Kontrakt fra Tam og sykdom begandling

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Kontrakt fra Tam og sykdom begandling

Post by Siv M »

Hei jeg kontaktet Tam zoo der jeg kjøpte Molly, pga hennes nysing å de ringte meg opp igjen en liten stund etterpå der jeg fikk snakke med en som hadde med rottene å gjøre der.
I kontrakten står det at jeg kan få gratis helse sjekk ved misstanke av sykdom eller mangler på dyret, så det var derfor jeg tok kontakt.

Da jeg snakket med hun som hadde med rotter å gjøre, så sa hun at jeg kunne komme opp med henne i morgen eller til uken, men at det kunne hende de måtte ha henne der inne i noen dager for behandling pga de samarbeidet med ett veterinær kontor på Borg sa hun, så hvis hun skulle få behandling så måtte de ha henne noen dager der å kanskje ett annet sted inne i butikken, men da måtte hun snakke med sjefen sin først.
så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre her, skal jeg se an formen hennes over helgen å ta henne med om hun ikke blir bedre eller skal jeg vente ett par uker å se. Hva synes dere jeg skal gjøre? Synes det blir litt mye stress å mas for den lille jeg da, men vil også forsikre meg om at hun er frisk eller syk.
Nå har jeg studert henne inne i buret litt å da nyser hun ikke, men nyser så fort jeg tar henne ut av buret.

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: Kontrakt fra Tam og sykdom begandling

Post by BlackNenne »

Merkelig...
Hvis de likevel har tenkt til å undersøke henne, så ville jeg insistert på å få behandle henne hjemme. Jeg kan ikke tenke meg at flytting til en klinikk eller dyrebutikken, for så å komme hjem til deg igjen etter noen dager er noe særlig gunstig med tanke på stresset det innebærer for henne. :hmmm: Rotter som er friske i utgangspunktet kan jo få en kortvarig nyseperiode av stress og flytting, så jeg syns det ville vært best at hun fikk medisin hjemme når hun allerede nyser.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Kontrakt fra Tam og sykdom begandling

Post by Siv M »

ja jeg tenker det samme her, skal se an over helgen ihvertfall har jeg bestemt, hun på tam spurte om hvilket bunn strø jeg brukte å om hun var våt rundt øyne og nese å det er hun ikke hun er helt tørr og fin der å det kommer ikke noe ulyd fra brystet hennes.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Kontrakt fra Tam og sykdom begandling

Post by wollf »

Dumt å behandle en rotte som bare nyser litt

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Kontrakt fra Tam og sykdom begandling

Post by Siv M »

som jeg skrev så er hun ikke våt rundt nese å øyne så jeg ser an situasjonen hennes :smile:

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Kontrakt fra Tam og sykdom begandling

Post by Tonje Lenore »

det høres bare veldig merkelig ut, jeg ville ringt å forhørt meg litt mer ang dette med hvorfor hun skal være der noen dager, og hvorfor
du ikke kan bare ta behandlingen hjemme hvis det er så at hun er syk.

jeg har bare hatt gode erfaringer når det gjelder tam kjeden og syns det høres veldig merkelig ut, virker som hun du snakket med ikke
hadde så god peiling sånn egentlig.

men ville også tatt og sjekka ut over helgen hvordan formen hennes er, om hun nyser ved stress er det jo ikke vits å behandle henne,
kan også hende hun har satt noe i nesa som hun sliter å få ut som hun da kan få skikkelige nyseperioder :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Kontrakt fra Tam og sykdom begandling

Post by Siv M »

Ja vi snes også det virket merkelig at de skulle beholde henne der inne for behandling hvis hun er syk, hadde vert mye bedre å hatt henne hjemme å jeg kunne behandlet henne selv, aldri vert borte i dette før. :hmmm: Ja jeg skal se an over helgen, å jeg sa til henne at jeg skulle tenke litt på det å ta henne med hvis jeg bestemte meg for å la dem undersøke henne der inne å det var greit. Vi tror selv her at det bare er nervøs nysing for hun nyser ikke inne i buret bare når jeg tar henne ut, ting er vel skummelt for henne ennå, det er ingen nese eller øyne som renner, å hun spiser å virker opplagt ellers.

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: Kontrakt fra Tam og sykdom begandling

Post by BlackNenne »

Ja, hvis nysingen ikke er voldsom, så kan du jo se an litt. Tenkte at det er var greit å få brukt en gratis-time når du først har den, hvis nysingen ikke har gitt seg innen fristen går ut. Om hun ikke trenger medisin, så er det jo flott, men da var det hvert fall gratis å finne det ut. :cheerful:

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Kontrakt fra Tam og sykdom begandling

Post by Siv M »

BlackNenne wrote:Ja, hvis nysingen ikke er voldsom, så kan du jo se an litt. Tenkte at det er var greit å få brukt en gratis-time når du først har den, hvis nysingen ikke har gitt seg innen fristen går ut. Om hun ikke trenger medisin, så er det jo flott, men da var det hvert fall gratis å finne det ut. :cheerful:
ja om jeg hadde fått lov å behandle henne selv med medisin så :sarcastic:

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: Kontrakt fra Tam og sykdom begandling

Post by BlackNenne »

Hehe.. Men hvis du først er der til gratis konsultasjon, og det viser ser at hun trenger medisiner og de insisterer på å holde henne der. Så kan du jo si at siden timen var gratis, så vil du heller betale et annet sted for å få en mening til. Kanskje de jekker seg ned litt da..

Jeg tenker at den eneste gode grunnen til at de vil holde henne der, er hvis hun er skikkelig syk og trenger tilsyn. Men det høres jo ikke akkurat slik ut. :cheerful:

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Kontrakt fra Tam og sykdom begandling

Post by Siv M »

Ja snodig høres det ut som ihvertfall, hun fra pelsfamilien her på forumet hadde en baby rotte gutt som nøs i 2 uker før han gå seg, jeg håper at hun gir seg før det så klart, men det virker mer som stress nys en sykdom liksom

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Kontrakt fra Tam og sykdom begandling

Post by Siv M »

Jeg tenkte på det med at de ville ha henne der inne for behandling, når det gjelder molly, husker hun sa at de måtte frakte henne til en veterinær de samarbeidet med ett annet sted, at det kan være derfor å at vetten vil ha henne observasjon for sykdoms tegn kanskje for å se om hun nyser så mye som jeg har fortalt osv å behandle henne hvis de finner ut at det er sykdom på henne. :hmmm:

Post Reply