porfyrin

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: porfyrin

Post by WillyWonka »

Tror ikke du trenger å bekymre deg for dem :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: porfyrin

Post by Siv M »

jeg veide alle rottene, og guttene har gått opp litt den siste mnd. Vekta nå er:
Stripa: 470g
Diesel: 400g
Stormgrå: 510g
Skygge: 410g

Synes vekten virker bra på de jeg, etter det jeg har forstått de ligger normal vekten på gutter mellom 300-800g :) men nå er ikke jeg noe ekspert på vekt da :)

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: porfyrin

Post by Anniken.HH »

Da holder jeg bare et øye på dem, skal ordne en labyrint til de, i tilfelle de bare kjeder seg :P
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Elettevinter
Pinky
Posts: 17
Joined: 17 Jun 2012, 18:56
Location: Moss
Contact:

Re: porfyrin

Post by Elettevinter »

Jeg trodde Olga hadde fått porfyrin, og jeg fant ut at bedre safe than sorry og stakk til vet bare for å sjekke det ut. Det var veldig fint at jeg gjorde det, for det viste seg å være en øyeinfeksjon. Det endte med at hun gikk på en øyedråpekur i 3 uker, men da viste det seg at infeksjonen var borte, men øyet klarte ikke lenger å produsere tårevæske, så derfor må jeg hver dag gi henne en type øyegel som fungerer som kunstig tårevæske. Da ble det jeg trodde var pofyrin borte, og hvis jeg glemmer det en dag, er det tilbake dagen etter.
Så jeg ville tatt med i alle fall en og fått sjekket om det er infeksjon, så du vet om det er stressrelatert eller faktisk en ordentlig infeksjon som er svært ubehagelig.
Better safe than sorry! :cheerful:
<3 Runa og Olga <3
<3 R.I.P Eywa, Roskva og Bror <3

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: porfyrin

Post by Siv M »

Hiver meg på denne tråden.
Smurfine har også porfyren fra ene øyet sitt nå, å det virker som hun er litt plaget med det siden hun ikke har det øyet helt oppe noen ganger, så jeg skal sjekke henne hos veterinæren tror jeg, håper jeg får en time før påske nå men er litt i tvil. :bleh:

Post Reply