Syke rotter - avliving

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

pompelpilt
Pinky
Posts: 5
Joined: 16 Nov 2013, 14:25
Kjønn: Kvinne

Syke rotter - avliving

Post by pompelpilt »

Rottene mine er nå over 2 år gamle og ganske pjuskne. Rare lyder når de puster, bruker nesten ikke bakbeina og vasker seg ikke noe særlig lenger. Siste uka har de ofte vært klissvåte av tiss under magen. Har tatt en fuktig klut og vasket dem selv.
Pilt har også den siste uka fått en forferdelig stor kul på ryggen, nesten ved halefestet. Han beveger neg nesten ikke rundt lenger.

Har fått time til dyrlege på mandag, det blir nok avliving. Men lurer på om noen her kan fortelle hvordan det foregår? Og noen som har en ide om hva det koster å avlive to store rottehanner? Betyr ikke så mye da de uansett må avlives, men greit å være lott forberedt med tanke på jeg er fattig student :/
Huff, slik det er nå skulle jeg ønske jeg avlivet dem før. Men, det har gått så fort nedover. Kulen til Pilt har jeg ikke merket før idag, og den er stooor!

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Syke rotter - avliving

Post by Tonje Lenore »

Det kommer helt ann på hvor du bor og hvilken veterinær du bruker, for det er veldig forskjellig hva de tar for avlivning.
Men alt fra 300-800 vil det koste, og det de gjør er å sette to innsovningsprøyter, ene er for at de skal slappe av og sovne inn
mens den siste blir en slags "overdose" slik at hjertet slutter :sorry:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

pompelpilt
Pinky
Posts: 5
Joined: 16 Nov 2013, 14:25
Kjønn: Kvinne

Re: Syke rotter - avliving

Post by pompelpilt »

Takk for svar! Bestilt time hos Knarvik dyreklinikk..