Han har hatt pjuskete pels siden han hadde lus for noen mnd siden,
så tenkte ikke så mye over det..
Han har også virket litt roligere enn han pleier i det siste.
Bailey ble avlivet på torsdag pga aggressivitet, så da tenkte jeg at Oscar kanskje ble bedre når han ikke ble plaget lenger.
Vi hentet Oliver hjem og han hadde lagt på seg

Men da fant jeg ut hvor tynn og liten Oscar plutselig så ut..
Han virket ok så fredag da jeg kjørte ham hjem, men da jeg kom hjem igjen på søndagskvelden (i går) og tok ham ut av buret virket han helt slapp og treg..
Han klarte nesten ikke å sitte oppreist når han vasket seg og orket ikke å løfte beina for å klatre opp på noe.
Jeg tok ham over i sykeburet og la inn agurkbiter og ga ham babygrøt,
det tok en stund før han begynte å spise, men da jeg hørte smattelyder og så at han spiste turte jeg å sove.
I dag tidlig ringte jeg dyrlegen og fikk bestilt time.
Jeg dro innpå der med hjertet i halsen og tårer i øynene.
Dyrlegen undersøkte Oscar og sa rett ut: denne rotta er veldig syk!
Han hadde ikke feber, men han var veldig dehydrert.
Dyrlegen sa at han muligens har fått en innfeksjon.
Så han sa jeg hadde to valg: enten å avlive ham eller å behandle ham, selv om det ikke er sikkert at han overlever natten

Han fikk væske og sukker under huden, smertestillende, febernedsettende (selv om han ikke hadde feber) og antibiotika, stakars gutten min likte ikke sprøytene noe særlig..
Jeg fikk med antibiotika til 12 dager, men han sa at hvis Oscar ikke blir bedre til onsdag, så er det best å la han få slippe.
Har fått i ham en del vann etter at jeg kom hjem og skal gi ham litt mer grøt nå.
Stakars gutten min sitter der og vasker seg selv om balansen ikke her helt på topp..
Dyrlegen sa at hvis han ikke hadde hatt noe håp om at han skulle kunne klare seg,
ville han ha anbefalt avliving med en gang.
Så får håpe at behandlingen virker og at Oscar kommer seg..
Andre som har hatt rotter med lignende symptomer?