Bekymret mamma

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Bekymret mamma

Post by mily »

Hei, er det noen som hvet om en dyreklinikk med en dyrlege som opererer bort jur svults?
Lykken min har fått en liten en og skulle egentlig fjerne den idag, men dyrlegen har blitt sykemeldt..... Vil gjerne få fjernet den mens den er liten... Kan godt reise litt alt for lykken min..
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Bekymret mamma

Post by Milla »

Tonje på Tam Alna er utrolig flink!
Hun anbefales :cheer:

http://www.tam-klinikk.no/default.aspx?pageId=98
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Bekymret mamma

Post by mily »

Ligger denne klinikken utenfor Drammen?
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Bekymret mamma

Post by mily »

Ligger det ikke en klinikk i Sandefjord/Stokke ? Syns å huske det sto om den et eller annet sted ? Noen som hvet?
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Bekymret mamma

Post by Anniken.HH »

det er jo Dyreklinikk 20 i sandefjord - jeg har en hanne til kastrering der nå.
jeg ble anbefalt å dra dit, men jeg vet ikke hvordan de er på jursvulster :S
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Bekymret mamma

Post by Milla »

Tam Alna er i Alnabru, altså utenfor Oslo ;)
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Bekymret mamma

Post by mily »

Anniken.HH wrote:det er jo Dyreklinikk 20 i sandefjord - jeg har en hanne til kastrering der nå.
jeg ble anbefalt å dra dit, men jeg vet ikke hvordan de er på jursvulster :S
Okey.. Er det en spesiell dyrlege der?
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Bekymret mamma

Post by mily »

Milla wrote:Tam Alna er i Alnabru, altså utenfor Oslo ;)
Okey.. Skal sjekke det opp :) er bare bekymra for reisa tilbake etter operasjon, så sjekker opp om det er noe nærmere først.. Men takk for tipset
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Bekymret mamma

Post by Milla »

Gjør det. Det er et stykke dit fra deg!

Men er ihvertfall den eneste jeg har erfaring med. Fikk fjernet en diger svulst på min gamle jente der, da jeg fikk beskjed av min faste vetrinær at hun ikke ville ta sjansen pga plasseringen.

Ellers så skal Tam Liertoppen rett utenfor Drammen også være flinke.
Drammen dyreklinikk har en veldig dyktig kirurg som folk fra europa kommer for å få operert hos, men de har ikke store kunnskaper om rotter.

Hvor er svulsten plassert ?
Vokser den fort ?
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Bekymret mamma

Post by Tonje Lenore »

Dette står på hjemmesiden til NTF ang dyreklinikken.
Dyreklinikk 24
Leif Weldingsv 4
3208 Sandefjord
24 timers døgnvakt på tlf: 33 46 16 66

Fra Matmor: Jeg bruker Dyreklinikk 24 i Sandefjord. Den har "stasjoner" i flere vestfoldbyer, og personalet flytter litt rundt etter behov.
Som ved de fleste andre klinikker er det forskjell på hvor mye hver enkelt veterinær vet om rotter og medisinering av rotter, men lederen er en erfaren dame, og de andre søker stort sett råd hos henne hvis de er usikre. Dessuten er de villige til å diskutere behandling og tar innspill når jeg kommer med behandlingsforslag fra internet. Klinikken er ikke billig, men jeg har ennå ikke misten noen rotter der under operasjoner... De foretar også gjerne enklere obduksjoner på rottene jeg avliver der, eller sender inn prøver av vev.

Du kan også sjekke dyrlegelista hvor folk har lagt ut erfaringer:
http://tamrotter.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=11266
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Bekymret mamma

Post by mily »

Milla wrote:Gjør det. Det er et stykke dit fra deg!

Men er ihvertfall den eneste jeg har erfaring med. Fikk fjernet en diger svulst på min gamle jente der, da jeg fikk beskjed av min faste vetrinær at hun ikke ville ta sjansen pga plasseringen.

Ellers så skal Tam Liertoppen rett utenfor Drammen også være flinke.
Drammen dyreklinikk har en veldig dyktig kirurg som folk fra europa kommer for å få operert hos, men de har ikke store kunnskaper om rotter.

Hvor er svulsten plassert ?
Vokser den fort ?
Nederst på magen, er vel på størrelse med en rosin enn så lenge og så tror jeg det er en litt mindre en oppafor.. Er ganske frustrert idag kan man si skulle fjerne den i dag kl halv 11 vi møtte opp å greier vi men dyrlegen ved bamble dyreklinikk var plutselig sjukemeldt og han andre der hadde ikke tid og de visste ikke når hu andre kom tilbake...... :confused:
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Bekymret mamma

Post by mily »

Har bare visst om den en uke så veit ikke ossen den vokser ennå.. Men Lykke er jo bare 15 mnd så vil jo helst fjerne den mens den er liten...
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Bekymret mamma

Post by Anniken.HH »

mente Dyreklinikk 24, ikke 20
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Bekymret mamma

Post by Milla »

Da er du ihvertfall tidlig ute!

Har lite erfaring med svulster. De fleste rottene jeg har hatt, har hatt svulster på størrelsen med en ert uten at jeg har gjort noe med det.
De vokste heller ikke. De døde av noe helt annet enn svulsten(e).

Men har akkurat operert en på 23 mnd for en diiger en! Men den vokste tidvis veldig fort, og var blitt så stor at den bare måtte bort(størrelse mellom golfball og tennisball).
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Bekymret mamma

Post by mily »

Milla wrote:Da er du ihvertfall tidlig ute!

Har lite erfaring med svulster. De fleste rottene jeg har hatt, har hatt svulster på størrelsen med en ert uten at jeg har gjort noe med det.
De vokste heller ikke. De døde av noe helt annet enn svulsten(e).

Men har akkurat operert en på 23 mnd for en diiger en! Men den vokste tidvis veldig fort, og var blitt så stor at den bare måtte bort(størrelse mellom golfball og tennisball).

Er vel kanskje litt overhysterisk når det gjelder rottene mine :giggle:
Men til større svulsten er til større risiko er det jo.. På størrelse med en golf ball faktisk huff hørtes ikke noe godt ut...
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

Post Reply