advarsel mot dyrlege i krokstadelva

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Fint_Lite
Tisser i køyene
Posts: 613
Joined: 04 Oct 2005, 23:07
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Fint_Lite »

Jeg er litt redd for at det kan ha gått for lang tid, nå vil det mest sannsynlig bli ord mot ord...han kan ha slettet deg fra datasystemet og derfor har du på en måte ikke vært der...Det er over 6 måneder siden...

Det du kan gjøre er å kontakte distrikt vetrinæren og mattilsynet, kan være det har kommet flere meldinger på han/de....

Dette var virkelig brutalt,hadde jeg set det hadde jeg enten kastet opp eller besvimt av sjokk! Ta en ringerunde og finn ut hvem som er distrikt vetrinær, du kan å begrunne med at siden det har gått så lang tid er at du ikke har orket å gjøre noe før nå pga sjokket eller noe....Ring mattilsynet....

Men først er det kanskje lurt å finne ut om de jobber fremdeles...?? Nanvnene står vel da i så fall i tlf katalogen??..

Men ta en prat med Heidi og Anita her å du!
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Hermansen
Gnager på ledninger
Posts: 103
Joined: 31 Aug 2005, 23:05

Post by Hermansen »

lurte også på om det var for sent, men tror ikke de sletter deg etter kun 6mnd eller noe. det ville uansett egentlig vært teit.. jeg vet de jobber der fremdeles. skal ta en ringerunde i morgen..

Fint_Lite
Tisser i køyene
Posts: 613
Joined: 04 Oct 2005, 23:07
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Fint_Lite »

Hermansen wrote:lurte også på om det var for sent, men tror ikke de sletter deg etter kun 6mnd eller noe. det ville uansett egentlig vært teit.. jeg vet de jobber der fremdeles. skal ta en ringerunde i morgen..
er han/de frekke nok kan du ha blitt slettet fra dataen.....men ta en ringe runde i morgen eller i løpet av uka og hør...kan være flere klager som har kommet til samme sted og da får de en til på lista! STÅ PÅ!
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Hermansen
Gnager på ledninger
Posts: 103
Joined: 31 Aug 2005, 23:05

Post by Hermansen »

tror de er så frekke jeg Fint Lite... ringte nå.. de hadde journalen fra kattene mine Pernille og Tussi, men ikke Zion.. Pernille døde 1 juni i fjor og da hadde hun vært sterilisert i ca 2,5 år... så det er nesten 3 år siden jeg var der med henne. da er det jo veldig rart de ikke har Zion sin journal da det ikke er 7mnd engang...... rart.. :hm:

Fint_Lite
Tisser i køyene
Posts: 613
Joined: 04 Oct 2005, 23:07
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Fint_Lite »

Hermansen wrote:tror de er så frekke jeg Fint Lite... ringte nå.. de hadde journalen fra kattene mine Pernille og Tussi, men ikke Zion.. Pernille døde 1 juni i fjor og da hadde hun vært sterilisert i ca 2,5 år... så det er nesten 3 år siden jeg var der med henne. da er det jo veldig rart de ikke har Zion sin journal da det ikke er 7mnd engang...... rart.. :hm:
kan ikke stole blindt på alle i verden...mange vet det å sno seg unna "trøbbel" Men nå fant du jo i alle fall det ut og enda mere å rapportere til mattilsynet og distrikt vetrinær!
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: advarsel mot dyrlege i krokstadelva

Post by Milla »

Hei, ser dette er en stund siden er blitt skrevet. Men er dette snakk om Eiker Dyreklinikk på krokstadssenteret?
Jeg var der med rottene mine i 2009, da det var mye nysing og noe rødt som kom ut av nesa. Jeg satt hu ene rotta på bordet og han tok ett skritt tilbake. Han ville ikke engang ta på henne og se på a.
Jeg fikk litt hakaslepp av det. Om dette er samme mannen er jeg glad jeg ikke dro dit igjen. Anbefaler Drammen Dyreklinikk:)
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: advarsel mot dyrlege i krokstadelva

Post by Tonje Lenore »

Jeg liker ikke Eiker dyreklinikk i det hele tatt, om det er rotter eller hund, for jeg var der med hunden min som er litt usikker av seg stakkar, så buste han ene mannen der rett på han og skremte nesten livet ut av hunden min, han ville ha på munnbind fordi han mente hunden min var farlig og ville bite, men hallo?
Det var ikke tegn på å bite en gang og eneste som var er jo at han var redd, og eneste han trengte var at han tok seg tid til åå bli kjent, men neeida :sjokkert:

Jeg vil heller annbefale Tam dyreklinikk på Lier, var der i dag med hunden og de var såååååå mye bedre, veterinæren tok seg god tid til å bli kjent med hunden min (ringte jo å fortalte at han var litt usikker av seg osv) og han ble med en gang trygg og han hadde jo litt traumer fra forrige gang men siden de var så flinke der gikk det smertefritt, de brukte 15 minutter på å bli kjent med han og gjøre han trygg, i tillegg snakket jeg med veterinæren og hun har spesialisert seg på gnagere og hvert fall rotter siden hun syns de er så fasinerende og har lært seg utrolig masse om dem osv!


Så jeg annbefaler Tam dyreklinik på Lier, virkelig, der er de flinke og tenker på dyrets beste! :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: advarsel mot dyrlege i krokstadelva

Post by Milla »

Eiker dyreklinikk er ikke akkurat noe flinke. Ikke nok med at det virker som de ikke bryr seg om dyret, men de har dårlig kundeservice i tillegg.

Flott anbefaling, Tam dyreklinikk har jeg ikke vært på, men kanskje prøve de neste gang.

Jeg har hatt veldig god erfaring fra Drammen dyreklinikk. De tok seg tid til å se og kjenne på rotta mi, og kose litt med henne. Forklarte alt i detaljer :cheesy:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Lizzy39
Pinky
Posts: 4
Joined: 31 Mar 2013, 00:09

Re: advarsel mot dyrlege i krokstadelva

Post by Lizzy39 »

Hei,ønsker å komme i kontakt med noen som har hatt en ubehagelig opplevelse ved Eiker Dyreklinikk (veterinær Torbjørn Jaran Knive)... Send meg gjerne en mail, l.skaarn@hotmail.com

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: advarsel mot dyrlege i krokstadelva

Post by Siv M »

:shocked: Noe så grusomt, han skulle det vert skrevet om i alle aviser i landet, å vist ett bilde av de som skrekk å advarsel til alle dyre elskere :mad: Enkelte skulle aldri vært dyrlege å aldri hatt noe kontakt med dyr, hadde jeg opplevd dette hadde jeg vel vert helt stiv av sjokk å etterpå begynt å strigråte å løpt ut. Jeg håper virkelig dere kommer lenger med den saken ha burde bli satt ut av yrket for godt

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: advarsel mot dyrlege i krokstadelva

Post by monlan »

Fryktelig å lese om dette. Håper noe blir gjort slik at dette får følger. Stakkars lille, hjelpeløse dyr og stakkars deg som måtte oppleve dette uten å kunne gjøre noe for å hindre det.
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: advarsel mot dyrlege i krokstadelva

Post by WillyWonka »

Om det ikke er gjort noe til nå, blir det trolig vanskelig å gjøre noe da dette skjedde i 2006..
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Lizzy39
Pinky
Posts: 4
Joined: 31 Mar 2013, 00:09

Re: advarsel mot dyrlege i krokstadelva

Post by Lizzy39 »

Ja det er skikkelig ille!! Selv opplevde jeg denne dyrlegen for 1,5 uke siden. Min hund var i fødsel og riene stoppet opp. Vi visste at det var en igjen og måtte få hjelp til å sette det igang igjen. Vi ringte til Eiker dyreklinikk og det var Torbjørn Jaran Knive som hadde vakt. Vi skulle komme klokka tolv på natta, men vi hadde ca en time å kjøre og ble forsinket. Jeg måtte ha med meg min 8 mnd gammel baby, så vi ringte å sa ifra at vi ble en halv time senere. Dette falt nok ikke i god jord... Vi kom til klinikken samtidig med veterinæren og assistenten, han var dritsur og ville ikke hilse på oss (jeg hadde med min venninne Jane oxo). Han gikk bare rett forbi meg, da jeg prøvde å prate med han så gadd han ikke engang å se på meg! Da vi kom inn så sa jeg klart ifra at om det var så ille at vi kom så sent på kvelden med en fødende tispe så måtte han bare si ifra, for da kunne vi dra videre... Han svarte da med å himle med øynene, så snudde han og gikk inn på et rom. Jeg måtte bare gå ut i bilen, mens Jane passet hunden inne. Jeg ringte moren min, var så fortvilet. Tok meg sammen og gikk inn igjen.

For å ta det litt kortfattet, han gadd ikke å gjøre noe med hunden! Han overlot hele ansvaret til assistenten!!! Det endte med at hunden fikk for mye rie stimulerende middel(oxytocin), hun fikk en dose ekstra selv om valpen var i fødselskanalen og hun hadde fortsatt rier!! Stakkars liten, dette er av rasen Pomeranian, hun fikk ingen pauser mellom riene. Valpen kom ut som et prosjektil. Vi måtte gjøre alt selv, vi måtte rope på hjelp om de skulle komme. Ingen observerte hunden i det hele tatt, da hun fikk siste dosen med oxytocin så sa assistenten at det var for å få fortgang på fødselen! Var vel for at de ville fort hjem tenker jeg!!
Vi dro derfra en time etter at vi kom, rimelig sjokka over det hele!
Natten etter ble tispen svært syk, vi dro i all hast til en kjempeflott veterinær. Hun måtte hasteopereres, hadde fått akutt livmor og bukhinnebetennelse!!! Livmora hadde sprukket på to steder!!!!!!! Vi ble spurt om det var blitt brukt oxytocin, og det hadde det jo! På en meget uforsvarlig måte!!
I ettertid så viste det seg at assistenten som behandlet hunden min var samboeren til Jaran Knive, hun har ingen utdannelse, men hjelper til når det trengs(står inne på hjemmesiden deres)!!
Jeg ba om journalen fra dem, og fikk sjokk over hva som sto skrevet, det var bare løgn der! Han juger både om tidspunkt og hva som ble gjort! Heldigvis så var jeg ikke alene da det skjedde... Jeg har også vært i kontakt med mattilsynet som ser svært alvorlig på hendelsen!!
Jeg kommer til å gå hele veien for at han skal få den straffen han fortjener!!

Jeg advarer nå alle jeg kan mot denne veterinæren, han er så arrogant og hoven. I tillegg så har han ingen empati for hverken eier eller det stakkars dyret som kommer til han!!!
Jeg ser at det er noen år siden de andre skrev om sine hendelser over her, men skulle så gjerne kommet i kontakt med dem eller andre som har opplevd lignende... Nå er det på tide at noen tar ansvar å gjør noe, og det har jeg tenkt til å gjøre...

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: advarsel mot dyrlege i krokstadelva

Post by WillyWonka »

:sjokkert: At det er mulig...
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: advarsel mot dyrlege i krokstadelva

Post by sanca »

For en grusom opplevelse for den stakkars hunden og deg! Dette er så graverende at dette må du virkelig ta videre, ja! Aldri om jeg skal reise dit med rottene mine, selv om jeg bor bare 5 min unna... God bedring til hunden din!
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Post Reply