Fristende fint.....

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Fristende fint.....

Post by tantepose »

Dette kommer vel under helse. :les:
Nå har vi vår,sol og litt varme,og noen kan bli fristet til å ta rottene med på tur.Men rotter er veldig vare og sårbare på temperatursvingninger og trekk!Vent til det blir sommer og varmt både i skygge og vind.Det kan høres greit ut å få medisiner,men det er ikke alltid så lett å få den i rotten.Så la rottene ha samme romtemperatur som vanlig,og pass på at buret ikke står i solen. :sol: En annen ting er at svært mange rotter syns det er skummelt å være ute på ukjendte plasser,de sier bare ikke så mye om det.... :rottehode:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

I prinsippet enig med tantepose, men her har vi faktisk hatt sommertemperaturer i skyggen store deler av dagen, og det er ikke den første dagen i vår...
Jeg pleier å ha som regel å ikke ta ut rottene før jeg kan sitte stille i skyggen i inneklær ;)

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Post by Stine »

Ute i dag var det 20 grader i skyggen, så ikke noe problem her nei :D
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Molly matmor
Hamstrer mat
Posts: 391
Joined: 12 Aug 2008, 13:55
Location: Gloppen, sogn og fjordane
Contact:

Post by Molly matmor »

Samma har :sol:
Hilsen Meg og Tequila
R.I.P Molly, Mint<3

17 år, jente

Dumle
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 10 May 2007, 17:06
Location: Akershus

Post by Dumle »

Om man ikke skal være ute lenge stunden av gangen, og rotta får være inntill huden, så synes jeg godt folk kan få gjøre som de vil. Selv tenker jeg at det ikke er foruten grunn at "alle" blir forkjøla rundt våren, det er ikke bare fordi folk tilfeldigvis sånn mellom mars og mai er ekstremt dårlige på håndhygiene :lol: :geek: Vi mennesker blir ofte dårlge fordi vi kler av oss for tidlig (lufta virker mer oppvarmet enn den er), men rotta har en annen kroppstemperatur enn oss og vil jo derfor raskere reagere på temperaturer som vi føler som behagelig.
Hvorfor være vanskelig, når man med en liten anstrengelse kan være komplett umulig?

Altså:
Jente
20 år.

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Jentene mine var ute i dag i skyggen på gresset! Kjempe varmt og fornöyde rotter! :)
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Post by Itchigo »

En dag det var veldig godt og varmt tok jeg med Amy og Lulla ut. De likte det ikke bare begynte å løpe bortover gresset mot døren som var åpen :lol: Amy ble litt forkjølet etter det, men nå er hun nesten helt bra, bare litt nysing noen ganger. Jeg vil ikke ta med meg itchigo ut før det er varmere ute en inne nesten. Hun er så ømfintlig...
Aurora

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Post by Stine »

Vi har 18-19 grader inne på rommet der rottene er, så nå er det faktisk varmere ute :)
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Jeg og Oda (Oda---) har värt ute med alle snuppene i dag i skogen i knall sol! Spist frokost og drukket te mens rottene har lekt i lyngen og klatret over og under rötter :) Söte, koste seg skikkelig i varmen!
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Post by wollf »

jeg tok med alle jentene i hengekøya i dag:P guttene var i ute buret.

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Post by BlackNenne »

Man har lett for å glemme at selv om det står 20 grader i skyggen, så er det alltid litt bevegelse og trekk i luften. Det virker varmt nå, men om vi skulle fått disse gradene i midten av juli så ville mange tatt på seg en genser. :P

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Det er sant, man må være obs :) Ikke for varmt og ikke for kaldt. Det er lurt å ha med seg et teppe/genser hvis det er kaldt ute, i hvertfall om man er lenge ute av gangen. Det er kanskje litt for kaldt til det til og med men :)
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Post Reply