Trekk

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Wookie
Sofaspiser
Posts: 186
Joined: 27 Dec 2005, 05:21
Location: Oslo

Trekk

Post by Wookie »

Hvor mye trekk, evnt lite trekk, tåler rotter? Har akkurat flytta inn i ett ganske så lite rom, og lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det når jeg lufter mye og når jeg lufter bare litt (ehm, ja.). Kan det fungere å ha pledd over buret hvis jeg vil lufte en hel natt, eller bør jeg da helst sette dem i gangen i ett reisebur/hamsterbur? Kan tenke meg at sistnevnte ville blitt veldig kjedelig for dem.

Også lurte jeg på om noen har noen dyrleger i nærheten av Sagene (Oslo) å anbefale?

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Lufting hele natten ville jeg vært svært forsiktig med!Sett buret opp fra gulvet og pass på at to av sidene(tett godt nede ved kanten)er dekt med pledd el.Legg også teppe oppå buret så varmen ikke forsvinner opp.(Har du kjøleskap i rommet er det lurt å sette buret der,eller i den varmeste kroken).Her i huset ble varmen ved en feiltagelse slått ned til 17 grader ei natt,og vi (Aurora)fikk lungebetennelse og de andre snue!Tror nok det er forskjell på hvor sarte de er,men det kan også variere hvor stor motstand den enkelte har til forskjellige tider(som vi).Pass på at de har varme,tykke "senger"i den delen av buret du dekker til.Sov godt alle sammen! :D :rottehode: :rottehode: :rottehode:

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Når du skal henge pledd over buret pass på at det ikke er et fint pledd, for antagelig kommer de til å få tak i det å dra det med inn og "leke" litt med det ;) :lol:
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Intet
Alfatryne
Posts: 1313
Joined: 24 Jul 2005, 20:11
Location: Lillestrøm/Kjeller
Contact:

Post by Intet »

Ailani wrote:Når du skal henge pledd over buret pass på at det ikke er et fint pledd, for antagelig kommer de til å få tak i det å dra det med inn og "leke" litt med det ;) :lol:
Skulle akkurat til å si det :lol:
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Blir ekstra fint etterpå,ser ut som det er heklet! :lol:

Radney
Betarotte
Posts: 624
Joined: 24 Jan 2007, 00:48
Location: Løvstakksiden
Contact:

Post by Radney »

De trekker det garantert inn i buret. Jeg hadde en fotballdrakt hengende på en stol ved siden av buret og de knagde opp hele armen på den:-)
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Har pledd hengende på buret hver natt og det går veldig bra.Henger det dobbelt,men hull blir det selvsagt.Har kjøpt billige pledd til ca.20-40,-,og det er snørrfrie bartesnuter verd! ;) :rottehode: :rottehode: :rottehode:

Wookie
Sofaspiser
Posts: 186
Joined: 27 Dec 2005, 05:21
Location: Oslo

Post by Wookie »

Hehe, har god kjenskap til at de faktisk er gnagere ;) hihi.

Tantepose: Hvor får du kjøpt så billige pledd?

Takker for alle svarene :)

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Tja,farer jo som en mare gjennom så mange butikker-og kommer som oftest ut med noe-gjerne til rottene :lol: Men prøv rema,nille,ica,auro,biltema,max50,jysk og på salg.Også kjekt å legge i sofaen o.l.når de er på kveldsutflukt.Stor stas om "mor"sitter i sofaen med bena under teppet :lol: galopp galopp galopp :bravo:

Maria
Klatrer på møblene
Posts: 527
Joined: 20 Oct 2004, 20:50
Location: Oslo

Post by Maria »

Fleecepleddet Polarvide fra Ikea kr 35,-.
Maria H.

Ole...

Post by Ole... »

Jepp la etpar røde surrestropper jeg bruker til marsvinkassen litt for nær buret for ei stund sia da jeg kom ned hadde de laga seg rødt bol i underetasjen og metallspennene hadde de dratt inn i huset på ene hylla :) og alle var fornøyde unntatt han som måtte kjøpe nye stropper

Babbett
Sover i do
Posts: 233
Joined: 21 Mar 2006, 19:40
Location: Stockholm
Contact:

Post by Babbett »

Finns ikke Jysk i Norge også....tidligere Sengetöylageret? Der har de billige tepper, sånne grå som kan brukes til ALLT!!
Litt tykkere også enn fleeceteppene fra IKEA.
Mvh. Ann E.

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

På Ikea får du lyseblått fleecepledd til 19,- stk. og på Stovnersenteret i den Max50 butikken får du fleecepledd i mange farger til 20,- stk. (Rett ved Groruddalen dyreklinikk som jeg vil anbefale). Har hamstret inn, veldig smart å ha når man f.eks. skal til dyrlegen på vinterstid.

Ang. trekk, så skal du være veldig forsiktig. Nå som det er så kaldt også, så tror jeg ikke det er noe lurt å lufte så mye med rottene på rommet. Jeg prøver å ha det så varmt som mulig og har varmeovnen rett ved rotteburene hele vinteren, ellers tar det ikke lange tiden før jeg må ha alle på en 14 dagers kur.

Jeg lot konfirmasjonsdrakten min henge for nærme buret.....

Monster

Post by Monster »

det var ikke måte på heller, jeg hang et pledd over buret og gikk på skolen, da jeg kom hjem lå hele pleddet inni buret :roll:

Wookie
Sofaspiser
Posts: 186
Joined: 27 Dec 2005, 05:21
Location: Oslo

Post by Wookie »

En gang havnet dyna borte ved buret, mens jeg fortsatt sov i den. De gjorde da ett tappert forsøk på å den inn. Det var ikke måte på selvtillit i hvertfall :o

Huff, det var trist å høre om konfirmasjonsdrakta :s

Takk for alle tipsene, bor jo ikke så langt unna noe sted, så det burde ikke være så vanskelig å finne.

Er det forresten noen av dere som har erfaring med smådyrsklinikken på veterinærhøgskolen?

Post Reply