Respektere rotte eiere ?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Respektere rotte eiere ?

Post by Vimsa »

Jeg var akk innom YouTube å tita på filmer av rotter som folk har filma å lakt ut på nettet.
Så kommer jeg over noen filmer der folk filmer at dem gir slangene sine rottebebiser og voksene rotter. :shock:
Åssen kan folk ha no "glede" av å legge ut sånt ?. Jeg begynte nesten å gråte av å se "glipp" av filmene, før jeg bare klappa sammen pc'en å gikk.

Er så lei av at folk sier "Æsj, har du rotter, noe så ekkelt" å masse stygge kommentarer om rotter.
Jeg prøver å få folk til å skjønne at rottene vi eier er ikke som rotter i kloakken. Noen av venna mine spørr meg ofte "Hvorfor vill du ha noe så ekkelt som kjæledyr?" Jeg er så lei av det nå. For rottene mine betyr like mye for meg som en hund, katt, hest betyr for dem som eier sånne dyr!

Er det noen som har el opplever noe av det samme ?.

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Post by Itchigo »

De fleste jeg møter mener tydligvis at rottene er veldig lite verdt. "Gå til dyrlegen med en rotte? DU kan jo bare sette den ut i skogen og kjøpe ny!" De sier det ikke men man kan se på måten de ser på deg at de mener det... Det er mange fine rottefilmer på youtube også. Likevell er det altid noen som synes det er gøyt å se at mindre ting har det vondt...
Aurora

heidiii
Betarotte
Posts: 683
Joined: 11 Jan 2008, 13:24
Contact:

Post by heidiii »

Det er ikke nødvendigvis det at folk ikke respekterer hva jeg gjør, men at man kan ha så liten omtanke for andre vesener. For en stund siden samlet jeg sammen informasjon om natalmus, og det var et sant mareritt, for nesten all informasjon om natalmus på nettet er fra reptilfolk, som av en eller annen syk grunn synes det er festlig å se slanger jakte på mus i små tanker. Når sant skal sies er jeg drittlei reptilfolket, og sludderet om at når man har valgt den hobbyen er det en uheldig virkning i at noen smågnagere må dø - som om noen tvinger dem til å i det hele tatt drive med reptiler når det attpåtil er ulovlig.
Last edited by heidiii on 13 Mar 2009, 16:56, edited 1 time in total.

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Post by lucas »

Skjønner hva du mener.. Når jeg haddemista Sofus for en måned siden var det en i klassen som sa: Herregud ei rotte er da ikke noe kjæledyr! Og det gjør ganske vondt når han akkurat hadde blitt borte :( Og den setningen har jeg hørt ganske ofte! :roll:

Molly matmor
Hamstrer mat
Posts: 391
Joined: 12 Aug 2008, 13:55
Location: Gloppen, sogn og fjordane
Contact:

Post by Molly matmor »

Det e mangen som seie til meg og "Æsj, har du ROTTE!!!!!!!
Blir så lei av de, for eg e utruli gla i rottene mine og dei betyr så masse for meg.... :rottehode:
Kan ikkje berre folk få de inn at rotte e vanlige kjæledyr som hund, katt og andre gnagerer :-x
Hilsen Meg og Tequila
R.I.P Molly, Mint<3

17 år, jente

prinetti
Omegarotte
Posts: 128
Joined: 25 Jan 2009, 00:29
Location: Tønsberg
Contact:

Post by prinetti »

rottene mine er bakgrunnsbilde på pc'en på jobben. Noen av kollegaene mine sier "æsj har du rotte", mens andre er oppriktig interessert i disse fascinerende små dyrene :) Og flere som selv har eller har hatt rotter blant legene. ene fortalte meg detaljert beskrivelse av det hjemmelagde burdet han hadde laget (barna hadde rottene, han elsket å bygge bur)

sånt møter man jo på overalt egentlig, jeg liker ikke katter, og har ingen problemer med å si det høyt.. så folk må få mene hva de selv vil..
Storm, Kaos, Lucy og Sina
http://prinettisrotter.webs.com/

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Post by Vimsa »

Jeg mener oxo at mine 2 rotter er like mye vært som andre dyr, sellom det er 2 rotter. :D

nelly
Stjeler mat
Posts: 57
Joined: 23 May 2008, 16:47
Location: Bergen

Post by nelly »

Huff, jeg ser aldri sånne filmer på youtube. Blir kvalm og trist lenge etterpå. De fleste jeg kjenner synes det er greit at jeg har rotter, men da jeg brukte penger på å ta Petrus til dyrlegen og operere bort svulsten hans var det mange som reagerte. "Brukte du over 2000 kroner på ei rotte!!? Hvorfor avlivet du den ikke bare??" Prøver å forklare at jeg er veldig glad i rottene mine og at det er fantastiske kjæledyr å ha, men noen mennesker er ganske så fordomsfulle (tror mye handler om uvitenhet, batesnutene mine har sjarmert de fleste som faktisk har våget seg hjem til oss for å hilse på dem :D ).
Synes det er så rart at folk reagerer på at jeg bruker penger på dyrene mine, som betyr så mye for meg og gir meg så mye tilbake. Når folk i klassen forteller at de har vært på byen i helga og svidd av en femhundrelapp eller to på drikke, taxi o.l. er det ingen som reagerer, for det er det helt greit å bruke penger på! Hva sitter man igjen med for de pengene da? Fyllesyke? :spy:
Kjersti + Speedy, Charles, Merlin og Moses.
Sov godt lille Petrus. Glad i deg for alltid lille Snusen min.

prinetti
Omegarotte
Posts: 128
Joined: 25 Jan 2009, 00:29
Location: Tønsberg
Contact:

Post by prinetti »

jeg er enig, bruker heller penger på rottene enn på byen ja.. koster fort oppimot 1000 kroner eller mer for noen drinker/øl og taxi...
Storm, Kaos, Lucy og Sina
http://prinettisrotter.webs.com/

Molly matmor
Hamstrer mat
Posts: 391
Joined: 12 Aug 2008, 13:55
Location: Gloppen, sogn og fjordane
Contact:

Post by Molly matmor »

Ja, de e mange eg kjenne som blir litt fasinert av at eg har rotter som kjæledyr.....og spør om de e kjekt å ha rotter og ka stell dei må ha osv.... :rottehode:
Hilsen Meg og Tequila
R.I.P Molly, Mint<3

17 år, jente

H+B+S
Betarotte
Posts: 446
Joined: 13 Sep 2008, 21:35
Location: Bergen

Post by H+B+S »

Får ofte den der "Hvorfor har du rotter som kjæledyr når du kunne hatt hvilke som helst annet." og "Æsj, se på halen da".

Men etter jeg fikk rotter er også alle vennene rundt meg blitt mye mer positiv til de. de synes halen fortsatt er litt "ekkel", men synes resten av rotten er kjempe søt. Så jeg vil si at rotten bare sjarmerer folk merog mer i senk hvis de bruker litt tid på de :)
Rotteløs ! ;o
Savner Boss, Søppel og Lavendel ! :/

http://sites.google.com/site/kiddosrats/
Ny = Under oppbygging

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Jeg syntes dere burde være glade for å ha et så "spesielt" kjæledyr i stedet for å klage over at andre ikke ser gleden i det. ganske sikker på at en hel del av dere ville stillt samme dumme spørsmål og gitt fra dere ekle kommentarer om folk som har edderkopp, skorpion eller slange som deres kjæledyr.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

heidiii
Betarotte
Posts: 683
Joined: 11 Jan 2008, 13:24
Contact:

Post by heidiii »

kikky wrote:Jeg syntes dere burde være glade for å ha et så "spesielt" kjæledyr i stedet for å klage over at andre ikke ser gleden i det. ganske sikker på at en hel del av dere ville stillt samme dumme spørsmål og gitt fra dere ekle kommentarer om folk som har edderkopp, skorpion eller slange som deres kjæledyr.
De som er så egoistiske som å drive med slangehold i Norge bør få kommentarer ;)

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Nå var det en sammenligning da fleste syntes slike er ekle.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Post by Vimsa »

Jeg klager ikke over det heller. :)
Jeg bare spurte om noen andre har opplevd noe av det samma. Å om fler en meg synes det er vondt å få slengt i trynet.

Post Reply