Problemer med tarmen (?)

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Ida Davidsen
Omegarotte
Posts: 129
Joined: 01 Jun 2014, 13:00
Kjønn: Kvinne
Location: Kristiansand

Problemer med tarmen (?)

Post by Ida Davidsen »

Okei, nå er jeg så og si svææært sent ute med å spørre om dette, siden rotta det er snakk om døde da jeg gikk på barneskolen, og jeg er jo 17 nå. Men jeg har gått litt rundt å tenkt på det. En av mine to første rotter, døde når hun var ca 1 og et halv år gammel. Hun var meget overvektig. Men en dag fant vi henne i buret, med noe som lignet tarmen hennes stikkende ut av endetarmsåpningen. Hun ble avlivet da hun var veldig slapp, og ikke i stand til å i det hele tatt bevege seg ut av doen som hun nå hadde valgt å bruke som seng.

Jeg har bare alltid lurt på hva som egentlig skjedde med henne. Noen forslag? Greit å vite hvis jeg noen sinne kommer over det igjen.
Sammy og alle de elleve som jeg har mistet :kiss:

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Re: Problemer med tarmen (?)

Post by rottegal »

Høres ut som brokk av noe slag. Nå vet jeg ikke om dette er tilstander rotter får, men hos mennesker har vi noe som heter cystocele og endetarmsbrokk. :)
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Problemer med tarmen (?)

Post by Sara Syversen »

Off... hørtes ikke noe særlig ut... Noen som vet hva som kan gjøres da om det oppdages tidligere?
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Post Reply