Skranglete lenge nå....

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Chrizzie
Hamstrer mat
Posts: 379
Joined: 06 Mar 2010, 17:22
Kjønn: Kvinne
Location: Lillestrøm

Re: Skranglete lenge nå....

Post by Chrizzie »

Jeg bare lurer....er det vanlig at det tar så lang tid før rotter sovner inn?

Syns det var så brutalt jeg der han ble liggende i nesten en time å se opp på meg med de søte dådyrøynene sine og lure på hvorfor mamma gjorde dette mot han..... :cry:
Harvey, Mc Dreamy og Gorm<3
Coel<3

Hvil i fred kjære Prikken,Pepsi,Streken,Chillie,Smoothie,Stian,Gizmo,Joey,Percy,Leon,Kippe,Tahiti,Snipp,Sid,Mojo,Pomelo,Bruce,Luke,Harmony,Faith,Lexus,Lucia,Chianti,Wasabi,Muskat,Timmie og LouLouWho<3

Atyla
Sover i do
Posts: 204
Joined: 10 Jan 2010, 23:50
Location: Drammen

Re: Skranglete lenge nå....

Post by Atyla »

det skal gå veldig raskt...

Chrizzie
Hamstrer mat
Posts: 379
Joined: 06 Mar 2010, 17:22
Kjønn: Kvinne
Location: Lillestrøm

Re: Skranglete lenge nå....

Post by Chrizzie »

Det var det dyrlegen sa også....han fikk en sprøyte først, som var helt full, og så en til 25 min senere fordi han var så å si like pigg....gikk nye 20 min....men da merka vi at han var så godt som borte, men hjertet slo ennå....så da satt han ENNÅ en....altså TRE stk...og den satt han rett i hjertet, og da ble han borte momentant....uff, nesten så jeg ikke vil ha rotter mer, for noe så vondt har jeg aldri opplevd tidligere!.... :cry:
Harvey, Mc Dreamy og Gorm<3
Coel<3

Hvil i fred kjære Prikken,Pepsi,Streken,Chillie,Smoothie,Stian,Gizmo,Joey,Percy,Leon,Kippe,Tahiti,Snipp,Sid,Mojo,Pomelo,Bruce,Luke,Harmony,Faith,Lexus,Lucia,Chianti,Wasabi,Muskat,Timmie og LouLouWho<3

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Skranglete lenge nå....

Post by torasrotter »

Det har vært tilfeller hvor rotta er så stressa at sprøytene ikke virker som de skal.. Vet ikke hvorfor, men tror det har noe med at blodet pumper så fort eller noe sånn.. Spør Wollf, for jeg mener å huske at hun vet det ;) Huff ja det hjelper jo ikke akkurat at han ligger å kikker opp på deg :(
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Skranglete lenge nå....

Post by wollf »

matmor er nok bedre til å forklare en meg. men vi la en rotte i narkose i ofrgårs og hun måtte ha dobbel dose for hun var så stresset

oliver;)
Hamstrer mat
Posts: 354
Joined: 09 Feb 2010, 10:36
Location: Moelv
Contact:

Re: Skranglete lenge nå....

Post by oliver;) »

Pippin, han sovnet inn med en gang. Men dyrlegen forberedte meg på at hvis han var en figther, så kunne han kjempe i mot veldig lenge.
http://sites.google.com/site/ankasinetotter/

Jane, Sarah og Minny
Scott, Leon, Axeman og Vabis Pumkin, Smash <3R.I.P James<3 ,Oliver<3, Pippin<3, Lynet<3, Munti<3,Buzz <3, Nico <3

Chrizzie
Hamstrer mat
Posts: 379
Joined: 06 Mar 2010, 17:22
Kjønn: Kvinne
Location: Lillestrøm

Re: Skranglete lenge nå....

Post by Chrizzie »

Ja, han har vært tapper lenge, og alltid vært en sta liten gomp :)
Harvey, Mc Dreamy og Gorm<3
Coel<3

Hvil i fred kjære Prikken,Pepsi,Streken,Chillie,Smoothie,Stian,Gizmo,Joey,Percy,Leon,Kippe,Tahiti,Snipp,Sid,Mojo,Pomelo,Bruce,Luke,Harmony,Faith,Lexus,Lucia,Chianti,Wasabi,Muskat,Timmie og LouLouWho<3

Atyla
Sover i do
Posts: 204
Joined: 10 Jan 2010, 23:50
Location: Drammen

Re: Skranglete lenge nå....

Post by Atyla »

samme som med en katt jeg avlivde fordi den hadde masse nerver. tok laaang tid før sprøytene fungerte og hun fikk også flere :/

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Skranglete lenge nå....

Post by wollf »

Chrizzie wrote:Det var det dyrlegen sa også....han fikk en sprøyte først, som var helt full, og så en til 25 min senere fordi han var så å si like pigg....gikk nye 20 min....men da merka vi at han var så godt som borte, men hjertet slo ennå....så da satt han ENNÅ en....altså TRE stk...og den satt han rett i hjertet, og da ble han borte momentant....uff, nesten så jeg ikke vil ha rotter mer, for noe så vondt har jeg aldri opplevd tidligere!.... :cry:
la han han ikke i narkose først???
uansett... dette skjedde også med brage som jeg hadde. akkurat det samme... men det er mer smerte fullt for eier enn for rotte

Chrizzie
Hamstrer mat
Posts: 379
Joined: 06 Mar 2010, 17:22
Kjønn: Kvinne
Location: Lillestrøm

Re: Skranglete lenge nå....

Post by Chrizzie »

Nei, ingen narkose....så jeg har bestemt meg for at neste gang jeg må avlive en av rottene mine skal den så ABSOLUTT legges i narkose først, for sånt klarer ikke psyken min å håndtere en gang til tror jeg.... :leftrat: :rightrat:
Harvey, Mc Dreamy og Gorm<3
Coel<3

Hvil i fred kjære Prikken,Pepsi,Streken,Chillie,Smoothie,Stian,Gizmo,Joey,Percy,Leon,Kippe,Tahiti,Snipp,Sid,Mojo,Pomelo,Bruce,Luke,Harmony,Faith,Lexus,Lucia,Chianti,Wasabi,Muskat,Timmie og LouLouWho<3

oliver;)
Hamstrer mat
Posts: 354
Joined: 09 Feb 2010, 10:36
Location: Moelv
Contact:

Re: Skranglete lenge nå....

Post by oliver;) »

så han fikk bare avlivningsprøyta? og ikke en om gjorde at han sovnet først? Det har jeg aldri opplevd med noen dyr!
http://sites.google.com/site/ankasinetotter/

Jane, Sarah og Minny
Scott, Leon, Axeman og Vabis Pumkin, Smash <3R.I.P James<3 ,Oliver<3, Pippin<3, Lynet<3, Munti<3,Buzz <3, Nico <3

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Skranglete lenge nå....

Post by Larm »

Jeg vet om andre dyrleger som har gjort dette, og de er IKKE å anbefale :(
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Chrizzie
Hamstrer mat
Posts: 379
Joined: 06 Mar 2010, 17:22
Kjønn: Kvinne
Location: Lillestrøm

Re: Skranglete lenge nå....

Post by Chrizzie »

Uff, jeg var hos en veterinær godt oppi årene som hadde jobbet med smådyr i 30 år, så regnet med han visste hva han gjorde....men nei, da skal jeg begynne å gå hos noen andre i steden for tror jeg...håper bare det ikke var vondt for han!
Harvey, Mc Dreamy og Gorm<3
Coel<3

Hvil i fred kjære Prikken,Pepsi,Streken,Chillie,Smoothie,Stian,Gizmo,Joey,Percy,Leon,Kippe,Tahiti,Snipp,Sid,Mojo,Pomelo,Bruce,Luke,Harmony,Faith,Lexus,Lucia,Chianti,Wasabi,Muskat,Timmie og LouLouWho<3

Atyla
Sover i do
Posts: 204
Joined: 10 Jan 2010, 23:50
Location: Drammen

Re: Skranglete lenge nå....

Post by Atyla »

ja je ville og byttet lege.
(det jeg forresten mente med katten var at hun først fikk 2 innsovningsprøyter før hun fikk overdosen)
er du sikker på at den første sprøyta ikke var innsovningsprøyta?

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Skranglete lenge nå....

Post by torasrotter »

Huff det høres virkelig ut som en skikkelig fæl opplevelse :shock: Stakkars deg, ja det tar på å se slike ting :cry:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Post Reply