Discovery ultralyddetektor

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Solhaugen
Stjeler mat
Posts: 55
Joined: 11 Aug 2014, 10:41

Discovery ultralyddetektor

Post by Solhaugen »

Jeg har bestillt meg en Discovery ultralyd detektor av samme typen som på denne youtube videoen:
https://www.youtube.com/watch?v=WYzyI_YVYtQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Er det noen her som har prøvd en slik? Artig å kunne høre lydene rom rottene lager, jeg som trodde de stort sett var stille:)
Denne detektoren så fin ut med god lyd og innebygget høyttaler, i motsetning til de fleste flaggermusdetektorer som er beregnet på hodetelefoner. Bestillte fra Amazone.com, og da ble prisen så lav at den kommer inn under tollgrensa.
Den har også justerbar frekvens, og det er greit siden rottene lager lyder fra vårt hørbare frekvensområde til over 50kHz. En detektor for ett fast frekvensområde vil ikke kunne omforme alle lydene så vi kan høre de. Jeg kunne ha bygget en detektor selv også, men det hadde nok nesten kostet like mye i deler og tatt noen timer. Kan heller bruke den tiden til å stelle med rottene:)

Skosnor

Re: Discovery ultralyddetektor

Post by Skosnor »

Hei du

Fikk min Discovery i dag, og synes den er fantastisk. Har kilt gutta i nesten en halvtime, mye lyd som vi ikke kan høre, ja!

Anbefales, særlig siden den er så billig og enkel i bruk...

Ingerid Øksnevad
Stjeler søppel
Posts: 776
Joined: 05 Jun 2013, 09:37

Re: Discovery ultralyddetektor

Post by Ingerid Øksnevad »

Jeg har også en, men har ikke klart å fange opp noen lyd. Hvilken frekvens setter du den på?

Kesia Madeleine
Betarotte
Posts: 421
Joined: 24 Oct 2012, 13:37
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Re: Discovery ultralyddetektor

Post by Kesia Madeleine »

Jeg har også en, men et annet merke.
For å høre lyder de lager når de er aggressive, misfornøyd, redd o.l. så er frekvens 22 kHz bra. Glade lyder og koselyder finner man på 50.
Jeg har hørt begge deler her i hjemmet. Veldig spennende og interessant :)
~ Kyros, Soul on ice, Yaru, Naga og Nihilus ~ <3

<3 Levi, Titus, Tiras og Akira <3

BiKa
Stjeler mat
Posts: 62
Joined: 20 Aug 2014, 00:16
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Re: Discovery ultralyddetektor

Post by BiKa »

Kan du linke til den du kjøpte på Amazone.com? Er jo et helt hav av forskjellige ultralyddetektorer der :huh:
<3 Mo'Nique, Betty, Ivy, Klorhexidin, Ronja, Axis, Flexor, Mio og Birk <3

Post Reply