Rottebittfeber?

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Solhaugen
Stjeler mat
Posts: 55
Joined: 11 Aug 2014, 10:41

Rottebittfeber?

Post by Solhaugen »

Jeg fikk ett dypt bitt i det innerste leddet på pekefingeren for to uker siden. Det var vondt noen dager før det gikk over. Men i går hadde plutselig hele fingeren hovet opp og var vond. Det begynte også å kjennes i resten av hånda og oppover armen, så jeg dro rett på legevakta. Jeg hadde ikke feber eller utslag på CRP. Begynte på en heftig antibiatikakur i går og det har begynt å bli litt bedre nå.
Er det noen grunn til å tro at dette kan være ett tidlig stadie av rottebittfeber? Legen hadde ikke hørt om dette før jeg nevnte det når jeg ble undersøkt, men fikk det til å stemme bra med inkubasjonstiden. Hun mente at det ikke er så mye annet som bruker så lang tid på å slå ut, men det er selvsagt mulighet for at det er en annen infeksjon. Uansett får vi tro at to uker med penisilin tar knekken på det.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Rottebittfeber?

Post by wollf »

Det er svært liten sansynlighet for det da det er veldig sjeldent. Søl litt på forumet så finner du masse info om dette. Men det er nok bare en infeksjon. Rottebittfeber ville du nok merket på en helt annen måte

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Rottebittfeber?

Post by wollf »

viewtopic.php?f=4&t=16419&p=188068&hili ... er#p188068" onclick="window.open(this.href);return false;

Solhaugen
Stjeler mat
Posts: 55
Joined: 11 Aug 2014, 10:41

Re: Rottebittfeber?

Post by Solhaugen »

Jeg har lest artikkelen til Matmor (og det meste annet på de glimrende sidene hennes:)
Tror også det bare er en vanlig infeksjon, men siden jeg er skrekkelig nyskjerrig og vet at det er andre her som faktisk har hatt det ville jeg bare spørre. Det som var litt uvanlig her var at det tok så lang tid før infeksjonen kom.

Post Reply