Rotte fra dyrebutikk

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Rotte fra dyrebutikk

Post by lucas »

Nå overtar jeg sannsynligvis ei hurotte som skal omplasseres, men hun er alene så jeg skal kjøpe meg flere nå. Er det noen som anbefaler en dyrebutikk? Hvor de tar inn rotter fra en SERIØS oppdretter og håndterer rottene litt :)

Noen som har gode erfaringer?

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Post by Stine »

Kanskje du skal si hvor du bor? :P
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Post by lucas »

Tenker på butikk i Oslo området :P

Beate
Markeringsbehov
Posts: 276
Joined: 05 Sep 2008, 12:21
Location: Trondheim

Post by Beate »

Du kan jo ta en runde å høre hvor de får inn dyr ifra. Noen har jo ansatte i dyrebutikken som avler selv, og da vokser jo barna opp sammen med folk og blir tamme :) Ellers er det jo bare å se etter våkne, oppmerksomme rotter.

Prøvd å finne en privat oppdretter i området?
Beate, Frøken, Fiona, Tuva, Rottella og Che :)

Jente, 20 år

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Post by lucas »

Nei det har jeg ikke prøvd på :roll:
Hvordan skal jeg finne ut av det a?... Vil ikke at hun jeg evt. skal oveerta skal være så lenge alene heller :rat:

nisse567
Sofaspiser
Posts: 172
Joined: 14 Aug 2007, 12:51
Location: Høybråten - Oslo
Contact:

Post by nisse567 »

På Haugenstua er det en stor dyrebutikk. Der har jeg følelsen av at dyrene blir behandlet bra. Greit nok så kaller de rottene for "Hetterotter", men skitt au..
- R.I.P -
Molly 20.09.08
Mina 19.04.09
Juni 19.04.09
Missy 10.08.09
Suzie 23.08.09
Punky 23.08.09

http://rats.nisse567.com

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Post by lucas »

Jeg bor på haugenstua :) ,Ihvertfall i helgene. Har også et greit inntrykk derfra så det kan nok hende jeg kjøper derfra.
Når jeg var der og spurte om jeg kunne hilse på rottene og pappaen min var med så begynte de å prate om noe, da sa han som jobba der at han var usikker på om " en hetterotte og en dumbo kunne parres og om de gikk bra sammen :shock:
Men rottene virka som sagt fine så da satser vi nok på det om ingen vet om en veldig fin butikk :)

nisse567
Sofaspiser
Posts: 172
Joined: 14 Aug 2007, 12:51
Location: Høybråten - Oslo
Contact:

Post by nisse567 »

Vi pleier å gå dit når vi trenger stæsj, siden de har mye flott utvalg.
- R.I.P -
Molly 20.09.08
Mina 19.04.09
Juni 19.04.09
Missy 10.08.09
Suzie 23.08.09
Punky 23.08.09

http://rats.nisse567.com

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Post by lucas »

Ja de har deet :)

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Post by wollf »

hm... det er en dyrebutikk ikke langt unna city.. ikke den der inne, husker ikke hva den heter. der er de veldig flinke. noen som husker hva den heter?

Porselen
Sofaspiser
Posts: 145
Joined: 06 Jan 2009, 19:45

Post by Porselen »

Ok, jeg vet ikke helt hvor jeg skal poste dette, så tar det inne på denne tråden, siden det har litt med det samme å gjøre..

Jeg lurer på: Hvis man får rotteunger fra rotter fra dyrebutikk, er det mulig å få solgt de da?

Tiannina
Tisser i køyene
Posts: 618
Joined: 09 Oct 2008, 18:03

Porselen

Post by Tiannina »

Ja det går ann, men anbefaler at du kjøper rotter fra oppdretter hvis du vil avle^^ For da får du vite om bakgrunnen, evt. sykdommer og stamtavle på dyrene og da er de ofte sosialiserte:)
Tina og englehalene :rottehode:

R.I.P Bailey, Oscar, Oliver, Smestad, Felix, Buster og Henry

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Post by lucas »

Vet om den på city, men ikke den utenfor.
Jeg er skeptisk til haugenstua dyrebutikk siden de tar inn fra privatpersoner, man vet jo ikke hva man får :roll:

Biamora
Hamstrer mat
Posts: 321
Joined: 29 Dec 2007, 18:38
Location: Røyken

Post by Biamora »

Ok, jeg vet ikke helt hvor jeg skal poste dette, så tar det inne på denne tråden, siden det har litt med det samme å gjøre..

Jeg lurer på: Hvis man får rotteunger fra rotter fra dyrebutikk, er det mulig å få solgt de da?
På generellt grunnlag vil jeg ikke annbefale å parre dyr fra dyrebutikk, da disse ikke har en kjent bakgrunnshistorie. Godt mulig du får solgt barna, men det kan like godt være du ikke får solgt dem. Å da er spørsmålet om du kan ta hånd om de barna om de ikke blir solgt!?.. Å drive med avl er ikke en enkel bedrift, og det krever planlegging samt kunnskap. Å sette rottebarn til verden for morro skyld, eller fordi mor og far er så søte og godlynte, er heller ingen god ide. Som sakt, når det gjelder avl, bør man tenke langsiktig, slik at de rottene man setter til verden har de beste forutsetningene for å få et godt liv. Å planlegge et kull krever mye, å når du gjør det og ønsker å framstå som seriøs, bør du heller ikke sende overskuddet du ikke får solgt til dyrebutikk, da det vitner om lite god planlegging. Nei vent heller litt med parring, les masse, søk råd og kos deg med de voksene rottene dine en lang stund før du vurderer å få rottebarn. :)
Biamora
Har du noe som passer på trykk? Send meg en mail!
gnagredaktor@gmail.com

K Salas
Stjeler mat
Posts: 74
Joined: 07 Dec 2008, 01:53
Location: Oslo
Contact:

Post by K Salas »

Dyrebutikken på CC Vest har rotter fra norsk oppdretter. Husker ikke navnet på oppdretter akkurat nå, men det går jo an å ringe og spørre.

På Vinterbrosenteret har de rotter fra en lokal person, ikke helt sikker på om det er en oppdretter eller ikke.

På Ski Storsenter har de ikke rotter. De pleier å ha Imazorotter. Men jeg tror de har lokale rotter på den andre dyrebutikken i Ski.

Oslo City har ingen rotter, men pleier ha Imazorotter hvis de har.

På dyrebutikken rett over veien for Gunerius har de rotter, men de vet jeg ikke hvor kommer fra. Hun som driver butikken der er ihvertfall veldig grei å snakke med, og har vært behjelpelig med å bestille både det ene og det andre tidligere.

På Linderudsenteret har de rotter fra Imazo tror jeg.

Post Reply