Max uflaks?

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Jasmin
Bygger bol
Posts: 502
Joined: 15 Sep 2011, 15:44
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Max uflaks?

Post by Jasmin »

Jeg har nå hatt tre rotter som har enten fått jursvulst, fettklumt eller en Annen type kul. Når jeg tilsammen har hat 6 rotter og 3 av dem får kuler så lurer jeg på om det er noe jeg gjør feil eller at jeg bare har Max uflaks.og det er noe jeg kan gjøre bedre? For mamma fortalte meg at både hun og søsteren hadde hatt maaange rotter og ingen av dem hadde fått noen som helst kuler, og det var da lenge siden. Så er det sånn at rottene nå får mer kuler en de gjorde før?
Canta & Baila ❤
Gode venner er som stjerner, det er ikke alltid du ser dem men du vet at de er der <3

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Max uflaks?

Post by Siv M »

huff, du har nok bare max uflaks tror jeg. men jeg har ett inntrykk av at rotter får mye oftere kuler å svulster nå, en de fikk for 5-10 år siden :confused:

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Max uflaks?

Post by Anniken.HH »

jeg leste et sted - ikke her på forumet, tror det var et engelsk forum eller noe - at tamrotter i dag generelt hadde dårligere helse enn rotter for 5-10 år siden, kanskje det har noe med hverandre å gjøre?
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Jasmin
Bygger bol
Posts: 502
Joined: 15 Sep 2011, 15:44
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Max uflaks?

Post by Jasmin »

Ja tror at rottene har dårligere helse i dag enn de hadde før, de første rottene mine var helt friske og fikk ingen kuler eller sykdommer, men så kommen de neste der den ene fikk en jursvulst og måtte avlives. Og etter det har alle rottene jeg har hatt fått en eller annen sykdomm :hmmm:
Canta & Baila ❤
Gode venner er som stjerner, det er ikke alltid du ser dem men du vet at de er der <3

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Max uflaks?

Post by WillyWonka »

Er jo veldig kjedelig da...
Jeg har forsåvidt vært veldig heldig med mine. Tim hadde en kul, men den viste seg å bare inneholde talg og var verken i veien eller til plage for han. Han ble nesten tre år.
Tweek var en gutt som tilsynelatende var frisk, men fikk en plutselig død. ved obduksjon ble det funnet en stor tumor i magen + andre ulumskheter. Mogwai døde også plutselig, men han ble ikke obdusert.

Utenom dem har jeg ikke hatt noe. Men vet at hunner er mer plaget med dette med tanke på jursvulster osv enn hva guttene er.
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Post Reply