Smurfine sin helse tilstand

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Smurfine sin helse tilstand

Post by Siv M »

nei har ikke tatt noe bilde av nesa, den var blå rød, skal se på føttene hennes etterpå, hun har vert igjennom så mye forskjellig medisin nå synes jeg, hun puster tungt når hun stresser, skal få en ny time til henne i morgen hos vetten

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: Smurfine sin helse tilstand

Post by monlan »

Kanskje det er pga dårlig blodsirkulasjon.. Og da er det vel de ytre lemmer som blir nedprioritert i fordel for de indre organene. Ser du skrev at du hørt lyder fra lungene. kan være at hun ikke får nok oksygen ut i blodet?
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Smurfine sin helse tilstand

Post by Siv M »

skal se om jeg får tatt noe bilde etterpå

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Smurfine sin helse tilstand

Post by Siv M »

føttene til smurfine har en normal farge heldigvis, fikk ikke tatt noen bilde av nesa hennes men har filmet litt hvordan hun holder på å klør seg hele tiden, den kommer snart

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Smurfine sin helse tilstand

Post by Siv M »

slik holder hun på å klø seg hele tiden


utmeldt

Re: Smurfine sin helse tilstand

Post by utmeldt »

Siv M wrote:nei har ikke tatt noe bilde av nesa, den var blå rød, skal se på føttene hennes etterpå, hun har vert igjennom så mye forskjellig medisin nå synes jeg, hun puster tungt når hun stresser, skal få en ny time til henne i morgen hos vetten
Du bestemmer sjølv når nok er nok, du kjenner Smurfine best. Eg tenkjer berre på at ho kanskje ikkje har fått den rette antibiotika behandlingen for øyrebetennelsen sin. Uansett ønskjer eg ho ei god betring, og lukke til hos dyrlegen i morgon.

På videoen ser Smurfine ganske sprek ut, eg ville ha gitt ho ein sjanse til. Kan hende det ikkje er rett av meg å seie det, men eg har kun videoen å vurdere utfrå.

utmeldt

Re: Smurfine sin helse tilstand

Post by utmeldt »

Har Smurfine fått behandling for midd i det siste??

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Smurfine sin helse tilstand

Post by Siv M »

Ja alle har fått en stor behandling for midd for ikke så lenge siden, var nede å fikk dråper 2 ganger av vetten da, jeg har fått time til mandag med henne igjen fikk ikke noe tidligere, får bare håpe at behandlingen for ørebetennelse har virket til da så jeg kan avbestille den igjen, å at kløen har gitt seg, hun har holdt på slik i en uke nå å hun klør seg fortsatt i øret i dag.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Smurfine sin helse tilstand

Post by Siv M »

Hun gikk å satte seg i ett hjørne på gulvet inne i mellom å kom ikke opp til meg en enste gang i går :trist: ulikt henne mulig hun er fornærmet pga all den medisinen jeg må true i henne, jeg vet ikke hun har alltid brukt å klatre opp bena mine hele tiden, helst siden dag en jeg hentet henne :trist:

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Smurfine sin helse tilstand

Post by Milla »

Det kan jo hende at hun har sliten av antibiotikaen... mine har blitt det innimellom, de er ofte mindre aktive mens vi gir de antibiotika... og noe snurt fordi jeg truer i dem medisinen :P
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Smurfine sin helse tilstand

Post by Siv M »

ja huff hun er mektig lei nå stakkar biter i sprøyta , men heller den en fingeren min, om bare den dumme kuren hadde virket også så hadde det vert fint.

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Smurfine sin helse tilstand

Post by Milla »

Siv M wrote:ja huff hun er mektig lei nå stakkar biter i sprøyta , men heller den en fingeren min, om bare den dumme kuren hadde virket også så hadde det vert fint.
Husker Kosh beit også i sprøyta... til slutt så spruta det til alle kanter i stedet for inn i munnen hennes... måtte bytte sprøyte heeele tiden :klaskepanne:

Du får se ann formen hennes, det kan jo hende at det sitter litt i og at du ikke ser noe bedring før på slutten av kuret, evt etterpå. Kan jo hende hun trenger en litt lenger kur enn 10 dager.
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Smurfine sin helse tilstand

Post by Siv M »

Milla wrote:
Siv M wrote:ja huff hun er mektig lei nå stakkar biter i sprøyta , men heller den en fingeren min, om bare den dumme kuren hadde virket også så hadde det vert fint.
Husker Kosh beit også i sprøyta... til slutt så spruta det til alle kanter i stedet for inn i munnen hennes... måtte bytte sprøyte heeele tiden :klaskepanne:

Du får se ann formen hennes, det kan jo hende at det sitter litt i og at du ikke ser noe bedring før på slutten av kuret, evt etterpå. Kan jo hende hun trenger en litt lenger kur enn 10 dager.
hun biter heldigvis ikke så hardt i den ennå, fikk time til henne på mandag så får høre hva vetten sier da, eneste som er bra at det ser ikke ut som hun har like mye smerter lenger, men vetten sa om mandag som var at hvis hun ikke har hode på skakke hele tiden så er det nok ikke sikkert hun har mellomøre betennelse for da skulle hun ikke klart å rette opp hodet sitt sa hun så det kunne være at hun hadde svulst som trykket på øre gangen, uansett så ser det ut som det er ubehagelig for henne å være aktiv, for det er da hun rister å klør seg som verst :hmmm:

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Smurfine sin helse tilstand

Post by Siv M »

Så rart, tok opp smurfine for å gi henne medisinen sin, da kom det ikke noe lyd fra henne før hun så sprøyten å begynte å stresse, da hørtes hun ut som ett marsvin men kjentes ut som lyden kom fra brystet, akkurat som hun var tett i brystet på en måte, Jeg tror det rette for henne er å få slippe å bli plaget mer nå, om hun ikke har blitt bedre i løpet av helgen, har ikke lyst til at hun skal bli mer plaget :sadpace: :sadpace:

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Smurfine sin helse tilstand

Post by Niana »

Siv M wrote:Så rart, tok opp smurfine for å gi henne medisinen sin, da kom det ikke noe lyd fra henne før hun så sprøyten å begynte å stresse, da hørtes hun ut som ett marsvin men kjentes ut som lyden kom fra brystet, akkurat som hun var tett i brystet på en måte, Jeg tror det rette for henne er å få slippe å bli plaget mer nå, om hun ikke har blitt bedre i løpet av helgen, har ikke lyst til at hun skal bli mer plaget :sadpace: :sadpace:
Kan du ikke gi henne medisinen i noe skikkelig godt? Så slipper hun stresset med å bli tvunget en sprøyte i munn. Syltetøy f.eks
Stakkars liten, og stakkars deg, er ikke noen morsomt situasjon :(
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Locked