advarsel mot dyrlege i krokstadelva

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Hermansen
Gnager på ledninger
Posts: 103
Joined: 31 Aug 2005, 23:05

advarsel mot dyrlege i krokstadelva

Post by Hermansen »

en dyrlege jeg ikke liker er Torbjørn Jaran Knive og assistenten hans ( ei fra utlandet, så norsk ut men kunne ikke norsk helt rent..) hadde Zion (bror til Cypher) som hadde fått en verkebyll på halsen. dro jo seff til dyrlegen med ha. Cypher var med. De holdt han fast og kuttet opp kuln (uten bedøvelse eller no!) og begynte å klemme... stakkar, han hadde så vondt, så sprøytet de inn noe som begynnte å bruse... så slang de han ned i reisenuret til Cypher... der døde han.... han sluttet å puste.. :cry: ble så lei meg, ble lammet der jeg sto, fkk ikke gjort noe.. så ble jeg bare kvalm... måtte ut, mens mamma sto der igjen alene med en død rotte og en levende. dyrlegen og assistenten bare forsvant.. sa ikke beklager eller noe. mamma fikk bare litt papir til å ha Zion i når vi skulle hjem.. Cypher blei skikkelig deppa, han prøvde jo febrilsk å vekke broren sin da de la han i kassa... :cry: dette skjedde 15 august 05. Cypher har 2 nye buddier da, Oliver og Mike. lurer på om han noen ganger savner zion.. :| skal ALDRI bruke den dyrlegen igjen..

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

:shock: :o :shock: :o :shock: :o
Hva skjer med dyrlegene her i verden da???? :shock:

Det der ble jeg bare rett og slett helt fullstendig... ja.. jeg finner ikke ord engang.. Jeg ble helt satt ut nå jeg! Hva slags menneske er det der da? ER det et menneske? Eller er det et ondskapsfullt, maktsykt vesen som har blitt dyrlege kun for å tjene penger og se at dyr og eiere har det vondt?

:shock: :( Det der skuffet meg virkelig..

Føler VIRKELIG med deg, Hermansen! :cry: :| Det skal du vite!

(selv om det er lenge siden)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

Nå er det mer enn nok - nå må vi slutte med å ta til takke med det vi får; nå er det på tide å klage !!! Vi er vel i ferd med å ta rede på hvor og hvordan fra før - men dette har blitt satt til side for øyeblikket gr SDA - situasjonen. Er du og / eller mamma villig til å gå videre med saken? Vi skal prøve å hjelpe dere så godt vi kan hvis ja!
Anita

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Overhodet ikke akseptabelt. Men dersom vi skal få en slutt på den type behandling MÅ det følges opp med skriftlig klage både til Mattilsynet og til selve dyreklinikken. Er det en mulighet, så hjelper vi til.

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

hvordan går det ann å bli så ufølsom?? :evil: Skjønner ikke hvorfor man utdanner seg til dyrlege som skal hjelpe dyr til å bli friske, og så bryr de seg så lite! :| :?:

Blir så sint inni meg....
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Hermansen
Gnager på ledninger
Posts: 103
Joined: 31 Aug 2005, 23:05

Post by Hermansen »

Jeg er hvertfall villig til å gå videre (om det ike er for lenge side det skjedde) Men synes jeg skylder Zion det. han var jo så utrolig snill. ingen dyr i verden fortjener sånn behandling. vet ikke hva jeg skal skrive i en sånn klage :hm:

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Bra, gå videre med det! Få Heidi og Anita til å hjelpe deg, så går det nok bra! :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Hermansen
Gnager på ledninger
Posts: 103
Joined: 31 Aug 2005, 23:05

Post by Hermansen »

ja, den dyrlegen fortjener sparken og litt til..! :twisted: jeg blir så sint hver gang jeg tenker på det.. svak som jeg er når "barna" mine dør så kan jeg gråte over det leeeeeeeeeeeeenge...... nesten ingen grenser... men blir jo så glad i de :wink: skal prøve å gjøre mitt beste i hvertfall...

LILO
Hamstrer mat
Posts: 383
Joined: 01 Nov 2005, 11:34
Location: Sandnes

Post by LILO »

Off, det er helt forferdelig, ble virkelig helt uvel her jeg sitter! Føler også med deg, selv om det er en stund siden, ssånne ting sitter lenge i.. :evil:

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

Det første vi trenger er en kopi av journalen. Ring og få den tilsendt i eieres navn - det er standard prosedyre som skal gå på skinner uten spørsmål eller protester. Deretter må du / dere skrive ned sted og tid, hendelsesforløpet + alle detaljer som kan ha relevans for klagen. Jeg kunne tenke meg å få alt dette tilsendt når det er klart, for å få et inntrykk av hvordan oppsettet bør / kan være.
Anita

Sascha
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 27 Feb 2006, 09:40
Location: Trondheim

Post by Sascha »

Ja! Klag på han, herregud, kan ikke gjøre noe sånt med verdens fineste dyr!
Han er sikkert en sånn der person som fortsatt sitter i middelalder mode når det gjelder rotter og synes de er ekle :(
Synes forferdelig synd på deg :(

Henrik

Post by Henrik »

Det der hørtes nesten ut som en dårlig spøk :shock: Hadde bare ikke trodd noen kunne behandle hverken dyr eller menneskene som eier dem på den måten jeg! Skjønner virkelig ikke hvorfor han valgte det yrke han valgte når han gjør en så dårlig jobb! :evil:

Julia
Hamstrer mat
Posts: 330
Joined: 19 Feb 2005, 19:19
Location: Trondheim

Post by Julia »

Ufattelig trist, og helt uakseptabelt! All honnør til Linda som sier i fra, håper denne saken får en ende du kan slå deg til ro med. Zion var helt fra "nøstestadiet" en spesiell gutt, og ville nok vokst seg til en kjempeherlig rotte om han hadde fått sjansen. :cry:
Hvil i fred, lille mann :rightrat:

lille lakris
Alfatryne
Posts: 1238
Joined: 31 Aug 2005, 18:34
Location: Moss
Contact:

Post by lille lakris »

en dyrlege som heter Knive kan umulig være snill. litt vittig navn...
men seriøst, dette må du klage på. eller bruk TV 2 hjelper deg, hehe.
Lykke til!
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

Hermansen
Gnager på ledninger
Posts: 103
Joined: 31 Aug 2005, 23:05

Post by Hermansen »

I morgen skal jeg ringe å få tilsendt kopi av journalen. han skal ikke få slippe unna dette..:evil: og hvertfall ikke hun assistenten.. hun ga seg jo aldri, ikke når hun fikk beskjed heller. da skulle han ha sagt tydeligere ifra! engver dyrlege burde vite at gnagere generelt ikke skal stresses så opp. takker for alle kommentarer og hjelp. :thu:
Last edited by Hermansen on 28 Feb 2006, 21:38, edited 1 time in total.

Post Reply