Sokrates sin flenge

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Sokrates sin flenge

Post by Sandratravolta »

Sokrates fikk en stor flenge på lørdag, verste jeg har sett, men håpet på at det skulle vise tegn til å lukke seg.

Dette var på lørdag, han er smal i øynene fordi han våknet av at jeg skulle ta bilde, ellers viste han ingen tegn på smerte. Jeg renset såret så godt jeg kunne og ga han litt antibiotika i barnemat og sjekket innom han med lommelykt flere ganger i løpet av natten.

Image
Image

På søndag kjøpte jeg sårrens og sårsalve på apoteket. Og etter en dag med det så såret sånn ut:
Image

Skjønte raskt at såret ikke ville lukke seg av seg selv, så ringte Tam Klinikk Alna på mandag, men de hadde ikke tid, så jeg bestilte time på Storo dyreklinikk i stedet. Der tok de han inn, sydde det sammen, ga han smertestillende og tok over 2000,- betalt for jobben. Jeg ble helt målløs.. Men men, ikke noe å gjøre med det nå. I løpet av natten til tirsdag hadde han klart å gnage av stingene, jeg ringte dyreklinikken og hørte om det var kostandsfritt å sy nye sting - det var det ikke. De kunne ta han inn og SE på han, og fortelle oss hva vi burde gjøre, og så fikk vi bestemme hva vi ville.

Nå får han smertestillende, skal ha det i to eller tre dager til, dessuten satt de han på en kur på 0.4 ml bactrim morgen og kveld, jeg syns det høres veldig mye ut, men stoler på veterinæren da.

Såret er på vei til å heles, selv om stingene har gått opp, skal se om jeg får tatt bilder av det. Renser det en til to ganger om dagen. Men det kommer nok til å bli et ganske stort arr. Han har det hvert fall bra, og bor i et kjedelig reisebur ved siden av sengen vår enn så lenge.
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Sokrates sin flenge

Post by Sandratravolta »

Disse bildene er en eller to dager etter syingen, og etter han gnagde av seg stingene:

Image
Image
Beklager at det ene bildet tilsynelatende ser ut som ei vettaskremt rotte, men han hadde akkurat fått medisin, og var VELDIG lite glad for at jeg skulle drive å ta bilder av han akkurat da.

Disse er fra i går og i dag, jeg er riktignok ingen ekspert på sår og flenger og sying, men syns det ser ut som det gror greit nå, har tatt en stund men han er nok på bedringens vei? Får antibiotika frem til i morgen tidlig.
Image
Image
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Post Reply