Ang. tidl innlegg om "litjn" ble for tidlig skilt

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Locked
kriztin

Ang. tidl innlegg om "litjn" ble for tidlig skilt

Post by kriztin »

Hvis noen husker dette innlegget. Jeg leste på Melodys side om avl, og at unger skifter pels i (5-)6 ukers alder ca.. Da Tanuki kom til oss hadde han skikkelig myk pels, og det tok noen uker før han fikk litt striere pels. Det vil da altså si at han ble gitt bort altfor tidlig. ikke rart han er så liten! Merkelig er han også, veldig skeptisk, og ofte redd og nervøs.
Tragisk! Jeg skal til den dyrebutikken og levere noen foldere tror jeg.. Hadde jeg visst dette da jeg kjøpte han, hadde jeg i det minste kunnet gjort NOE.

Kristin

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Jeg husker innlegget ditt godt, og svarte på det også. Det ene bildet du har på din hjemmeside kan godt være av en tre uker gammel rotte.
Har du veid ham i det siste?
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

kriztin

Post by kriztin »

Har tenkt å veie alle, men glemte å ta med digitalvekta som vi har på hytta, andre vekter har jeg hørt er ganske variable.. man ser godt forskjell på han og de voksne rottene, ser ut som om han er .. ja veit ikke.. men kan prøve litt hardere for å få tak i en vekt da!

Kristin

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

På siden min har det nå kommet en artikkel som heter "Rotteungers utvikling i bilder". Her kan man se hvordan utseende til den samme ungen forandrer seg fra dag til dag.

Artikkelen er ikke ferdig ennå, men den oppdateres nesten hver dag... kanskje du, Kriztin, vil se bilder som ligner på Tanuki slik han var da han kom til deg? Jeg synes fortsatt ikke han ser ut til å kunne vært mer enn 3 uker gammel på det bildet du har på hjemmesiden din!

Hva veier Tanuki nå?
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

kriztin

Post by kriztin »

Melody wrote:På siden min har det nå kommet en artikkel som heter "Rotteungers utvikling i bilder". Her kan man se hvordan utseende til den samme ungen forandrer seg fra dag til dag.

Artikkelen er ikke ferdig ennå, men den oppdateres nesten hver dag... kanskje du, Kriztin, vil se bilder som ligner på Tanuki slik han var da han kom til deg? Jeg synes fortsatt ikke han ser ut til å kunne vært mer enn 3 uker gammel på det bildet du har på hjemmesiden din!

Hva veier Tanuki nå?
Jeg veide han 18 april, da var han 450 gram, så han er tyngre enn det han ser ut for. Kjøpte han 22.08-03. Hva synes du om vekta hvis han skulle vært 3 uker ved kjøpsdato?

På siden din var det litt vanskelig å sammenlikne Tanuki, men gjør dette: Bruk din ene hånd til å lage en "bolle" med litt "tak". Der fikk han plass...


Kristin

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Godt å høre at Tanuki har blitt så stor. Det er mange rotter som har vært hos moren sin helt til de har vært 5 uker og som aldri når denne alderen, men hans nåværende vekt trenger ikke å si så mye om hvor tidlig han ble skilt fra moren sin, og når jeg så på bildet på hjemmesiden din var det ikke bare størrelsen jeg reagerte på, men også pelsen.

Var det på Solsiden han ble kjøpt? Emidarja nevnte jo i en annen tråd på "Medlemmenes oppslagstavle" at de synes rotteungene nesten er for gamle når de er 4 uker gamle, så din hann kan godt ha vært tre uker gammel da han kom til deg. Da spiser de jo selv, så hvorfor ikke? :?
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Locked