Nå nærmer det seg!

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

toffus

Nå nærmer det seg!

Post by toffus »

Jeg skulle egentlig vente til søndag med å lage tråd,men jeg klarer ikke å vente. :roll:
På torsdag var jeg på dyrebutikken å kjøpte et Ferplast Furet XL som skal bli det nye hjemmet til to jenterotter som jeg skal kjøpe på mandag! :bravo:
Var å så på de, og de er jo helt nydelige, så søte og små! De er 6 uker gamle, og er visst fra en privat oppdretter,spurte.. :P
På Mandag skal jeg på IKEA og kjøpe ting til rotteburet, siden det er billigere der enn dyrebutikken :roll: , også skal jeg avgåre og kjøpe de!

Dette har jeg ventet lenge på, og jeg har sittet og fulgt med her på forumet for å lære mest mulig. Men,som jeg merket da jeg kjøpte hamsteret mitt, så dukker det opp ganske mange spørsmål når dyret er kommet i hus.;)

Men iallefall, er det som på rotter som på hunder, at de blør i rompa når de har løpetid? Rart spørsmål. :oops:

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Gratulerer :lol: Jeg vet hvordan det føles å snart vite at det kommer rotter i hus :bravo: Jeg har Ferplast Furet XL og er utrolig fornøyd med det :) Detr er stort og romslig og rottene stortrives :)

Nei, når rotter har løpetid dirrer de når man klapper de over ryggen ;)
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

Lilly-Marie
Markeringsbehov
Posts: 282
Joined: 17 Feb 2008, 16:05
Location: Rjukan
Contact:

Post by Lilly-Marie »

gratulerer :bravo:
Image MVH Koala Jenta & Koala`s Rotter Image
http://www.geocities.com/koalajenta/rottene.html

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

så gøy :P grattis å lykke til med babyene når de kommer i hus :bravo:
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

toffus

Post by toffus »

Okei, hehe. Takk folkens! :)

Noen som kan gi meg tips om hva jeg skal gjøre de første timene de er i hus? Skal jeg bare la de være i buret, eller skal jeg ta de med oppi sofaen?

miroxx
Sofaspiser
Posts: 146
Joined: 29 Aug 2006, 22:11
Location: Møre og romsdal

Post by miroxx »

De fleste er vel uenige med meg nå!:P

MEN; det jeg pleier å gjøre med nye bebiser er å ikke sette dem i buret med en gang.
jeg har dem på senga, sammen med meg. snakker med dem. leker med dem (tampong i snor syns de er gøy :P ) osv.
så har jeg dem i genser med sånn stor magelomme. der pleier de å kose seg.
jeg har dem som regel ute en time/to før jeg setter dem i buret for første gang. For da er de blitt kjent med meg.
de har seff mat og vann ute når de er ute.

jeg har alltid gjort det og det har fungert flott!
etter att de er satt i buret lar jeg de være der hvertfall 2 dager. MEN prater mye med dem og lokker dem med hånda uten å ta de ut.
_ Kaja _ :D

toffus

Post by toffus »

Jeg tenkte kanskje at de kunne bli litt kjent med meg først, også buret, også meg? :P Eller kanskje at det var mindre stressende hvis de visste at buret er trygt, så jeg kunne la de bli kjent med det en times tid,også ta de med til sofaen? :shock:

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Støtter miroxx 100%!!!De har mye mer bruk for tryggheten fra deg enn fra buret....Det blir hjemmet deres uansett.Soffa/senge/genserkos! :bravo:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

toffus

Post by toffus »

Den er grei! :akt:

Det blir vanskelig å la være å ta de ut i to dager :shock:

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

de trenger da ikke være i buret i 2 dager :lol: ta de ut så mye du selv ønsker og hvor mye de ønsker.

toffus

Post by toffus »

Okei, den er grei :D Men siden de fortsatt er så små, så trenger de vel all den søvn de kan få? Ja. Svarer meg selv :P

Men iallefall, kan man vekke de når de sover når de blir litt større?

Høres ut som om jeg ikke kan noe her, men blir bare så usikker siden jeg ikke vil gjøre noe "feil". ;)

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

de vokner som regel med engang man kommer inn i rommet hvor de er, eller hvis man nærmer seg bura. sånn er det med alle mine i hvertfall :lol:

ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

Post by ssilje89 »

jeg hadde mine to på meg hele tiden nesten da de var små. :)
de lå i sofa kanten å slappet av vis de var trøynte, hehe.

grattis!
blir gøy å høre videre fremover :D
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Fikk ikke med meg det med å være i buret i to dager.....Hvorfor i all verden? :hm: Nei da,start med kosing første dagen,fortsett andre og tredje.......og ALLE dagene etter! :bravo:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Post by lucas »

Gratulerer :D Det er så spennende med nye rotter :sol:

Post Reply