"Raptus"

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
SandraHPT
Pinky
Posts: 1
Joined: 14 Apr 2015, 23:09

"Raptus"

Post by SandraHPT »

Hannrotta mi begynner helt plutselig å hoppe rundt og løpe fort frem og tilbake. Er dette positiv eller negativ oppførsel? Vet at hos mange dyr, at det betyr trivsel og glede, men er litt redd for at det kan være redsel, med tanke på at det er første gang jeg har rotte.

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: "Raptus"

Post by Troya »

Vanligvis er det lek og gøy :) Pleier å gjøre sånn og hoppe på en av de andre for å starte lekeslosskamp ;)

Kesia Madeleine
Betarotte
Posts: 421
Joined: 24 Oct 2012, 13:37
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Re: "Raptus"

Post by Kesia Madeleine »

De er så søte og morsomme når de får raptus-byger. Mine får det også innimellom og som Troya også sier så hopper de gjerne på en i flokken for å lekesloss litt.
Mine ser veldig glad og fornøyd ut når de får tussebyger. Virker som at de plutselig har litt for mye energi innabords som må ut :giggle:
~ Kyros, Soul on ice, Yaru, Naga og Nihilus ~ <3

<3 Levi, Titus, Tiras og Akira <3

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: "Raptus"

Post by Sara Syversen »

Her kan det ofte se ut som et ku utslipp på sommeren. Karstein som er yngst girer seg opp og får helt raptus når han kan løpe bortover gulvet. I grunn virker det som han er ekstra glad i å hoppe på senga.

Leste en fakta her om dagen på en engelsk side at rotter liker å hoppe på skjulte trampoliner.

Jeg har faktisk vurdert å sette in en liten trampoline på gulvet å se. Det finnes jo you tube videoer av rever og andre dyr som hopper på dem trampolinene som har stått ute i hagen til folk. Så why not ? Hehe.

P.S. Det kan forresten være at han vil lekesloss med hånda di også. Ikke bare med dem andre ;) Har du sett ildere noen ganger hvor tullete dem er ?

Image
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

jilleide
Gnager på ledninger
Posts: 100
Joined: 26 May 2015, 14:49
Kjønn: Kvinne
Location: Sandnes

Re: "Raptus"

Post by jilleide »

Skjult trampoline? Hørtes kult ut! Hvordan går du frem for å få til det? :)
JE' Rattery

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: "Raptus"

Post by malap »

Jeg elsker når de får raptuser! Ser det som er tegn på trivsel : ) det kan se ut som de skvetter når de spretter unna, så skjønner at du har tenkt tanken.

Den yngste jeg har tar noen runder hver dag og elsker å leke med fingrene våre, spretter og løper frem og tilbake og lekebiter ; )
Last edited by malap on 04 Aug 2015, 18:22, edited 1 time in total.
Malena

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: "Raptus"

Post by malap »

Jeg elsker når de får raptuser! Ser det som er tegn på trivsel : ) det kan se ut som de skvetter når de spretter unna, så skjønner at du har tenkt tanken.

Den yngste jeg har tar noen runder hver dag og elsker å leke med fingrene våre, spretter og løper frem og tilbake og lekebiter ; )
Malena

Post Reply