Er Kevin syk? :(

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Frida96
Stjeler mat
Posts: 80
Joined: 01 Oct 2008, 16:54
Contact:

Er Kevin syk? :(

Post by Frida96 »

Hei :]

Jeg lurer på om det er noe galt med lille Kevin...
Jeg satt her på gulvet med PC'n (sitter her fortsatt xP) og med rottene løpende rundt omkring meg. Etter 3-4 timer har de roet seg ned, og ligger og døser. Herman la seg på en liten pute rett ved siden av her, og Kevin la ser i en hard plastboks (merkelig nok). Jeg skulle stryke Kevin forsiktig, og kom med fingeren min bort til han. Men han bare begynte å klynke og pipe, som om jeg skulle drepe han! Jeg strøk litt over han, men han jamret seg så fælt, at jeg bare trakk meg tilbake.. Prøvde på nytt et par minutt senere, men han begynte bare å skrike å hyle nå også.
Er dette et tegn på sykdom? Herman bare lukket øynene og koste seg, da jeg klappet han...
Frida, Kevin & Herman :rottehode:

www.rottereiret96.piczo.com - besøk hjemmesiden vår :D

Frida96
Stjeler mat
Posts: 80
Joined: 01 Oct 2008, 16:54
Contact:

Post by Frida96 »

Det irriterer meg veldig at det er så mange visninger, men at ingen svarer :hm:
Frida, Kevin & Herman :rottehode:

www.rottereiret96.piczo.com - besøk hjemmesiden vår :D

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

hmm.. jeg vet ikke, men du kan jo se det ann. Kanskje han bare ble litt sur får at du forstyrte han når han sov :?:
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

Frida96
Stjeler mat
Posts: 80
Joined: 01 Oct 2008, 16:54
Contact:

Post by Frida96 »

Njeeei... Han sov egentlig ikke.
Han bare slappet av og døste.
Han virket jo helt hysterisk da jeg prøvde å klappe han litt! o__O
Frida, Kevin & Herman :rottehode:

www.rottereiret96.piczo.com - besøk hjemmesiden vår :D

KineA
Sover i do
Posts: 211
Joined: 24 May 2008, 14:14
Location: Oppland

Post by KineA »

Kanskje han drømte han spiste yndlingsmaten sin,også kom du å forstyrret han? ;)
Får du klappet og kost med han nå? Om han ynker og piper når du tar på han så er det et tegn på at han vondt.

macgyver
Stjeler mat
Posts: 89
Joined: 15 Nov 2007, 22:05
Location: Oslo

Post by macgyver »

Tror nok det er noe i den retningen KineA skriver, så jeg ville ikke bekymret meg hvis jeg var deg :)

Maccern min pleier og i blant å skrike for den minste ting når han går fritt, og det betyr noe sånt som "ikke plukk meg opp, jeg er opptatt!"
MacGyver og Chuck Norris - Lillerott og Storerott<3

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Men syns du han virker syk i morgen tidlig ville nok jeg tatt ham med til dr.l.Har hatt noen små venner som ble veldig fort syke og da spiller tiden til behandling stor rolle.Bedre med noen undersøkelser for mye enn for lite....Vanskelig å svare av og til fordi en jo ikke ser rotten selv.Lykke til,håper han er frisk som en fisk! ;)
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Frida96
Stjeler mat
Posts: 80
Joined: 01 Oct 2008, 16:54
Contact:

Post by Frida96 »

Det var nok bare i stad... Han ynker seg ikke når jeg klapper han nå lenger. :) Skal observere litt de neste dagene :akt:
Frida, Kevin & Herman :rottehode:

www.rottereiret96.piczo.com - besøk hjemmesiden vår :D

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

Jeg måtte le litt da jeg leste innlegget ditt. tantepose har selvfølgelig rett, man bør utelukke sykdom først, men hvis du ikke ser noen sykdomstegn annet enn piping virker det som lydene han lager er hans måte å kommunisere med deg.
- Sam piper og hyler han også av og til, f.eks hvis han har funnet(stjålet!) en matbit, har laget seg et fint rede i sofateppet eller lignende. når han ligger sånn og er fornøyd med seg selv og livet trenger jeg ikke så mye som pirke ham i siden eller stryke ham på ryggen før han piper; da tolker jeg det som at han sier noe sånt som "ikke ta maten min!" eller "ikke plag meg!" eller "jeg vil ikke!". Da pleier jeg å løfte ham opp og klemme litt på ham, hvis han ikke piper da tolker jeg det som at han ikke er syk, bare litt gretten.
Noe som er litt morsomt er at jeg synes Sam har blitt mer vokal med alderen, kanskje fordi han har skjønt at vi menneskene hans bare hører de frekvensene som pipingen er på?
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Post by torasrotter »

Ja tingeling er helt ekstrem på sånn.. Hvis hun har stjålet seg en matbit, så setter hun seg på soffaen og så erter jeg ho litt å pirker litt i ho å da hyler ho å dytter fingeren min vekk:lol: å hvis jeg prøver å lofte ho da så løper ho vekk å spiser videre :P :lol:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Post Reply