke har sett det, rett og slett for at hun ikke har håndtert rottene. om det hadde vært min boks som luktet så mye ville jeg 1: ha vasket den så jeg klarte å være med dem
men om jeg ikke likte dem så ville jeg 2: ha gjemmt dem vekk
Hun har ikke håndtert rottene i det hele tatt, den ene beit henne første dagen hun hadde dem og siden da har hun ikke rørt dem.
Hun hevder også å være allergisk mot dem, noe som er greit men det betyr ikke at man kan vanskjøtte dyra fordet.

så ja jentene har mest sannsynligvis vært "gjemt bort" :sorry:

De er ganske redde og engstelige... men Muffin har tort å ta godbit av hånda en gang! :cheeeers:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Nå er jeg lei!

Post by wollf »

jeg er også allergisk mot masse møkk :bleh:
men ring mattilsynet og snakk med dem. greit nok at hun ikke vet bedre, men det er ikke noen unnskyldning.

og feilinfo om varer på finn.no står det om i regelverket deres. les der;)

utmeldt

Re: Nå er jeg lei!

Post by utmeldt »

wollf wrote:jeg er også allergisk mot masse møkk :bleh:
men ring mattilsynet og snakk med dem. greit nok at hun ikke vet bedre, men det er ikke noen unnskyldning.

og feilinfo om varer på finn.no står det om i regelverket deres. les der;)

Skal ringe dem i morra, håper de har lørdagsåpent.
skal også ta meg en titt på Finn.no og regelværket der!

Men jeg kom på en ting; om ikke jeg betaler for dyrene så har det jo aldri vært et kjøp og dermed gjelder vel ikke kjøpsloven?

Post Reply