Savnet Rotte! Hjelp!

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Usagi-Zakura
Omegarotte
Posts: 131
Joined: 27 Sep 2010, 22:21
Location: Klæbu

Re: Savnet Rotte! Hjelp!

Post by Usagi-Zakura »

Vi har ikke noen septiktank.
Pappa mener at om hun skulle ha kommet seg ned i toalettet ville hun falt 15 meter rett ned gjennom vannrøret, og jeg tviler på at hun kunne overlevd, eller klart å komme seg opp igjen. :trist2:
Men jeg har ingen spor ellers om hvor hun kan være...

Jeg begynner å lure på om hun kan ha kommet seg helt ut. Vi har hatt mus i huset før, så hvis de kan komme inn kan en rotte komme seg ut usett. Men nå som det er høst kan jeg ikke tenke meg at hun skulle få lyst til det..

cloudpainter
Pinglerotte
Posts: 36
Joined: 18 May 2011, 23:14

Re: Savnet Rotte! Hjelp!

Post by cloudpainter »

er rotta fremdeles ikke funnet ? :redd:

Usagi-Zakura
Omegarotte
Posts: 131
Joined: 27 Sep 2010, 22:21
Location: Klæbu

Re: Savnet Rotte! Hjelp!

Post by Usagi-Zakura »

Nei. :trist2:
Er vel bare å innse at hun er borte for godt tror jeg :grine:
Hun var bare såvidt et år gammel også og Coco (rundt et halvår) er blitt alenebarn.

Jasmin
Bygger bol
Posts: 502
Joined: 15 Sep 2011, 15:44
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Savnet Rotte! Hjelp!

Post by Jasmin »

Usagi-Zakura wrote:Nei. :trist2:
Er vel bare å innse at hun er borte for godt tror jeg :grine:
Jeg syntes ikke du bør gi opp, i så fall prøv i kveld.Når hun har stukket av til vanlig hvor gjemmer hun seg?? Eller kanskje du kan se i alle krinkel kroker rundt buret??
Canta & Baila ❤
Gode venner er som stjerner, det er ikke alltid du ser dem men du vet at de er der <3

Usagi-Zakura
Omegarotte
Posts: 131
Joined: 27 Sep 2010, 22:21
Location: Klæbu

Re: Savnet Rotte! Hjelp!

Post by Usagi-Zakura »

rotteguri wrote:
Usagi-Zakura wrote:Nei. :trist2:
Er vel bare å innse at hun er borte for godt tror jeg :grine:
Jeg syntes ikke du bør gi opp, i så fall prøv i kveld.Når hun har stukket av til vanlig hvor gjemmer hun seg?? Eller kanskje du kan se i alle krinkel kroker rundt buret??
Det har aldri skjedd før! Det nærmeste er den gangen jeg mistet en hamster, satte opp en felle i kjelleren og pappa fant han der senere samme natt.
Buret står også slikt plassert at det er vanskelig å komme til for en liten rotte, akkurat i trappeoppgangen rett over kjelleren. (DVS; det står i loftstrappa, som er rett over kjellertrappa, det er lett for et lite dyr å falle gjennom trappa og havne i kjelleren.)
Har satt ut mat både i kjelleren, ved badet (hvor hun ble sett sist) og ved trappa. Og buret...vel...det ligger allerede noen matbiter på gulvet der da jeg ikke alltid er like flink til å rydde det opp. Ingenting er rørt, og jeg har sett og hørt etter henne hver kveld i en uke!

Jasmin
Bygger bol
Posts: 502
Joined: 15 Sep 2011, 15:44
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Savnet Rotte! Hjelp!

Post by Jasmin »

ja... :armeklemmer: Veldig trist :trist2: Men kanskje en dag dukker hun opp :ratgreen: krysser fingrene for det
Canta & Baila ❤
Gode venner er som stjerner, det er ikke alltid du ser dem men du vet at de er der <3

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Savnet Rotte! Hjelp!

Post by Niana »

Uff, for en trist situasjon :sorry: Kan ikke være lett for deg dette, føler virkelig med deg. Veldig synd at det ikke er mer man kan gjøre :/
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Usagi-Zakura
Omegarotte
Posts: 131
Joined: 27 Sep 2010, 22:21
Location: Klæbu

Re: Savnet Rotte! Hjelp!

Post by Usagi-Zakura »

Ble så jeg kjøpte en ny rotte i dag. Coco er nesten bare barnet selv så jeg kunne ikke la henne være alene.
Det ble en liten svart baby fra dyrebutikken, hun har en hvit stripe på magen så jeg vet ikke helt hva tegningen heter? Er det en type berkshire det også?
Image
Hun heter forresten River Song.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Savnet Rotte! Hjelp!

Post by wollf »

Er nok berkshire ja. Nydelige jenter

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Savnet Rotte! Hjelp!

Post by kikky »

Oooh, navn fra the host? smekker pike :cheer:
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Usagi-Zakura
Omegarotte
Posts: 131
Joined: 27 Sep 2010, 22:21
Location: Klæbu

Re: Savnet Rotte! Hjelp!

Post by Usagi-Zakura »

kikky wrote:Oooh, navn fra the host? smekker pike :cheer:
Doctor Who faktisk :D
Fortsetter med min egen trend om å oppkalle kjæledyrene etter den TV-serien jeg er mest opptatt av:p (Luna kom fra litt diverse steder...Coco var navngitt av oppdretteren.)

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Savnet Rotte! Hjelp!

Post by Niana »

Usagi-Zakura wrote:
kikky wrote:Oooh, navn fra the host? smekker pike :cheer:
Doctor Who faktisk :D
Fortsetter med min egen trend om å oppkalle kjæledyrene etter den TV-serien jeg er mest opptatt av:p (Luna kom fra litt diverse steder...Coco var navngitt av oppdretteren.)
Hah, den der kjenner jeg til x)
Pippin = Ringenes Herre, Swarley (RIP) = How I Met Your Mother, Jack = Lost og Alfred Adama = Battelstar Galactica :nottelling:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: Savnet Rotte! Hjelp!

Post by Vitania »

Niana wrote:
Usagi-Zakura wrote:
kikky wrote:Oooh, navn fra the host? smekker pike :cheer:
Doctor Who faktisk :D
Fortsetter med min egen trend om å oppkalle kjæledyrene etter den TV-serien jeg er mest opptatt av:p (Luna kom fra litt diverse steder...Coco var navngitt av oppdretteren.)
Hah, den der kjenner jeg til x)
Pippin = Ringenes Herre, Swarley (RIP) = How I Met Your Mother, Jack = Lost og Alfred Adama = Battelstar Galactica :nottelling:
Sirius = Harry Potter :hearteyes:
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Savnet Rotte! Hjelp!

Post by Niana »

Vitania wrote:
Niana wrote: Hah, den der kjenner jeg til x)
Pippin = Ringenes Herre, Swarley (RIP) = How I Met Your Mother, Jack = Lost og Alfred Adama = Battelstar Galactica :nottelling:
Sirius = Harry Potter :hearteyes:
Ja, tenk at jeg glemte han :justice: Han er maks usosial og ligger allid bortgjemt da, så jeg merker nesten ikke at han er her faktisk. Ikke kommer han ut når buret står åpent heller.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Post Reply