Luftrenser

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Luftrenser

Post by malap »

Vi har et eget rom til rottene, men merker at luften kan bli litt tett der, så spesielt nå på sommeren må vi ha vinduet en del oppe.
Er litt redd for at det kan bli for mye trekk, så jeg tenkte kanskje at det kan være en ide å kjøpe en luftrenser å ha stående der?
Vi har en type på soverommet som vi er veldig fornøyd med, luften på rommet blir friskere og bedre:
http://www.clasohlson.com/no/Vicks-V-90 ... er/36-5186
Men lurer på om støyen kan bli plagsom for de? Tenker da å ha den på enten på dagen eller på natten, ikke hele tiden - hva er best da?
Det er jo jevn lyd på den og ikke så veldig høy hvis den står på det laveste, vi er ikke plaget av den, men har den kun på om dagen.
Malena

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Luftrenser

Post by WillyWonka »

Rottene tåler godt å ha vinduer åpne :) selv har jeg ytterdøren åpen store deler av tiden selv :)

Når det gjelder den luftrenseren så tror jeg det skal gå helt fint. Skulle jeg valgt ett tidspunkt å ha den på (natt eller dag) som du spør om, så ville jeg hatt den på på dagtid. Rottene mine er mest aktive på kvelden hos meg :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Kesia Madeleine
Betarotte
Posts: 421
Joined: 24 Oct 2012, 13:37
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Re: Luftrenser

Post by Kesia Madeleine »

Glad jeg kom over denne tråden!
Takk for tips om luftrenser Malap! Vi sliter med tett og tung luft i kjellerleiligheten vi bor i pga at det er dårlig ventilasjon og ikke noe air condition der. Var ikke en gang ventiler i vinduene da vi flyttet inn, men det fikset heldigvis min far som er byggmester.
Vi kjøpte den luftrenseren i dag for å teste den ut i rommet rottene står i. Leste at den kan være bra for allergikere også. Både jeg, muligens min mann og den ene rotten i flokken har allergi, så det blir spennende å se om den kan hjelpe på. Han som har allergi har en kollapset lungelapp også, så litt bedre luft hadde ikke vært så gale!

Vi har vinduene på luftestilling innimellom for å få frisk luft inn. men liker ikke å ha det for lenge åpent med tanke på trekk. Rotteburet står rett ovenfor vinduet, ca 3 meter i fra. Så er redd det fort kan trekke litt på dem om vinduene står lenge åpne. I hvert fall hvis temperaturen ute ikke er så høy..
~ Kyros, Soul on ice, Yaru, Naga og Nihilus ~ <3

<3 Levi, Titus, Tiras og Akira <3

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Luftrenser

Post by Tonje Lenore »

Jeg hadde luftrenser da jeg hadde et eget rotterom, skrudde av på natten og hadde den på om dagen, det hjalp virkelig på lukt og luft, i tillegg til min samboer som er allergisk hjalp det veldig
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Luftrenser

Post by malap »

Vinduet på rommet er åpent hele dagen når det er så varmt som nå.
De er lite aktive på dagtid her også ;)

Vi har en hund som er allergisk og det har virkelig hjulpet henne! Klør mindre og trenger ikke bade henne like ofte nå.
Så verdt å prøve om man har allergi/dyr med allergi også. Og deilig med friskere luft på soverommet :cheerful:
Malena

Post Reply