Avlshanner søkes

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Locked
§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Avlshanner søkes

Post by § RatGirl § »

Jeg vil gjerne, hvis det er mulig, ha et større utvalg når det gjelder hvem som skal bli far til mitt planlagte kull. Så hvis det er noen som har en eller flere avlsdyktige hanner og låne ut, så hadde det vært kjempe flott. :)

Hvis det er behov eller mulighet for det, så kan det hende at jeg lar eventuelle hanner bo hos meg en liten stund for å se hvordan de er, og om de egner seg som pappa. Et pluss hadde vært om han var eller bærer blue, da Amidala bærer blue. Selvfølgelig er det ikke det som avgjør hvem som blir faren, men det hadde vært spennende. :wink:

Alt om kullet finner dere på hjemmesiden min. :wink:

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Ingen herrefolk der ute som kan tenke seg å bli pappa? :wink:

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Det er jo kun 3 kull på en hann, og hannen bør jo helst komme fra gode linjer, og gjerne være litt opp i alderen.. Og da er det ikke såååå mange å velge i mellom her i landet... Må nok annonsere flere steder, og være skeptisk til de som eventuelt sier de har en slik hann. Enkelte er litt uærlige om helsa når det er snakk om rottebebiser... ;)
Mvh Ida S. Eggen

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Fullstendig klar over det :wink: Har allerede 2, men hvis det var noen flere, så hadde det vært fint. Har annonsert flere steder også. Men valget er nesten tatt, gjennstår isåfall å ha aktuelle hannen(e) hjemme hos meg en liten stund så jeg kan vurdere dem. Sånn at jeg kan være ennå mer sikker på at eieren snakker sant og er ærlig.

Adyssa
Hamstrer mat
Posts: 340
Joined: 12 Feb 2004, 19:28
Location: Asker
Contact:

Post by Adyssa »

Råder dig också att sända mail direkt till uppfödare och fråga om deras status på hanar. Ev. också om de känner någon som har hanar man kan låna ut. Uppfödare brukar ha kontakter... :wink:

Vet hur svårt det är. En gång så gjorde jag som dig för flera år sen. Vet du hur många svar jag fick? 1! Han blev då kontaktad (inte han, men ägaren) och brukt i avel.

Ki

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Takk for et godt råd Ki :) Er jo helt fersk når det gjelder oppdrett, så alle tips og erfaringer kommer til nytte :wink:

Adyssa
Hamstrer mat
Posts: 340
Joined: 12 Feb 2004, 19:28
Location: Asker
Contact:

Post by Adyssa »

Sätt också upp dina krav. Inte alla förstår avelsveiledning eller har ens sett den. Gör det enkelt för folk och dig själv. 8)

Ki

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Hmm, trodde jeg hadde gjort det, men da har jeg ikke gjort det synlig nok, skal se om jeg får laget en egen liste snart, med mine krav :wink:

Takk igjen! :)

Locked