Gammel rottemann og vekt.

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Gammel rottemann og vekt.

Post by WillyWonka »

Min aller kjæreste Lille Blå er nå over 2 år gammel (ca 25 mnd). En fin alder på en liten tott fra Imazoo.
Han har hatt problemer med luftveiene gjennom hele livet og fikk diagnosen Kronisk luftveisinfeksjon som liten og har vært på til sammen fire AB kurer for LVI og mellomørebetennelse sitt første leveår. Hodet er fortsatt litt på skakke etter mellomørebetennelsen. Etter dette har han hatt ulyder i kortere peripoder av gangen men ellers virket ubesværet i pusten. Han har fått behandling for mid en gang for ett halvt år siden ca :)

Nå på sine gamle dager virker han fortsatt til å være i rellativt god form. Han løper rundt sammen med de andre og fungerer godt, men det merkes at han begynner å bli gammel :) Ikke like rask som de andre lengre. Litt mer ustø og mister ballansen litt innimellom, særlig om man har blitt skremt. Høreselen er redusert, så han hører ofte ikke at jeg åpner buret og skvetter derfor av og til når jeg skal løfte ham. Har hatt en periode med litt dårlig ånde, men merker ikke noe til det nå.
Det som bekymrer meg er at han stadig går ned i vekt og han er blitt ganske spiss over ryggen. På sitt meste har han veid 398 gram (altid vært liten av vekst). I august veide han 366. I går veide han 316 gram. Har begynt å mate han med babygrøt og blir å ta han ut flere ganger i uken slik at han får i seg mest mulig babygrøt alene. Merker ikke at han har dårlig matlyst i buret sammen med de andre, men tar han nå ut så han skal få spise seg helt ferdig først, før de andre slipper til.
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Post Reply