Vil komme i kontakt med rotteeier i Rogaland :)

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
kristofferesp
Pinky
Posts: 8
Joined: 15 Sep 2014, 15:16
Location: Ålgård, Rogaland
Contact:

Vil komme i kontakt med rotteeier i Rogaland :)

Post by kristofferesp »

Hei!

Jeg var på Oslo Pet Show i helga, og fikk skikkelig sansen for rotter. Kom i snakk med noen fra NTF, og fikk tips om en dyktig og særiøs oppdretter fra Bergen blant annet, om det skulle bli aktuelt for meg å skaffe rotter. :cheerful:

Nå laget jeg akkurat bruker på forumet, og driver og leser rundt, både her, i Mattilsynets hefte for hold av rotter og internett generelt :les:

FØR jeg eventuelt anskaffer meg rotter, eller generelt dyr, vil jeg komme i kontakt med noen som har drevet med rotter en stund. Mitt spørsmål er da om det er noen som bor i Rogaland her inne som har drevet med rotter en stund og kunne tenket seg et besøk av en som veldig gjerne vil bli det, og vise meg hvordan rottehold foregår i praksis, og lære meg mer om rotter generelt? :grin:

Bor på Ålgård, og vil veldig gjerne høre fra deg! :glise:
:angel: Kasper, Jesper, Jonatan og politimester Bastian. :angel:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Vil komme i kontakt med rotteeier i Rogaland :)

Post by wollf »

hei.
jeg er i allefall en som driver med oppdrett i bergen.
desverre kjenner jeg få i rogaland, men en del i haugesund og kristiansand.
det er nok garantert noen her inne som er fra ditt område som kan hjelpe deg litt :)

Skosnor

Re: Vil komme i kontakt med rotteeier i Rogaland :)

Post by Skosnor »

Hei Kristoffer

Kult at du falt for rottene! Og enda kulere at du gjør undersøkelse før du skaffer deg dyr :cheerful:

Jeg er en erfaren rotteeier som holder til på Storhaug i Stavanger. To store bur med ett kjønn i hvert bur. Tre hunner og seks hanner.

Har også ett kull som blir lagt utfor salg neste uke (8 gutter og 3 jenter)

Har hatt rotter i ca tre år nå og kan gi gode råd. Ta kontakt på sms 40204431.

Pål

Post Reply