Sommer

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Laarsfm
Pinky
Posts: 22
Joined: 27 Aug 2012, 16:02

Sommer

Post by Laarsfm »

Hei! Jeg lurer på hva jeg skal gjøre når sommeren kommer? Da lurer jeg på det angående det med at vi reiser bort en uke eller to. Det lengste jeg har hadd rottene alene hjemme er ca 3,5 - 4 dager! Dette var noe jeg ikke tenkte på når jeg anskaffet meg rotter...... :klaskepanne: Er det sted man kan plassere dem? Dyrebutikker osv? Bor i Trondheim. Setter pris på svar :)
Rottene mine <3

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Sommer

Post by wollf »

du kan høre med none her inne, ellers bruker det å fnnes smådyr pass. ingen venner som kan hjelpe?

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Sommer

Post by Siv M »

Tror sikkert noen her kan passe dem om du forhører deg litt :wink:

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Sommer

Post by Matmor »

Hvis du begynner å forhøre deg nå burde det gå greit å finne noe. Dessuten finnes det minst ett dyrepensjonat i nærheten av Trondheim, men det koster alltid noen kroner å sette bort dyrene til profesjonelle. Mer enn hvis du kan bytte tjenester med en annen rotteeier.
Det lengste jeg har hadd rottene alene hjemme er ca 3,5 - 4 dager!
De bør ha tilsyn hver dag - tenk om en av dem skulle ha skadet seg, og ikke få hjelp på så lenge!

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Sommer

Post by Sandratravolta »

Har du naboer som kan komme innom en gang om dagen? Venner som kan ha de hjemme hos seg? Betale noen du kjenner for å passe dem? Det er jo mange løsninger på problemet..!
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Laarsfm
Pinky
Posts: 22
Joined: 27 Aug 2012, 16:02

Re: Sommer

Post by Laarsfm »

Har jo folk som mormor, bestefar, søseknbarn, tanter og onkler osv...men tenker mest på at de ikke blir tatt ut eller holdt på med? Få av dem vil garantert holde de....
Rottene mine <3

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Sommer

Post by Siv M »

Laarsfm wrote:Har jo folk som mormor, bestefar, søseknbarn, tanter og onkler osv...men tenker mest på at de ikke blir tatt ut eller holdt på med? Få av dem vil garantert holde de....
jeg sliter med det samme her :bleh: ingen av mine vil passe på dem heller. til nød gi dem mat å vann bare

Ullteppe
Pinky
Posts: 8
Joined: 09 Feb 2013, 23:53
Location: Trondheim

Re: Sommer

Post by Ullteppe »

Vi er stort sett hjemme året rundt. Har så mange dyr at det er omtrent umulig å finne pass :lolear: Har ei venninne som mer enn gjerne passer hele hurven for oss da (2 hunder, 4 katter, 1 ilder og 5 rotter), men stort sett blir det bare til at vi blir hjemme. Så om vi ikke har mange andre planer osv, så kan nok vi stille som passere altså :cheerful: Kan ikke garantere at vi kan alltid selvfølgelig, men et alternativ kan vi hvertfall være.

De blir jo ikke holdt på med når de er alene fire dager heller, så at ikke familien din vil holde på med dem utgjør jo ikke store forskjellen fra tidligere, men du kan være tryggere på at de ser om noe har skjedd :cheesy:
*Fersken, Multe, Morell, Ananas og Papaya*

Post Reply