Farge på disse?

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: Farge på disse?

Post by Stine »

Ja, men far-rotta ser utrolig ut som en blue-agouti på bildet, og siden en av ungene også ser ut til å være det må han jo nesten være det.
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Farge på disse?

Post by Matmor »

Jeg sliter med å se fargene på skjermen, men siden
*faren ble beskrevet som prikk lik en blue rotte, og
*agouti blue hår skal være blågrå innerst og lyst gulbrune ytterst på hårstrået

synes jeg beskrivelsen av farens hår med blått ytterst og hvit innerst passer veldig dårlig :hm: Derfor lurte jeg på om den litt brunlige tonen på faren kunne skyldes rusting. Ungen vil selvsagt ikke være rustet så tidlig, men etter å ha sett hva som skjedde med pelsen til Olifants, som startet ut lys brun/minkfarget som faren og endte opp black (men med svak bruntone på hodet) tar jeg en litt vent-og-se holdning når det gjelder rottepels :) Men hvis det bare er de lengste dekkhårene som er hvite innerst og blå ytterst, kan det være blue agouti som Rottelooover sier.

Til trådstarter: ungene er nesten alltid lysere enn foreldrene til de mister babypelsen. Huskyrotter, derimot, starter som mørk grå (baby black), mens voksne husky'er er blitt lysere i pelsen..

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Farge på disse?

Post by Larm »

Min Kelèt er blue og han har hvitere hårstrå innerst og blåe ytterst.
Han var mye lysere da han var yngre. Nå er han 5 mnd og er blitt utrolig mye mørkere :D
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: Farge på disse?

Post by BlackNenne »

Samme med min Sunniva som også er blue. Ser tydelig på bilder at fargen har endret seg. :)

Lyngrottene
River avispapir
Posts: 995
Joined: 29 Jun 2009, 21:38
Location: Rygge/Moss
Contact:

Re: Farge på disse?

Post by Lyngrottene »

Jeg har en voksen blue, og en halvvoksen frøken som er agouti blue. Men når jeg ser på de ser jeg en bitteliten farge forskjell, men noen ganger så kan jeg ikke se forskjell fra de overhode, bare at hun som er voksen er mere pjuskete, i fargen, ser ut som det er sølv innimellom også
Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter :D - Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3

It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!

Post Reply