Hodet konstant vridd mot venstre, hjelp!

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Benchface
Pinky
Posts: 17
Joined: 12 May 2013, 21:26

Re: Hodet konstant vridd mot venstre, hjelp!

Post by Benchface »

Målselvet, men de sa jo i fra om at de ikke hadde mye erfaring med rotter, men man burde jo få litt erfaring med de mest populære kjæledyrene under en vet utdannelse? Følte også at 2-4 dager var alt for lite, og for den prisen jeg betalte, syntes jeg de skulle ha hatt litt mer peil! Jeg er helsesekretær selv, men var første gangen jeg setter noen form for injeksjon på et at dyrene mine, var skremmende, og jeg var livredd for å gjøre feil. Fikk jo beskjed at jeg hadde alt ansvar. Behandleren mente at hun ikke hadde noe antibiotika som kunne brukes på rotter enn baytril, som jeg fikk beskjed om at bare kunne gis S.C, ikke oralt. Er også vant med mikstur hos min vanlige vet i Tønsberg, der jeg fikk mikstur etter Daemien hadde en luftveisinfeksjon rett etter jeg fikk han. Går nå på en 9 dagers kur på prednisolon, tror dere at dette vil hjelpe etter bare 4 dagers S.C antibiotika behandling, eller burde jeg ringe å få en lengre antibiotika kur?

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Hodet konstant vridd mot venstre, hjelp!

Post by WillyWonka »

Jeg synes det høres lite ut.

Fire dager med AB er for lite for en sånn infeksjon. særlig når jeg vet det krevde 2 ulike kuler for å ta knekken på Lille Blå sin infeksjon :P
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Hodet konstant vridd mot venstre, hjelp!

Post by Matmor »

Nyere veterinærmedisinsk litteratur ofte anbefaler mindre bruk av antibiotika og kortere kurer enn det jeg er vokst opp med.
Problemet med headtilt er at siden symptomet ikke forsvinner helt, er det fort gjort å forlenge behandlingen mye lenger enn det egentlig trengs, i håp om at rotta skal bli enda bedre.

Jeg synes 2-4 dager for ørebetenelse/headtilt høres lite ut, fordi det virker som ørebetennelse med headtilt er gjenstridige saker på rotter. Men de nyeste anbefalingene i Veterinærkatalogen for Baytril ved mastitt og livmorbetennelse er faktisk bare 2-4 dager. Behandling inntil 10 dager for andre infeksjoner.

Hvordan går det med rotta nå, ser du noen bedring?

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Hodet konstant vridd mot venstre, hjelp!

Post by WillyWonka »

Matmor wrote:Nyere veterinærmedisinsk litteratur ofte anbefaler mindre bruk av antibiotika og kortere kurer enn det jeg er vokst opp med.
Problemet med headtilt er at siden symptomet ikke forsvinner helt, er det fort gjort å forlenge behandlingen mye lenger enn det egentlig trengs, i håp om at rotta skal bli enda bedre.

Jeg synes 2-4 dager for ørebetenelse/headtilt høres lite ut, fordi det virker som ørebetennelse med headtilt er gjenstridige saker på rotter. Men de nyeste anbefalingene i Veterinærkatalogen for Baytril ved mastitt og livmorbetennelse er faktisk bare 2-4 dager. Behandling inntil 10 dager for andre infeksjoner.

Hvordan går det med rotta nå, ser du noen bedring?

Sier du det? 2-4 dager? hmm. Aldri hørt om, men så er jo du liiiiiiiitt sånn... mye mer opplyst enn meg :D
Bra noen av oss følger med :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Benchface
Pinky
Posts: 17
Joined: 12 May 2013, 21:26

Re: Hodet konstant vridd mot venstre, hjelp!

Post by Benchface »

Hei igjen! :) Vi er fire dager inn i behandlinga, og dermed er det siste dagen med antibiotika, men fortsatt 7 dager igjen på kortison. Jeg merker ingen bedring, og min samboer påstår at han virker verre enn før behandlingen. Han klarer ikke lengre å gå ordentlig og ruller rundt hele tiden.. Er veldig bekymret :(

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Hodet konstant vridd mot venstre, hjelp!

Post by WillyWonka »

Huff... det er fælt å se de små på den måten... Håper virkelig at han kommer seg snart..
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Hodet konstant vridd mot venstre, hjelp!

Post by Siv M »

høres ikke bra ut, håper han ikke har svulst på hjernen :worry:

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Hodet konstant vridd mot venstre, hjelp!

Post by Matmor »

Det beste er å få en ny veterinærtime nå. Hvis rotta er blitt verre til tross for antibiotika og kortison er jeg redd det ser dårlig ut. :trist:
Spørsmålet er om det kunne hjelpe med et antibiotikum som er mer virksomt mot streptokokker, siden veterinæren sa det var det h*n fant.

Benchface
Pinky
Posts: 17
Joined: 12 May 2013, 21:26

Re: Hodet konstant vridd mot venstre, hjelp!

Post by Benchface »

Hjelp! :( Han blir ikke noe bedre i headtilten og nå har han fått et stort rødt sår i nakken... Føler at det er min feil, fordi baytril er noe drit å sette inn I.C. https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 00426f0d37 Sånn ser nakken hans ut nå.. er veldig redd og bekymret. :trist2:

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Hodet konstant vridd mot venstre, hjelp!

Post by Eru »

Ååh, baytril-burn?? Nei, fort deg til veterinær!!!
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Hodet konstant vridd mot venstre, hjelp!

Post by Milla »

Huff, det så ikke godt ut!!

Dra til dyrlegen, h*n har det helt sikkert vondt...
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Hodet konstant vridd mot venstre, hjelp!

Post by Siv M »

:shocked: :worry: huff stakkar liten håper du får raskt hjelp

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Hodet konstant vridd mot venstre, hjelp!

Post by wollf »

wollf wrote:huffda. jeg ville ringt å klaget. hun har nok ikke ringt noen andre vetrinærer heller. og er det baytril du har fått til han så kan sprøyter med baytril gi brannsår og store brennende sår i nakken
quoter meg selv her.
Dette er baitril burn, jeg må innrømme at jeg ventet det komme. Du bør klage til vetrinær. Tror ikke du har lov å sette sprøyter selv engang.
ring og krev entime gratis i kompansasjon, og krev at de ringer en vetrinær med erfaring

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Hodet konstant vridd mot venstre, hjelp!

Post by Eru »

Har du fått dratt til veterinær?? :redd:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Benchface
Pinky
Posts: 17
Joined: 12 May 2013, 21:26

Re: Hodet konstant vridd mot venstre, hjelp!

Post by Benchface »

Viste med engang at det var baytril burn, men jeg var naiv og trodde at jeg skulle stole på veterinæren.. Nå har jeg en gutt med skikkelig ille headtilt og et stort baytril burn.. Pappa betalte den tidlige regninga på 1,400 og nå vil jo han at jeg skal bare avlive Daemien.. :( Akkurat våknet, skal ringe veterinær med engang nå! Takk for alt av støtten her, fikk skikkelig panikk i går! <3

Post Reply