Kordan venne rotta til sele?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Molly matmor
Hamstrer mat
Posts: 391
Joined: 12 Aug 2008, 13:55
Location: Gloppen, sogn og fjordane
Contact:

Kordan venne rotta til sele?

Post by Molly matmor »

Kordan skal eg klare å venne rotta mi til en rottesele.
Rotta mi e 1 1/2 år. Kor masse kan man stramme selen rundt halsen og magen :?: Ho klarer hele tiden å stikke fram beina inni selen.
Plis gi meg ett tips :thu:
Hilsen Meg og Tequila
R.I.P Molly, Mint<3

17 år, jente

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Det kommer nok ann på hvordan sele du bruker, den tykke sorte, blå og rød selen man får kjøpt på dyrebutikker
passer ikke tit mine jenter, men jeg lagde en egen med tynn tråd som ble veldig vellykket ;)
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

Molly matmor
Hamstrer mat
Posts: 391
Joined: 12 Aug 2008, 13:55
Location: Gloppen, sogn og fjordane
Contact:

Post by Molly matmor »

Ja, eg har en blå sele som eg kjøpte på dyrebutikken
Hilsen Meg og Tequila
R.I.P Molly, Mint<3

17 år, jente

Nurke
Sover i do
Posts: 224
Joined: 25 Aug 2007, 00:30
Location: Glomfjord, Nordland

Post by Nurke »

de er omtrent ikke vits å bruke, om du ikke har en stor hannrotte som ikke syns den er plagsom... forsøk heller med en 8talls-sele....
Anne-Mette og 5 små

silja379

Post by silja379 »

8-tallssele?

Hvor får man kjøpt slikt? Har marsvin-sele. Kan man bruke denne på rotter?

macgyver
Stjeler mat
Posts: 89
Joined: 15 Nov 2007, 22:05
Location: Oslo

Post by macgyver »

marsvin-sele er for stor, hamster-sele for liten og de fleste rotteseler har elendig passform og er ubehagelige for rotta. jeg prøvde leeeeenge å både finne den perfekte sele og å venne rottene til å bruke den, men jeg måtte gi opp hele prosjektet. Mest fordi rottene hata det, og det er egentlig helt unødvendig med sele. Når jeg har med rottene rundt så fraktes de i en fancy bag som egentlig er til små hunder og katter, den elsker de over alt på jord. ellers sitter de på skuldern min eller inni genser/hette. mine kunne aldri finne på å stikke av når de er med rundt, det er de for pysete til :)

Men hvis man veldig gjerne vil ha sele så er 8-tallssele det beste ja. Da kan man enten kjøpe en hamstersele (den passer noen måneder, avhengig av hvor stor rotta er så klart). 8-talls vil da si at den går rundt halsen, og så i kryss over ryggen/under magen og så rundt magen igjen. Altså som et 8-tall rundt rotta. Til dette kan man også bruke tynne utstillingsbånd til hunder, som består av en lang tynn snor som ender i en regulerbar sirkel som kan dandere i et 8-tall rundt rotta si.
MacGyver og Chuck Norris - Lillerott og Storerott<3

Lucifer
Sofaspiser
Posts: 182
Joined: 10 Feb 2008, 17:03
Location: Stokke

Post by Lucifer »

Jepp, stemmer i for åttetalssele. Den sitter veldig bra, så lenge den er stram nok. Lucifer gikk en gang inn i en rhododendron med sele, og kom ut uten, men det er eneste gangen hun har klart å unnslippe den.
Charlotte (21) og Lady Lucifer (2 1/2)

http://www.tankesverm.blogspot.com

Post Reply