Farger

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Locked
Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Farger

Post by Elsol »

Ser at det blir nevnt andre farger,varianter og navn en de som står under rottevariantene.
Lavendel,blå cinnamon,platinum agouti,dove(?),graphit(?),powder,engelsk irish?stiped huskey,roan og andre tror jeg...
Kan hende jeg har misforstått noe en plass,men hvorfor er ikke de nevnt?
:hm:
Mvh
Elin:o)

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Sikkert fordi det ikke er noen av disse rotte variantene her i norge :wink: .

Personelig synes jeg egentlig det er greit at ikke alle varianter vises, for enkelte folk kan bli "hekta" på en variant.. Da kjøper de en i nermeste dyrebutikk/ eller importerer og avler bare på farger..
Og så er det igang igenn...Vi vet jo alle hva hvordan det gikk da dumboen ble så populær i dyrebuttikene.. :roll: :wink:

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Variantene har flere navn, og det blir bare forvirrende å bruke alle.
NTFs variantliste tar for seg de aller fleste rottene man kan se her til lands.
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Re: Farger

Post by Topolinis »

Elsol wrote:Ser at det blir nevnt andre farger,varianter og navn en de som står under rottevariantene.
Lavendel,blå cinnamon,platinum agouti,dove(?),graphit(?),powder,engelsk irish?stiped huskey,roan og andre tror jeg...
Kan hende jeg har misforstått noe en plass,men hvorfor er ikke de nevnt?
:hm:

English Irish er en Irish, eller en feiltegnet eubk. "Trekanten" er på magen, ikke brystet. Husky/Roan er samme sort, Striped husky er hoodedvarianten av Husky/Roan. Er med på variantsiden de foresten ;) Ellers vil de vel dukke opp etterhvert som rotter med den fargen dukker opp her. Gjør de ikke det, vil det heller ikke være grunnlag for å vise de. ;)
Mvh Ida S. Eggen

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

og rotta som vises ved siden av beskrivelsen på cinnamon er faktisk blå cinnamon :wink:
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Post by Elsol »

ok..Fint å være litt klokere..
Kan jo ikke vite at huskey og roan er samme uten å ha hørt det før,samme at det er en blå cinnamon på bildet da det står cinnamon ved det bildet :wink: ..Jaujau..Hehe
Spør fordi flere av disse navnene har vært nevnt eller har funnet de på hjemmesidene til medlemmer her inne og når man skal sjekke va det er så finner man ingenting...
Har lagt inn flere bilder på bildegalleri av jentene mine og har spurt om fargen der på agouti pien.Synes de er så forskjellige...Emma er lys,mens Cornelia og Nicki er mye mer mørke i farge + at Nicki har helt mørk hale..
Mvh
Elin:o)

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Send meg et bilde av en ordentlig cinnamon så skal jeg bytte det ut. Men hvis det ikke går an å se forskjell på blå cinnamon og cinnamon så ser jeg ikke noe poeng i å ha med "blå cinnamon" i listen, det vil jo bli det samme som å ha med dumbobærer og toppøret (nesten) ;)

Henriette

Post by Henriette »

Sjobeng wrote:og rotta som vises ved siden av beskrivelsen på cinnamon er faktisk blå cinnamon :wink:
Den ligner slet ikke min blå cinnamon, men derimod syntes jeg den er et smukt eksempel på en fin cinnamon...

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

Henriette wrote:
Sjobeng wrote:og rotta som vises ved siden av beskrivelsen på cinnamon er faktisk blå cinnamon :wink:
Den ligner slet ikke min blå cinnamon, men derimod syntes jeg den er et smukt eksempel på en fin cinnamon...
er ikke din hennes bror da?
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Henriette

Post by Henriette »

Jeg ved da ikke om hende der viser Cinnamon er bror til en jeg har... Men min blue cinnamon ser ikke sådan ud...

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

hvis han er fra blue moon så er han veldig gjerne det...
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Henriette

Post by Henriette »

er han!

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Er det Isiah du tenker på så. ;)
Mvh Ida S. Eggen

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

stemmer det, kunne bare ikke huske hva han het :oops: for meg ser han identisk ut med Isaura hvertfall :roll:
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Locked