svulster forsvant av seg selv.

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

svulster forsvant av seg selv.

Post by Siv M »

Føre jul hadde My svulster på magen, jeg tok henne med til veterinæren å fikk bekreftet svulster med spredning.
Noen uker etterpå forsvant kulene av seg selv :huh: jeg ble så klart glad, men lurte på om dette er normalt.
Legen den gangen tok ikke noe prøver av de , å sa at det var dumt å operere vekk pga at de ville komme tilbake.
kulene kom ikke tilbake igjen etter at de bare forsvant, jeg kjenner på henne nesten hver kveld, er det en mulighet for at hun han ha svulster på innsiden bare som ikke er synlige?

Skal be veterinæren om å kjenne på henne i dag, siden alle skal ned å få annen gangs kur mot parasitter.

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: svulster forsvant av seg selv.

Post by Milla »

Jeg har hatt "svulster" som har forsvunnet selv. Ut i fra det jeg husker fra den gang, så kan det være lymfekjertler som hovner opp. Hevelsen går ned og kulen er borte.
Men Matmor kan heeelt garantert mer om dette enn meg :cheerful:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: svulster forsvant av seg selv.

Post by Siv M »

hmm sende en pm til henne da

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: svulster forsvant av seg selv.

Post by wollf »

da er det nok ikke svulst, men byll. synes ikke noe om at vetrinærer slenger ut påstander om svuster uten å sjekke det. blir som å si du har kreft når du bare har brystbetennelse

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: svulster forsvant av seg selv.

Post by Matmor »

Uten å vite noe om plasseringen tipper jeg også at det har vært hovne lymfekjertler, ikke en rekke betennelser/abscesser. Hvis det var betennelse burde det være rødt og varmt, og abscesser pleier sjelden å skrumpe helt inn uten å tømmes først, det jeg har erfart. Men begge deler kan til forveksling likne jursvulster.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: svulster forsvant av seg selv.

Post by wollf »

Matmor wrote:Uten å vite noe om plasseringen tipper jeg også at det har vært hovne lymfekjertler, ikke en rekke betennelser/abscesser. Hvis det var betennelse burde det være rødt og varmt, og abscesser pleier sjelden å skrumpe helt inn uten å tømmes først, det jeg har erfart. Men begge deler kan til forveksling likne jursvulster.
ikke nødvendigvis. pudding sin var ikke rød eller varm ujevn i formen og hard. lå rett under ene patten bak. til det pluttselig kom en skorv på den som ble hull i

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: svulster forsvant av seg selv.

Post by Siv M »

Som jeg svarte matmor på pm så var dem plassert på en rekke mellom låret på bak benet å kjønns organet hennes (tissen, usikker hva det kalles på rotter :flau: )

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: svulster forsvant av seg selv.

Post by wollf »

Der pudding også hadde sin

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: svulster forsvant av seg selv.

Post by Matmor »

pudding sin var ikke rød eller varm ujevn i formen og hard. lå rett under ene patten bak. til det pluttselig kom en skorv på den som ble hull i
Ja, men Puddings forsvant ikke før det gikk hull på den? Den skrumpet ikke inn til ingenting først, vel?

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: svulster forsvant av seg selv.

Post by wollf »

Nei. Det sa jeg ikke. Men det kan jo ha gått hull uten at hun har sett det

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: svulster forsvant av seg selv.

Post by Siv M »

gikk ikke hull på noen av kulene My hadde var ikke noe sår ikke verk ikke noe slikt på utsiden men kulene forsvant likevel

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: svulster forsvant av seg selv.

Post by Siv M »

Jeg ville bare vite om det var normalt at slikt kunne skje jeg da :sarcastic:

Post Reply