Rotter og episode av My Strange Addiction

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Rubisco
Sover i do
Posts: 217
Joined: 09 Oct 2011, 23:52

Rotter og episode av My Strange Addiction

Post by Rubisco »

My Strange Addiction er en Amerikansk tvserie som viser 2 mennesker som sliter med en eller annen type "avhengighet". Vanligvis er det mer dramatisk- drikke negllakk, drikke bensin, spise avdøde manns asker osv. Men i dette episode er det dame med 52 nakenrotter. Hun har tydligvis et stort problem med livet sitt men syntes veldig synd på de rottene. De er i SUPERSMÅ bur og hun har knapt råd til å betale husleie så jeg tviler de får dyrelegebesøk.

Youtube link
Del 2

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Rotter og episode av My Strange Addiction

Post by Matmor »

Trist tilfelle, for det var ganske åpenbart at hun ikke hadde hverken nok kunnskap om hva rottene trengte, eller økonomien til å følge dem opp. :trist: Men jeg var ikke imponert over TV-selskapets og veterinærens fremstilling av rottene som sykdomsspredere. Det virket også usannsynlig på meg at rottene skulle formere seg uhemmet, hvis det stemmer at hun "bare" hadde ca. 30 rotter og hadde holdt rotter i flere år. :?

utmeldt

Re: Rotter og episode av My Strange Addiction

Post by utmeldt »

Nei og nei! Dette var en virkelig fæl video!! :cry2:
stakkars rotter, de lever jo alt for mange i alt for små bur!
Ingen hengekøyer eller leker eller hus å kose seg i , fryktelig trist :trist:
HUn har nok ikke råd til veterinær heller nei, huff! :sadpace:

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Rotter og episode av My Strange Addiction

Post by WillyWonka »

oij... 52 rotter :O
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Rotter og episode av My Strange Addiction

Post by Niana »

Uff, nei det der var ikke optimalt akkurat.. Rottene hadde helt klart alt for små bur, og de er alt for mange. Men som en liten trøst virker det som de får være mye ute da i hvert fall, og hun er oppriktig glad i dem, gir dem mat før hun kjøper til seg selv. Å være glad i et dyr er jo så klart ikke nok, de må bli tatt vare på å gitt det de trenger også, men jeg ser jo at hun prøver så godt hun kan. Det er ikke bare-bare å komme seg over en avhengighet, og jeg synes egentlig dattera hennes var skikkelig fæl og bitchy ang det hele :/

Men det var trist å høre at hun hadde rotter som manglet et ben, manglet deler av halen og som var blinde. De har nok neppe vært hos vetrinær :/
Og det var i hvert fall fælt å se den med en svart svulst i ansiktet, da vet'en var der virket det som mange av dem var veldig syke.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Usagi-Zakura
Omegarotte
Posts: 131
Joined: 27 Sep 2010, 22:21
Location: Klæbu

Re: Rotter og episode av My Strange Addiction

Post by Usagi-Zakura »

Jeg har sett den del sånne på Animal Planet, Som regel dreier det seg om hunder og katter, men av og til er det også andre dyr der. De tar inn en masse dyr med gode baktanker, men det blir altfor mange av dem som gjør at de ikke klarer å ta seg av hverken dem eller seg selv.
Jeg liker ikke hvordan de andre snakker om rottene heller da. På dem høres det ut som at bare det å HA rotter i seg selv er en psykisk lidelse:/
Dama er jo ensom! Det er nok mye av grunnen til at de ble så ille til å begynne med. La henne heller få beholde to eller tre rotter så går det sikkert fint (er også litt bekymret over at hun mater dem med cupcakes og Pizza...)

frida!
Pinglerotte
Posts: 37
Joined: 29 May 2012, 01:52
Location: trondheim

Re: Rotter og episode av My Strange Addiction

Post by frida! »

stakkars rotter :sob:
De var liksom 20 i et bur.
og de fikk ikke maten de trengte heller, de fikk sjokolade.. :sadpace:
Hilsen Frida og rattusene

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Rotter og episode av My Strange Addiction

Post by torasrotter »

Det er veldig vanlig i USA å gi rottene menneskemat som ikke er sunt for de :trist: Eller vanlig og vanlig. Jeg er med i et par rottegrupper på facebook, og der er det en dame som har så mange rotter at jeg ikke kan fatte det! Og hun gir de alt av mat, og i tillegg så ser det virkelig ikke ut hjemme hos hun :nei:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Rubisco
Sover i do
Posts: 217
Joined: 09 Oct 2011, 23:52

Re: Rotter og episode av My Strange Addiction

Post by Rubisco »

Det er kjempe synd Tora. :(

I tilfelle dere ikke så på hele episoden så ble ALLE rottene tatt fra henne etter filmingen av episoden.

Szelidpatkany
Gnager på ledninger
Posts: 108
Joined: 06 Nov 2010, 21:10

Re: Rotter og episode av My Strange Addiction

Post by Szelidpatkany »

Hun sier at hun elsker rottene sine :sjokkert: (hvordan hadde de hatt det hvis hun hatet dem :sick: ) De hadde det grusomt :justice:

Usagi-Zakura
Omegarotte
Posts: 131
Joined: 27 Sep 2010, 22:21
Location: Klæbu

Re: Rotter og episode av My Strange Addiction

Post by Usagi-Zakura »

Szelidpatkany wrote:Hun sier at hun elsker rottene sine :sjokkert: (hvordan hadde de hatt det hvis hun hatet dem :sick: ) De hadde det grusomt :justice:
Hvis hun hatet rotter ville hun ikke hatt noen... Nå er det ikke særlig heldig å ha for mange dyr heller samme hvor mye du elsker dem.

Post Reply