Tamrotte funnet ute

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: Tamrotte funnet ute

Post by monlan »

Stakkars lille hjelpeløse gutten. Alene ute på skrmmende ukjendte plasser uten noe flokk å få beskyttelse og trygghet hos.

Er så glad for at du har tatt deg av han. Nå har han det godt. Og så bra at han er såpass tillitsfull selv om han har opplevd en traume. Ønsker deg og guttebassen lykke til. :kisses:
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Tamrotte funnet ute

Post by Sandratravolta »

Han har blitt vasket to ganger i dag, blitt smurt sårsalve på, fått antibiotika og sårrens, og ekstra myk bunn i reiseburet for at føttene skal få det bedre. Og så har vi kost lenge, og han har gnisset tenner og poppet øyer. Lille Vetle:) Eller Velte som samboeren min skrev i dag tidlig til meg, passer riktignok "fint" siden stakkaren velter hvis han legger for mye vekt på føttene. Stakar, vondt til han sikkert. Får håpe han kanskje kan få litt smertestillende på tirsdag.

I kveld blir det babygrøt, spinat og brokkoli!
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Tamrotte funnet ute

Post by Sandratravolta »

Han har gnagd litt på fingrene våre i dag, og selv om han ikke biter hardt så kjennes tennene hans veldig skarpe og lange ut! Så jeg tenkte at han kanskje ikke har hatt mulighet til å slipe ned de stakkars tennene sine, så han får tyggebein og gnagestein i reiseburet, og forhåpentligvis kan han gnage litt på det.

Og har sikkert skrevet det, men neglene hans er veldig lange, og sårene på baklabbene er på ca samme sted, kan dette være slike sår de får ved å gå på hardt underlag eller rett på sprinkler?

Selv om han er tam og kosete, så tviler jeg på at han har hatt det særlig bra der han kom fra, de tingene jeg har nevnt må da tyde på vanskjøtsel?
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Tamrotte funnet ute

Post by tantepose »

Har dere vært hos dyrlegen?Lykke til! :cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Tamrotte funnet ute

Post by Sandratravolta »

Har time hos dyrlegen i morgen klokken ett:) Skal oppdatere med hvordan det går etter det!
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Fiffi
Gnager på ledninger
Posts: 108
Joined: 15 Jul 2013, 17:24
Kjønn: Kvinne
Location: Akershus

Re: Tamrotte funnet ute

Post by Fiffi »

Lykke til hos dyrlegen. :)
Jentene : :hjerterotte: Kalinka, Thiara og Caridina :hjerterotte:
Gutta: :lovey: Joonbi, Shinzo, Keuman og Dennis :lovey:

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Tamrotte funnet ute

Post by Tonje Lenore »

Sandratravolta wrote:Har time hos dyrlegen i morgen klokken ett:) Skal oppdatere med hvordan det går etter det!
lykke til, venter spent på oppdatering ang morgendagen :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Tamrotte funnet ute

Post by Sandratravolta »

Takk! Håper på det beste. Han er litt "skakk", lurer på om det kan være noe mellomørebetennelse? Eller om det bare er at han har vondt i føttene og står skjevt, det finner vi ut av i morgen! Han må bli frisk da, når han har klart seg så fint til nå (han har til og med somlet seg til å ødelegge noen møbler.)
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Tamrotte funnet ute

Post by Sandratravolta »

Da er vi hjemme fra veterinæren, Vetle har massevis av luseegg - så har fått resept på stronghold til alle rottene jeg har pluss litt til, resepten er vel på 45 stronghold. Dessuten har jeg fått resept på smertestillende, som han skal få, fordi han har sånn bumblefoot(hvis det er det det heter). Så vi skal fortsette å gi han antibiotika, smøre inn føttene hans og gi han litt smertestillende. Dessuten har han for lange tenner, så han får masse ting han kan tygge på så han får slipt ned tennene sine.

Men jeg glemte å spørre hva slags krem det er han skal få for føttene sine, en slags soother? (mener å ha lest om det i en annen tråd her - skal sjekke)

Dessuten har stakkaren headtilt, men virker som det som har forårsaket det eventuelt har gått over. Men hodet er skjevt og det får han vel bare leve med.
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Tamrotte funnet ute

Post by Sandratravolta »

Da har Vetle fått oppgradert boligen sin. Og før noen sier noe så VET jeg at dette er i aller minste laget for en rottetass, men han har stått i reisebur til nå, og jeg vil ikke at han skal klatre noe på grunn av føttene sine, så han skal få litt smertestillende og sårene skal smøres inn, forhåpentligvis kan han flytte inn i ordentlig bur om en stund!

Siden han er skjev i hodet OG har vondt i føttene så velter han en del når han går, derfor tenker jeg det kan være litt skummelt for han å klatre på gitter. Men OM han trives da, gnisset tenner mens han utforsket, og har til og med fått do og hus! Og masse ting han kan tygge på. Tenk hvor stor glede han vil ha om han kan flytte inn i ordentlig bur når han blir bedre <3

Image
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Tamrotte funnet ute

Post by Siv M »

stakkar gutt , godt han fikk komme til deg så han fikk en skikkelig sjekk hos vetten å ett varmt å godt hjem å være , du er snill du :kisses: Vetle er sikkert veldig takknemlig :cheer:

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Tamrotte funnet ute

Post by Sandratravolta »

Han er en glad og fin gutt, utrolig hvordan han kan være så tillitsfull!!

Men må si han har blitt littegrann smålei av å få antibiotika nå da. Ligger passe stille for å få det, men om han skal svelge det - nisj... Ligger som sikkel i munnviken og så tørker han det av etterpå, rampefjompen. Får prøve å bytte på å gi det til han i mat og i sprøyte.
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Tamrotte funnet ute

Post by Siv M »

:giggle: ja medisiner er ikke gøy verken for dyr eller mennesker tror jeg, ikke smaker det noe godt heller pføy å fy :bleh:

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Tamrotte funnet ute

Post by Sandratravolta »

Lukter banan! Men om det smaker godt veit jeg ikke:-p burde kommet med baconsmak, skulle ikke vært så vanskelig egentlig.
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Tamrotte funnet ute

Post by Siv M »

mine likte ikke den banan smaken :nottelling: har brukt den selv, de nektet å ta den , men molly slukte det hvis jeg blandet det med leverpostei :yumm: hun var så grisk hun at hun bet i skjeen :giggle:

Post Reply