Øye som klistrer seg sammen

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Susa
Pinky
Posts: 2
Joined: 21 Feb 2014, 00:30

Øye som klistrer seg sammen

Post by Susa »

Har akkurat fått ei lita rotte jente og dagen etter ser jeg at øye hennes er gjenklistret og litt hovent.
Normalt ville jeg skylt det med øyebadevann og evt dratt til vet. hvis det ikke forsvinner, men hu er langt fra tam så får ikke skylt det. Åpner seg når hu vasker seg, men lukker det ikke helt opp.

Noen som har noen smart løsning på å få det til på ei som ikke er ordentlig tam og veldig kjapp?

Virker også som hun nyser noe. Langt til nærmeste ordentlige vet så får ikke dratt på noen dager med mindre hu blir dårlig.
Spiser, drikker, undersøker alt, steller seg og virker helt i form ellers. Tror det kan være en betennelse i øye siden hun stø et sted med mye støv og sånt.

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Øye som klistrer seg sammen

Post by WillyWonka »

Det kan være at hun har fått noe på øyet og dermed fått en betennelse.
Jeg ville forsøkt å skylt det, men som du sier så er hun ikke helt tam ennå, så du må bare holde på med henne som du ville gjort i denne prosessen :)
Jeg ville sikkert gjort som deg og sett det ann litt, blir det ikke bedre ville jeg tatt en tur til veterinæren :)

Nysingen trenger ikke nødvednigvis bety sykdom. du hadde akkurat fått rotta? Nye omgivelser, nytt burmateriale, nye folk, nye lukter, stress osv gjør gjerne at våre små nyser litt mer. dette vil da gå over når h*n slår seg til ro :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Susa
Pinky
Posts: 2
Joined: 21 Feb 2014, 00:30

Re: Øye som klistrer seg sammen

Post by Susa »

Øye er alt bedre utenn at jeg har fått skylt det. Ikke nyst noe spesielt mer heller så regner med det er at alt er nytt. Takk:-)

Post Reply