Hypofyse svulst, slag, alderdom ?

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Hypofyse svulst, slag, alderdom ?

Post by Sara Syversen »

Hei.

Jeg skriver med et tungt hjerte her da min vakre Bodil falt bort 15:45 hos legen den 27 jan 2015. Hun ble nesten 2 år.
Bursdag egentlig 18 februar.
Den siste tiden fikk dessverre Bodil LVI og ble behandlet 2x10 dager med vibranord.
Hun ble bra trudde vi. Men så gikk det 3 dager ca og hun begynte å surkle igjen. Vi kontaktet lege og sendte video opptak av surklingen til Tonje ved ryen noen byer unna oss.
Vi fikk da beskjed om å fortsette kuren. Men så ble hun plutselig svakere og svakere de neste dagene.
Vi hadde jo opplevd med en av dem andre jentene våres tidligere en gang at hun ble svak og rolig ved LVI og så måtte virbanord få noen dager å komme seg på.
Men plutselig kunne ikke Bodil bevege armene godt nok og bakbeina sviktet også litt (men mest fremparten).
Vi kontaktet lege med en gang det ble observert. Jeg filmet og sendte in. Legger den under her.
(Jeg prater i slutten av video)
Vi fikk ikke time før noen dager etterpå da Tonja ikke var på jobb dessverre.
Men den natten etter filmen hadde jeg et bur ved sengen og en av dem som stelte mye med henne i samme bur.
Jeg matet henne på natten og lå våken mange timer å fulgte med.
Dagen etter da så måtte vi haste kjøre til dyrlegen i våres egen by og hun kunne desverre ikke reddes.

Beklager alle skrivefeil. og flere detaljer er det nok i saken. Vi brydde oss utrolig mye om henne og hun har vært mye frem og tilbake hos legen. Det jeg lurer på er om noen kanskje ser hva som hadde skjedd her ?
Hypofysesvulst ? slag ?? Kanskje det er hundre ting vi skulle gjort annerledes. Men vi brydde oss virkelig.

Hva kan gjøre at dem blir lam i forbeina ?
Jeg spurte rundt den kvelden/natten alle jeg kjente dagen før vi dro til legen og hun fikk også da metacam i tilfelle hun hadde smerter.



http://youtu.be/sOcrc2U3l5s

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Hypofyse svulst, slag, alderdom ?

Post by Milla »

Er nok hjernesvulst ja :cry2:
Husker ikke hva den svulsten het, p ett eller annet. Men den forårsaker lammelser i forbeina, som gjør at rotta ikke klarer å holde tørrfor for eks.
Hadde en som fikk det, hun startet egentlig med en lvi som vi behandlet, men ikke helt lot slippe på seg.
Hun jeg hadde, jeg merket bare en endring i oppførselen hennes, hun virket nærmest forvirret innimellom. og kunne stå ute på en åpen plass, og plutselig så tok hun en sirkel rundt seg selv. Hun holdt maten da med den ene hånda, så utviklet det seg til at hun stod med tørrforet mellom forbeina(uten å holde) og prøvde å spise. Hun fikk da masse bløt mat. Men fra det tidspunktet så var det dalende på vei ned.
Er ikke mye man får gjort, annet enn å gjøre de komfortable den siste tiden. Dagen før hun ble avlivet sluttet hun å ta til seg væske og bløt mat, og bare lå der :cry2:

Bodil fikk det fantastisk hos dere, Sara. Kondolerer :trist2: Hvil i fred, Bodil <3
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Hypofyse svulst, slag, alderdom ?

Post by wollf »

Ser ut som hjernesvulst. :-( Kondolerer så mye

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Hypofyse svulst, slag, alderdom ?

Post by Sara Syversen »

Takker så utrolig mye for svar. Dem kunne ikke svare så mye i Halden by hos vetten der. En grunn for at vi reiser in til Ryen vanligvis. Ja, det hørtes veldig likt ut. Hun virket litt desorientert. Men kom lenge til stemmen min da lille vakra. Men dette var virkelig vondt å oppleve. Jeg elsket den lille sjelen.

Takker igjen dere for at jeg slapp å leve i uvisshet. For man skylder jo på seg selv om det var noe man kunne ha gjort annerledes.
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Post Reply