jeg er litt redd

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

jeg er litt redd

Post by ssilje89 »

2 av mine rotter ble opperert nå i dag, å jeg hentet de å de sover enda, de sa jeg måtte holde de gjevn tempratur, ikke får kaldt eller får varmt. de ligger nå i hversitt bur, der de har håndklær osv, skal jeg ta det ut når vi er inne? er redd de blir får varme, men samtidig redd de blir kalde :(
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Det er veldig viktig at de holder seg varme!Så ikke ta ut teppene.Legg hånden over dem av og til for å kjenne at de er varme. :)
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

Post by ssilje89 »

jeg er glo varm selv. så jeg kjenner på en av de andre rotene jeg hår får å passe på at de er sirka like varme, takker får svar tantepose :)

er bare så redd de aldri vokner igjen :S
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

Post by ssilje89 »

nei nå ble jeg irritert! jeg å dyrelegen kjente an klump på høyre side av rotten, å nå har han opperert på venstre side :S han må ha hatt to klumper! men da må jeg inn igjen etterhvert, stakkar liten, nei, ble irritert nå. må ringe de i morgen igjen !
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

De bør nok ha det varmere enn en våken rotte nå,for de lager lite varme selv!Blue våknet ikke før etter 15-20timer,men det går nok raskere med dine.Blir de liggende lenge må du passe på øynene med øyesalve eller vaselin.Noen dråper vann inn i munnen så ikke tungen tørker,men ikke ned i halsen.Pass på at bunnen de ligger på er varm og myk.Går nok bra :thu:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

Post by ssilje89 »

ok takk, er bare redd de skal blir sikkelig varme siden det er så varmt her. men skal tulle di litt mere inn nå.. stakkars små. din lå lenge, nei håper disse to vokner snart, tørr jo ikke gå fra de :S
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Prøv å holde de varme nå og i morgen også! :) Det varierer gjerne litt med hvor lenge de er borte, min rotte lå i 8 timer første gangen, og 14 timer andre gangen etter en oprasjon! De er jo gjerne litt ustabile med en gang etter å ha våknet fra full narkose, men alt ordner seg så snart de er litt mer våkne! Lykke til ;)
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

Post by ssilje89 »

jeg har sovet lite i denne uken, å holder på å sovne. men er redd jeg må sitte oppe hele natten å følge med på de :( huff.

ja skal holde de varme...:)
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

Så forferderlig å sitte og måtte vente slik! Da jeg hadde mine to små inne til kastrering tok det maks 3 timer til sammen - leverte de inn til dyrlegen halv to, og kunne hente de igjen i fem-tiden. Da var de groggy, men våkne. (Holdt på å gå på veggene mens jeg ventet!)
Kan jo hende at operasjonen på dine tok lengre tid (og at de dermed lå under narkose lenger), men synes det er litt merkelig at det skal ta såå lang tid for de å våkne. Krysser fingrene for at de snart kommer til seg!

Vet du om dyrlegen din har mye erfaring med rotter?
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Post by Ida »

Da Lisjmainn ble operert lå han fra 4 om ettermiddagen til 1-2 om natta før han omsider begynte å bevege såvidt på seg. Etter den fryktelige opplevelsen med å sitte med ei livløs rotte i fanget, ba jeg dyrlegen om å sette oppvåkningssprøyte da Smirre ble operert. Da var han ganske våken da jeg kom og hentet han.
Kanskje det er en fordel at de får ligge så lenge i narkose, så såret kan gro litt mer? De er jo mestere på å rive av sting de små luringene :roll:

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

Hmm..ja..kanskje det. Vet ikke jeg. Synes bare det er litt skummelt med små dyr som ligger bevisstløse så lenge, ute at stand til å regulere kroppstemperatur. Veterinæren vi var hos brukte kirurgisk lim i tillegg til sting på mine dyr, så selv om stingene ble slikket og nappet på av småtassene holdt sårene seg sammen.
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

Post by ssilje89 »

ja de ble opperert i halt ett tiden, det tokk 2 timer :S
halv ett/ett var de i grei nok form i går, så da la jeg meg. :) nå er de sammen med de andre i burene sine :D

er veldig skummelt med de små ja...
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

Post Reply