Moren bærer ungene etter halen??

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Locked
§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Moren bærer ungene etter halen??

Post by § RatGirl § »

Syntes denne annonsen ikke så så bra ut :hm:

Bærer moren ungene etter halen nå plutselig? Kan det hende at det skjer? Syntes ikke at dette høres ut som noen oppdretter som vet hva han gjør :(
Jeg fikk en liten tanke om at ungene kanskje er blitt løftet opp etter halen?

Morgan's
Klatrer på møblene
Posts: 532
Joined: 16 Feb 2004, 15:09
Location: TAU

Post by Morgan's »

Å ja, gammel kjenning. Avler i øst og vest uten å bry seg om helsen til hverken ungene eller foreldrene. Det er bare utseende som teller. Ikke til å anbefale.. Så han har startet opp igjen ja.. Har prøvd mange ganger å kjøpe dumborotter fra meg.. Engang leverte han mange kull i 3 ukers alderen til dyrebutikken fordi lillesøsteren hadde tatt en hann og satt han inn til hunnene (sa han da). Fast leverandør til Stavanger Akvarieforretningen i Stavanger sentrum. Sjobeng vet også veldig godt hvem han er :roll: Noen burde ikke fått lov til å avle..
Last edited by Morgan's on 18 Aug 2005, 13:59, edited 1 time in total.
Hilsen!
Rose

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Skulle ønske det var noe man kunne gjøre for å få han til å slutte eller skjerpe seg. :(

Dumbo-fan90
Sover i do
Posts: 253
Joined: 25 Oct 2004, 16:54
Location: Asker
Contact:

Post by Dumbo-fan90 »

Er nok lite man kan gjøre med slikt! Han gjør jo lixom ikke noe ulovlig. Men kunne jo kontaktet mattilsynet? Å levere rotter i 3 ukers alderen er jo ikke bra, og iallefall ikke når deler av halen er rivd av/biti av?!? :evil: :cry:
Mvh Ida&rottene

Annbritt
Stjeler søppel
Posts: 788
Joined: 24 Feb 2004, 14:14
Location: Nørresundby
Contact:

Post by Annbritt »

Man kunne besøge ham og give ham en røvfuld? :twisted:
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Desverre er det slilk at jeg ble lurt, det var ei dame(nevner ikke navn, fordi hun er en forumbruker , og da blir det bare att som et person angrep) som skulle kjøpe to gutter fra det første ops kullet til keira og Zhiller.
Jeg tok kontakt med henne og hun hadde omplassert de til en "usæriøs masse oppdretter" , hunsker at navnet hans var enten Kei Ove eller Jan Iove. Jeg ba henne om å gi meg enten telefon nummeret eller mail adressen, men hun nektet å gi med det.
Hva kunne jeg gjøre? jeg prøvde å ta det opp på forumet, men det ble slettet fordi det ble tatt som et person angrep.

Det skulel ikke forundre meg at en av disse to gutta (Aaron og Bray het de) er faren til dette kullet.
Jeg har sendt en mail til denne fyren tidligere, da jeg så annonsen. Men fikk ike svar. jeg skal prøve igjenn.

Gnaske enklet Faen ta hun kjørringa som omplasserte de til ham.

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Annbritt wrote:Man kunne besøge ham og give ham en røvfuld? :twisted:
Ja, hvorfor kan ikke noen det? Hvis man søker på gulesider eller telefonopplysningen så får man adressen. Kunne jo sagt at du var interessert i en unge og at du tilfeldigvis gikk forbi. Tenkte at det kunne vært fint å se på ungene og sånt. :P :twisted:

Julie Erlandsen
Stjeler søppel
Posts: 739
Joined: 13 Apr 2005, 12:49
Contact:

Post by Julie Erlandsen »

Folk rundt om er jo så forskjellige, men hadde noe slikt skjedd i nærheten her ville jeg ha tatt en prat med distriktsvetrinæren vår.
Hun hadde helt sikkert tatt tak i saken.
Distriktsvetrinærer befinner seg hos Mattilsynet.
Jeg har ikke så stor tro på at det er nok å snakke fornuft med slike folk. De trenger en "skrape" fra en autoritet, tror jeg. De bryr seg ikke om dyreetikk, og hører derfor ikke etter. Tror jeg dessverre.
mvh Julie

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Fant denne :hm: Enten så har han gode meninger med det, eller så håper jeg at han ikke skal avle stort og vilt :?

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

jeg tror ikke han skal avle, det er da noen med store hjerter som vil ta i mot gnagere så de kan få et bedre liv(håper jeg hvertfall)....
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

kari mette
Omegarotte
Posts: 140
Joined: 20 Jun 2004, 22:41
Location: Kongsvinger

De som tar imot gnagere

Post by kari mette »

Han skriver ikke om adskilte kjønn, håper de har det!
Der må det bli enormt med gnagere hvis de tar i mot alle omplaseringsgnagere :shock:
Håper det ikke er noen med slanger eller andre dyr som mates med dyra :evil:, men jeg får ikke tro det verste med en gang :hm:
Kari Mette
Knerten og Rikard

Morgan's
Klatrer på møblene
Posts: 532
Joined: 16 Feb 2004, 15:09
Location: TAU

Post by Morgan's »

Advarer VELDIG mot å sende rotter til han som la ut annonsen.. Han avler med disse dyrene ja, uten å ta hensyn til helse eller gemutt.. :( Samme fyren som han fra den første annonsen som ble diskutert i denne tråden..
Hilsen!
Rose

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

det er han som avler vilt med sønene til Keira og Zhiller også :(

Locked