Tamrotte funnet ute

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Tamrotte funnet ute

Post by Sandratravolta »

Tidligere i dag fikk jeg telefon fra en som hadde sett en tamrotte ute, den er hvit og har svart hette. Han var ganske fortvilt og hadde ringt rundt til FOD, dyrebeskyttelsen og veterinæren, men ingen kunne ta den og eneste som kunne tilbys var avlivning.

Han så den i går, og fikk gitt den en eplebit da, men hadde ikke noe å ha den i, og kunne ikke ha den i leiligheten siden han har katter. Men i dag kjøpte han et mini reisebur, og fikk tak i den etter han ringte meg, så betalte han taxi for at jeg skulle komme og hente den.

Det er en gutt, han ser veldig medtatt ut, tynn i pelsen sin, veldig møkkete og har sår på halen, dessuten ser det ut til at foten er skadet. Han piper ikke når jeg tar på han og han spiser og drikker godt.

Har gitt han babygrøt, RM1 og en smoothie med rosenkål, soyaolje, erter og mais - siden soya og rosenkål skal inneholde Vitamin K - tilfelle han har fått i seg noe rottegift. Og så skal jeg følge med på han og ta han med til Tonje på Tam Klinikk Alna på tirsdag. Håper på det beste for gutten!! Og så får han bo i et stort reisebur så lenge, han styrer fælt inni der hvert fall, river litt i avispapir og tusler rundt.
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Tamrotte funnet ute

Post by Sandratravolta »

Image
Image
Ser ut som foten er hoven?
Image
Image
Image
Image
tar i mot kos <3
Image
Image
Image

Håper på det beste for han altså. :dån:
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Tamrotte funnet ute

Post by Milla »

Helt fantastisk at du har tatt han inn!
Håper alt ordner seg, han vil ha det fint hos deg :glise:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Tamrotte funnet ute

Post by wollf »

Anmeld det og gå til media. Kan være noen som savner han siden han er så tam. Og er han sluppet ut fortjener de å høre dette og hvor straffbart det er

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Tamrotte funnet ute

Post by Sandratravolta »

Vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem for å gjøre det, og så må det uansett vente litt syns jeg.

Ja, håper jo noen har mistet han - men nå har jeg søkt på internett og eneste jeg fant var annonsen han som så rotta i går hadde lagt ut. Dessuten kom rotta frem to netter på rad på akkurat samme sted,, hvor langt drar de egentlig hvis de stikker av? Hvis noen av mine hadde kommet seg ut vinduet tror jeg ikke de hadde løpt så langt avgårde. Og jeg hadde jo gjort alt jeg kunne for å få de igjen - hengt opp lapper og slikt i nærområdet.

Utifra hvor tynn han kjennes ut og hvor møkkete han er tror jeg han har vært ute lenge, eller vært dårlig fødd hjemme for han kom ut.
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Tamrotte funnet ute

Post by Siv M »

:sjokkert: stakkar liten gutt, han ser fin ut da til tross for skadene , håper ingen satt han ut for å bli kvitt han :cry2: godt at typen tok kontakt med deg så han fikk kommet til deg å bli pleiet.

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Tamrotte funnet ute

Post by Eru »

Så fin en barteper, da! Snille mannen og Sandra! :kisses:
Lykke til!!
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Tamrotte funnet ute

Post by Sandratravolta »

Vi kaller han for Vetle:)

Men det ser ut til at begge føttene er vonde, de er hovne og såre..
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Tamrotte funnet ute

Post by Sandratravolta »

Har fått vasket han nå, og skiftet på buret. Fryst ned håndklene jeg har brukt på han og i buret, og sprayet med sånn anti-insektsspray i reiseburet, tilfelle han har noe kryp.
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Tamrotte funnet ute

Post by Crazyratlady »

Stakkar lille vennen! Så bra at han fikk komme inn i varmen!

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Tamrotte funnet ute

Post by Sandratravolta »

Ringte Tonje i ste og hun sa jeg kunne starte med antibiotika på han :)
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: Tamrotte funnet ute

Post by BlackNenne »

Slutter aldri å bli overrasket over hva folk kan få seg til å gjøre. :mad:

Godt at noen fikk fanget han! Og kjempeflott at har mulighet til å ta han inn og forhåpentligvis få han på bedringens vei. :cheerful:
Blir spennende å følge med, håper det går bra med gutten. :kisses:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Tamrotte funnet ute

Post by wollf »

han trenger ikke å ha reist langt. de som slapp han ut kan ha dratt langt. men ville lagt ut annonse, hørt med dyrebeskyttelsen om de kan annonsere, i håp om at noen har mistet han.
og jeg ville ringt avisen og fortalt historien og advart folk mot å slippe løse tamme dyr og at resultatet ofte er langpining

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Tamrotte funnet ute

Post by Anniken.HH »

enig med Wollf. Jeg tror det er lurt å spre det...
Men veldig bra at du tok ham inn! Stakkars lille gutten! Veldig bra at du tok ham inn, creeds
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Tamrotte funnet ute

Post by Sandratravolta »

Skal prøve å få gjort det! Men gjør det over helga, har hodet fullt opp med å ta vare på han nå.. Fikk nesten ikke sove i natt fordi jeg lå og var bekymret for om han skulle klare seg.

Men er ikke akkurat noe lokalavis i Oslo da:( Men skal høre med dyrebeskyttelsen over helgen hvert fall.
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Post Reply