Jeg fikk to små nydelige jenter i dag. Den ene er en sort dumbo med liten hvit stripe på magen, den andre en toppøret brun/beige berkshire.
Jeg lurer på om dumboer vanligvis ser litt mer scruffy og bustete ut enn vanlige toppørede? Pelsen er ikke matt eller fet, men bare generellt litt mer bustete enn jeg er vant til. Litt som en godt elsket teddybjørn.
Og så lurer jeg på hvilken farge den andre jenta er?
Her er et par bilder av den brun/beige
Noen som vet hvilken farge dette er?
Jeg lurer på om dumboer vanligvis ser litt mer scruffy og bustete ut enn vanlige toppørede? Pelsen er ikke matt eller fet, men bare generellt litt mer bustete enn jeg er vant til. Litt som en godt elsket teddybjørn.
Den eneste dumboen jeg har/har hatt har fin og glatt pels, så det spørs om du har fått en rex? Det er stor forskjell på hvor mye krøll de har i håret og på værhårene.
hvis den er russian blue, er den nok agoutibasert, for det er tydelig brunskjær i den. er hårstråene flerfarget? hvis det er vanskelig å se kan du ta et løst hår, og legge på hvitt underlag, f.eks papir, så blir det lettere å se.
så ikke linken før nå, men ut fra de bildene er jeg enig med kikky, er nok lyset på noen bilder som gir brunskjæret, for på de fleste bildene ser den ikke brun ut i det hele tatt.
Hmm, kanskje den sorte jenta er en Rex, værhårene hennes er nedoverbøyd, ser ut som hun har hengebart. Nå var jeg av den oppfattelse at Rex hadde mye mer krøll i både pels og værhår, men så har jeg jo bare sett Rex på bilder, og da er det vel for det meste de beste eksemplarene med mest krøll som vises frem.
Den beige jenta er ensfarget. Hun ser ut som kaffe med veldig mye melk i, om det hjelper på å fastsette fargen på henne. Jeg skal prøve å få tatt noen bedre bilder av henne.
Ok, da er hun ikke beige i hvertfall, da de har mørk ruby øyne kanskje det kan være mink med noe bleknings gen eller slikt, hvis du syntes hun ser beige ut?
Det er en mink ja Sikker på at hun er sort øyd og ikke noe rødt skjær? Minken hos Wolf er mock mink og har ruby øyne, så hvis hun har sorte vil hun være mink og se litt annerledes ut i fargen