NY!!!! Ratrace kull P - Oppvask kullet

Moderator: Moderatorer

Post Reply
wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

NY!!!! Ratrace kull P - Oppvask kullet

Post by wollf »

Mini har termin på Tirsdag den 01.04.14

Hunnrotta:

Image

Navn:
Navistars Mini Morris
Variant fenotype:
Agouti Dumbo Rex
Variant genotype:
Aa du du RE re
Fødselsdato :
15.05.13
Eier:
Ratrace
Opprinnelse:
Navistars Bilkull
Er rotten importert?
Nei
Hvor lenge rotta har vært hos eier:
Siden 5 uker
Sykdom:
Nei
Vekt ved parring:
420g
Temperament:
Hun er en matglad jente som elsker alle. Hun har aldri bitt, aldri sloss, aldri vært noe problem. Hun er totalt nøytral i flokken, tar introer med en klype salt, om de er store eller små. Hun synes den store værden er litt skummel og kryper helt inntil mamma når hun blir usikker.
Mini er min mini Pudding. Like snill og god og trofast.
Stamtavle:
JA
Tidligere kull:
Nei
Avvik fra NTF's avlsveiledning:
Litt stor kanskje :P

Karantenespørsmål:
Sist kontakt med nye eller andres rotter: Den 07.02.14 kom det nye jenter i huset
Sist behandlet med lus/midd midler og hvilke: Desember 2013

Hannrotta:

Image

Navn:
Matmors London
Variant fenotype:
Golden Himalaya Black eyed
Fødselsdato :
10.02.13
Eier:
Heidi
Opprinnelse:
Matmor
Er rotten importert?
Nei
Hvor lenge rotta har vært hos eier:
Siden 5 uker
Sykdom:
Ingen
Vekt ved parring:
510g
Temperament:
Går fint sammen med burkamerater, tåler flytting både til rottefritt og til hjem med hunner godt, snill ved håndetering og slapper godt av i fremmed hjem få kos. Veldig tillitsfull, liker fort fremmede
Stamtavle:
Ja
Tidligere kull:
Nei
Avvik fra NTF's avlsveiledning:
Ingen

Karantenespørsmål:
Sist kontakt med nye eller andres rotter: Ved parring
Sist behandlet med lus/midd midler og hvilke: Kommer

Hvis kullansvarlig ikke er den samme som eier, kan eier kontaktes av kunde:
Nei

Pris:
400,- for en 700,- for to.

Annet:
Linjen til Mor er mye lenger enn jeg orket å skrive. Om det er ønskelig kan jeg sende videre stamtavle pr mail


Forventinger til
Farge: Agouti med muligheter for overaskelser som russian blue og mink. (det skal være rb og mink i bakgrunnen til London)
Tegning: Self med muligheter for overaskelser som Siamese ol (det er simi, og burmese i bakgrunnen til Mini)
Ører: Toppører
Pels: Rex og glatt


Begrunnelse for parring:
Mini sin slekt er av norges eldste. Hennes farfar stammer fra Den eldste slekten vi har i norge, og hennes farmor stammar fra mitt første kull Krydderkullet. Det er også veldig mange av mine gode gammle rotter i denne slekten.
Jeg ønsker å videreføre denne linjen da dette er en linje som betyr svært mye for meg, og da det er en linje som har vist seg til å være fantastisk bra.
Det har vist seg å være vanskelig å finne en ubeslaktet hanne til Mini, Første parring med Peon gikk ikke, og Guinnes har også prøvd. London gjorde jobben sin.
London har e godt temperament, og veldig godt dokumentert slekt.
Det er dog noen utfordringer i helsebiten hos hans søsken. Men dette er usikkert om det er arvelig eller tilfeldigheter.
Det skal bli spennende å jobbe videre med denne linjen, både pga Mini sin slekt, men også pga London sin.
Mini sin slekt har lite homonelle problemer, mens hos London sin slekt har hunnene slitt litt med dette.
De jeg håper på er å få kartlagt London sin slekt bedre, og at Mini sin linje kan vise seg å være berget i London sin.
Nå skal sant sies at London sin slekt absolutt ikke er en værre slekt en noen annen sin, fordelen med hans slekt i motsettning til en dyrebutikkrotte er at vi nettopp vet hva som må jobbes videre med her. Vi vet hva som er svakheter og styrker. Hos en dyrebutikk rotte vet du ikke noe om hva du kan forvente.

London har også absolutt en del positive ting å tilføye Mini sin linje. Mini har en slekt med mange overvektige rotter, da vi vet dette er arvelig er det ønskelig å finne partnere som ikke har denne problematikken. London sin slekt er små nette rotter med fin vekt og lite problemer med fedme og overspising.
London er også et frisk pust i en gammel og godt brukt linje som Mini sin.


Stamtavle ol. finner dere må min hjemmeside.

Kulltema er oppvaskmiddler

MonicaRenate
Stjeler mat
Posts: 45
Joined: 08 Mar 2014, 00:39
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: NY!!!! Ratrace kull P - Oppvask kullet

Post by MonicaRenate »

:boing: Spent!

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: NY!!!! Ratrace kull P - Oppvask kullet

Post by wollf »

12 små født i dag. Willy wonka var jordmor og alt vell med mor og narn. Mor lot willy hilse på de små med god ro

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: NY!!!! Ratrace kull P - Oppvask kullet

Post by Anniken.HH »

Så bra! gratulerer med små!
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

MonicaRenate
Stjeler mat
Posts: 45
Joined: 08 Mar 2014, 00:39
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: NY!!!! Ratrace kull P - Oppvask kullet

Post by MonicaRenate »

:cheeeers: Gratulerer, gratulerer! :) Og så godt å hør at alt er vel med mor og barn! :hearteyes:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: NY!!!! Ratrace kull P - Oppvask kullet

Post by wollf »

mer info om kullet kommer i morgen på salgstråd og fødte kull

i mellomtiden kan jeg si jeg har fått sett på de små og der er lyse og mørke små, så det blir ikke bare agouti, og alle har sorte øyner. mamma mini var veldig glad for å se mor og jeg fikk vask og kos

Post Reply