øyet til vittra

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: øyet til vittra

Post by Sara Syversen »

; ( off, håper det går bra i dag
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: øyet til vittra

Post by wollf »

fullt mulig å opperere fått ny ab nå og de ringer for å si når evt jeg kan komme inn. håper bare indelig jeg får råd til det :trist2:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: øyet til vittra

Post by wollf »

herlige dere <3 fått 1350,- inn til opperasjonen.
2150,- igjen så kan jeg redde henne :cheeeers:
dere er verdens beste :dån:
aner ikke hvor mye jeg setter pris på dette. men kommer til å lage en fotopresentasjon når dette er ferdig.
både til helse kartotek og slik at dere får se fremgangen

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: øyet til vittra

Post by wollf »

Oppdatering ang Vitta. Jeg synes dette er tungt å spørre om, men ser litt lys i tunellen nå. Mange av dere har vært helt fantastisk snille allerede. Vitta har fått time i morgen. Jeg følte jeg måtte si ja selv om jeg ikke har penger til det enda. Men jeg kunne få betalingsutsettelse til slutten av neste uke. jeg mangler ca 2000,- til opperasjon. Og nå gjør jeg noe mot all min natur her. men om dere vil hjelpe meg med dette så kan dere sette inn en slant på 3208 22 90620. Blir det noe til overs vil disse pengene gå til ntf sitt helsefond. og vittra sine bilder av prosessen vil bli publisert og historien fortalt til de som evt måtte havne i samme situasjon en dag. selv om jeg håper det aldri skjer.

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Re: øyet til vittra

Post by Hoyst_87 »

Jeg vet rett og slett ikke om jeg har mulighet, er omtrent helt skrapa blakk nå, håper jeg kommer meg gjennom resten av måneden. Men skal se hva jeg har mulighet til! Håper alt går i orden!
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: øyet til vittra

Post by wollf »

ikke meningen noen skal blakke seg for mine del. vil jo ikke andre skal stå i samme sko som meg heller :kisses:
dere må IKKE ha dårlig samvittighet om dere ikke har råd til å hjelpe. og jeg håper jeg kan gi tilbake om en av dere skulle trenge det en dag også

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: øyet til vittra

Post by wollf »

1750,- kommet inn
halvebeløpet er dekket <3

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: øyet til vittra

Post by wollf »

Det har vært et tøft døgn nå. Mye tårer, sinne, fortvilslse og vanskelig tanker. Vittra klarte seg ikke. Jeg viste noe var galt i går da hun ikke hadde våknet skikkelig, og ble så stiv i kroppen. Jeg så hun var blek og hadde ujevn hjerterytme. Prøve å ringe flere vakter, men følte ikke jeg ble tatt særøst. Men skal love dere jeg ringte dem igjen etterpå når hun gikk bort. Hun døde stille og rolig i armene mine og fikk et siste kyss når luften gikk ut av henne. Dette er en av de tyngste bortgangene jeg har hatt. Litt for at jeg er i en tøff periode fra før, men mest for at jeg gledet meg slik over å kunne gi henne en ny sjanse og få dele det med dere som hjalp meg. Vetrinæren åpner på mandag og vil da snakke litt med dem. Først lovet de meg gass, dette kan ikke være tilfelle. så ringte de meg å sa alt gikk fint og at hun når var våken, men hun var ikke våken når jeg fikk henne hjem. så har jeg ikke fått med journalen, noe som ville gjort det vanskelig om jeg hadde kommet til vetrinærvakten, da de ikke ville vist hvilken type eller dose narkose hun hadde fått. Jeg håper dere vet hvor mye det betydde for meg at dere hjalp meg uansett. Ikke bare ga dere Vittra en ny sjanse og meg håp, men jegh ar hatt mye motbakker den siste tiden og dette var meg å få meg til å se lysere på ting. Jeg kan ikke fatte og begripe hvor mye gode hjerter det fines der ute og det gir meg uendelig mer energi og vilje til å fortsette å svare på spørsmål, hjelpe og veilede rotte eiere. jeg har hatt lite motivasjon for å fortsette med rotter en stund nå men innser etter dette at ikke bare er rotter mitt hjertedyr, men jeg har en fantastisk gruppe mennesker rundt meg. vit at jeg setter stor pris på dere i denne tunge stunden, og håper der forstår hvorfor jeg ikke har klart å svare på hva som skjedde før nå. det tar tid å la det synke inn. takk igjen for at dere er fantastiske. jeg vil som jeg lovet legge ut oppdateringer ang saken, bilder av innbetalinger osv. pr dags dato er det 3250,- kr inn. Om dere fremdeles ønsker å birda til siste rest blir jeg glad for det. Men jeg håper først og fremst at det kan bli litt igjen til helsefondet. Husk at helsefondet til ntf er der nettopp for å kunne hjelpe oss å finne ut av sykdommer, medisiner og rottens helse. Kanskje vi også kan lære mer om nettopp dette mer narkose slik at vi kan unngå at dette skjer igjen.

Ingerid Øksnevad
Stjeler søppel
Posts: 776
Joined: 05 Jun 2013, 09:37

Re: øyet til vittra

Post by Ingerid Øksnevad »

Fryktelig, fryktelig trist!

Jeg mistet min Mentos etter et keisersnitt på denne tiden i fjor. Jeg dobbelsjekket på forhånd at veterinæren skulle bruke gass. Det hun ikke fortalte var at hun brukte injeksjonsnarkose først, for å ikke stresse den drektige rotta med å gi henne gass når hun var våken. Hun håpet å redde ungene også, så det var jo en god tanke. Men, akkurat det samme skjedde med henne som med Vittra. Hun våknet så vidt, men døde før hun våknet helt.

Håper dette med Vittra kan gi oss læring som gjør oss klokere i tilsvarende situasjoner senere.

Tenker på deg Marlen :cry2:

utmeldt

Re: øyet til vittra

Post by utmeldt »

Det var veldig trist å høyre Wollf!

Det at ho var stiv i kroppen var det ein form for kramper? Håper du får vite kva slags narkosemidler dei brukte på henne. Dyrlegen min bruke sprøytenarkose, og han gir aldri oppvåkningssprøyte etterpå fordi han er redd at dyret kan få kramper om han gjer det.
Last edited by utmeldt on 21 Feb 2015, 22:45, edited 1 time in total.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: øyet til vittra

Post by wollf »

iwonamo wrote:Det var veldig trist å høyre Wollf!

Det at ho var stiv i kroppen var det ein form for kramper? Håper du får vite kva slags narkosemidler dei brukte på henne.

nei stiv som i dårlig sirkulasjon. slik de blir etter de er døde

metalrat
Stjeler mat
Posts: 70
Joined: 18 Jan 2015, 22:56
Kjønn: Kvinne
Location: Fredrikstad

Re: øyet til vittra

Post by metalrat »

Veldig trist å lese at det gikk til slutt ikke bra. Styrke i tunge stunder :-(

utmeldt

Re: øyet til vittra

Post by utmeldt »

wollf wrote:
iwonamo wrote:Det var veldig trist å høyre Wollf!

Det at ho var stiv i kroppen var det ein form for kramper? Håper du får vite kva slags narkosemidler dei brukte på henne.

nei stiv som i dårlig sirkulasjon. slik de blir etter de er døde
Spasmer?

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: øyet til vittra

Post by wollf »

hva tenker du da? hun hadde ingen rykkninger

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: øyet til vittra

Post by Sara Syversen »

Image

Føler med deg. Kondolerer så fryktelig mye Image Image Image Image
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Post Reply