Reise med rotter

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
miboble
Pinky
Posts: 16
Joined: 18 Jan 2008, 23:03

Reise med rotter

Post by miboble »

Har noen erfaringer med å reise med rotter?
Jeg har ingen som kan passe min to søte rotter i påsken, og må derfor ta dem med hjem. Problemet er at jeg ikke har bil.

Hvordan er det å ta dem med på buss (8 timer)? Er det tillatt?
Fly?

Ønsker gjerne at dere deler erfaringer med meg.
Tips til bur, tilrettelegging osv?

S-T-B
Pinky
Posts: 24
Joined: 11 Jan 2009, 20:59

Post by S-T-B »

du kan jo spørre om noen her kan passe på dem :P
mvh

sondre 13 ÅR, Tarzan, Balder og lucky

min hjemmeside: (under oppbygging)

www.afokkaitryne.piczo.com

Biamora
Hamstrer mat
Posts: 321
Joined: 29 Dec 2007, 18:38
Location: Røyken

Post by Biamora »

Hvor er det du bor?
Biamora
Har du noe som passer på trykk? Send meg en mail!
gnagredaktor@gmail.com

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Post by Itchigo »

Hvis du reiser med dem så må de ha et reisebur med mat og vannflaske i. De overlever helt fint i et lite bur i noen timer. Når min reiste fra Geilo til Bergen i bil så var de i et alladino reisebur. Jeg tok av lokket og Lulla klatret litt på meg før hun la seg ned til å sove i buret igjen oppå Lavendel :) Itchigo og Amy kjørte også bil fra Oslo til Bergen med noen dagers stopp i Hafslo. jeg var helt ny med rotter da og de fikk bare vann på fergen første turen (turte ikke å åpne buret hvis de skulle hoppe ut :P ), mens den andre turen bare sov de i reiseburet med lokket åpent og vannflasken klar. Det var klart hvilken reisemåte som stresset dem minst! Bare pass på at de har tillgang til vann og mat (spesielt vann) det er veldig viktig. Hvis du skal ha dem me på toget er det helt greit, men du må sitte i en vogn der dyr er tillat. Bare ha dem i reiseburet på fanget :)
likevell er det beste å la dem være hjemme med noen som passer dem. Mye mindre stress :)
Aurora

miboble
Pinky
Posts: 16
Joined: 18 Jan 2008, 23:03

Post by miboble »

Jeg bor i Oslo sentrum.

Sascha
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 27 Feb 2006, 09:40
Location: Trondheim

Post by Sascha »

Jeg bruker et lite hamsterbur som reisebur for mine rotter, etter flytte erfaring har jeg funnet ut at det er mest behagelige for de. Der har du plass til både et hus eller en liten pappeske for gjemsel/soving og en kan feste vannflasken på utsiden i sprinklene, og de får strekt seg ut og rørt på seg.
Eneste er at det er litt tungvint å dra med seg på buss ol. Jeg har reist litt i buss med de, puttet buret i en bag, noe som gikk veldig greit, det var mørkt og dempet lydene litt, så de ble ikke så stressa. Om rottene dine ikke er vant med å bli flyttet på kommer de nok til å stressbæsje litt, noe som lukter. Så ikke ideelt for buss/tog, men det går jo.. men det beste er om du får noen til å se etter de eller passe de:)
Saga, Frøken og Fiona<3
Rip Spam, Tyfus, Varg, Smaug og Keli<3

Post Reply