tenner

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Post by BlackNenne »

Ville ikke anbefalt å gi så mye ukokt pasta da det kan svelle i magen slik at de får mageknip. Men i små mengder går det sikkert greit. :)

SunShine:)
Hamstrer mat
Posts: 394
Joined: 12 Oct 2008, 20:55
Location: ski, oslo
Contact:

Post by SunShine:) »

BlackNenne wrote:Ville ikke anbefalt å gi så mye ukokt pasta da det kan svelle i magen slik at de får mageknip. Men i små mengder går det sikkert greit. :)
Vi hadde en diskusjon om dette er på forumet for veldig lenge siden, og til slutt fant vi ut at det ikke sveler opp ;) Det bare går i oppløsning. Et av medlemene tok en ukokt pasta i munnen veeeeldig lenge, og tilslutt gikk den bare i oppløsning. :)
- Hilsen Amy og 3 små med hale(: <3

www.amystotter.webs.com (under oppbygging)
17 år

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Post by BlackNenne »

SunShine:) wrote: Vi hadde en diskusjon om dette er på forumet for veldig lenge siden, og til slutt fant vi ut at det ikke sveler opp ;) Det bare går i oppløsning. Et av medlemene tok en ukokt pasta i munnen veeeeldig lenge, og tilslutt gikk den bare i oppløsning. :)

Aha, husker det ble diskutert for en tid tilbake, men kom ikke på hva konklusjonen ble.

Ser bare for meg da jeg som liten spiste to pakker rå nudler og satt igjen med vond mage. :smack: :roll:

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

Jeg har begynt å gi hasselnøtter med skall til rotta; i begynnelsen klarte han ikke å gnage gjennom, så da saget jeg en liten sprekk i skallet på nøtta slik at han fikk tak med tenna. Nå klarer han å gnage gjennom uten hjelp, han får en hasselnøtt om dagen, så det hjelper ganske godt på tannlengden. Dessuten får han rm-for, som har en ganske hard konsistens.
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

tronni
Stjeler mat
Posts: 61
Joined: 11 Jun 2008, 23:57
Location: sandnes
Contact:

Post by tronni »

har de godt av hasselnøtt da?

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

Hasselnøtt går bra så lenge de ikke får store mengder daglig :D
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

1 daglig tror jeg skulle gå bra :) Særlig med tanke på hvor mye energi han bruker på å gnage gjennom skallet :D
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Hasselnött er namnam her :spise: Dessuten en fin 'leke' så de har noe å holde på med :)
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Post Reply