Rotte leketid

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
ceevi
Pinky
Posts: 2
Joined: 16 Feb 2018, 02:00

Rotte leketid

Post by ceevi »

Hei, jeg har ingen rotte enda men vurderer å skaffe meg en om ikke sånn altfor lenge. Jeg lurte på hvor dere lar rottene være når de er utenfor buret og hvor stort dette området er? Er det et krav at man kan rottesikre et rom? Jeg har en leilighet på 24kvm som så å si er ett rom og tenker det kan bli litt problematisk med ledninger og slikt, men det kan jo sikkert ordnes også.

Vimsy
Stjeler søppel
Posts: 759
Joined: 20 Jan 2015, 14:08
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Rotte leketid

Post by Vimsy »

Mine roamer på kjøkkengulvet eller på badet. Ift din lille leilighet ville jeg heller brukt ledningsskjulere og latt de få all plassen.

Om man gir de masse skjulesteder og ting å drive med er sjansen for at de gnager feil sted litt mindre. Maisfiske, skjulte godbiter osv. Sjekk aktiviseringstråd på forumet her.

Husk at man alltid må ha flere rotter sammen. De trives ikke alene og det er heller ikke slik de er ment for å leve da de i det fri ikke bare er flokkdyr, men kolonidyr.

Sent fra min SM-J510FN via Tapatalk
---- Ceecii Rotteri ---- Besøk gjerne vår FB-side https://www.facebook.com/CeeciiRattery/

ceevi
Pinky
Posts: 2
Joined: 16 Feb 2018, 02:00

Re: Rotte leketid

Post by ceevi »

Vimsy wrote:Mine roamer på kjøkkengulvet eller på badet. Ift din lille leilighet ville jeg heller brukt ledningsskjulere og latt de få all plassen.

Om man gir de masse skjulesteder og ting å drive med er sjansen for at de gnager feil sted litt mindre. Maisfiske, skjulte godbiter osv. Sjekk aktiviseringstråd på forumet her. Image

Husk at man alltid må ha flere rotter sammen. De trives ikke alene og det er heller ikke slik de er ment for å leve da de i det fri ikke bare er flokkdyr, men kolonidyr.

Sent fra min SM-J510FN via Tapatalk
Ja det er nok best å bare la de få all plassen så får prøve å få det til på en eller annen måte.
Jeg tenker på å ha to rotter ja :)

Post Reply