Drektig rotte? Stessa!!!

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Drektig rotte? Stessa!!!

Post by torasrotter »

og om hun har bolle i ovnen, vær så snill ikke send henne tilbake til butikken :( Med en så ung rotte er det dessverre en liten sannsynlig for at hun kommer til å få fødsels komplikasjoner, og om hun står i butikken da, så kommer hun ikke til å klare det tror jeg.. Jeg kunne gjerne hatt henne her til ungene er store nok til å bli gitt bort, men jeg tror ikke det er lurt å flytte på henne hvis hun er gravid :? Men på bildet ser hun ikke gravid ut i det hele tatt, så kanskje du bare er litt hønemor :lol: ;)
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Lunapunx

Re: Drektig rotte? Stessa!!!

Post by Lunapunx »

Svar fra dyrebutikk da jeg forklarte litt situasjon for dem på mail:
"Hei. Sannsynligvis så er rotten drektig, du kan bare komme inn med henne viss du vil det,

har nye rotter inne, viss du vil så kan du heller få igjen pengene.



Mvh NN "

Synes det er litt rart at de drar den beslutningen uten å ha sett henne først.

Men som sagt har flere her inne ment at hun ikke ser særlig drektig ut ihvertfall, så føler meg litt roligere nå uansett.

Men dette mailsvaret gir meg litt betenkeligheter, lurer liksom på om de har fått andre henvendelser fra folk med jenter fra samme kull etc...

Får bare roe litt ned og se det an kanskje.

Takker for mye respons og hjelp anyways :D

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Drektig rotte? Stessa!!!

Post by torasrotter »

Jeg har allerede tatt med meg hjem to drektige rotter fra dyrebutikk bare i 2010 :shock: Den ene overlevde ikke, fordi den var så ung og liten stakkars.. Den andre gikk det helt fint med, og hun fikk 17 unger hvorav 13 overlevde :bravo: Så det kan gå bra, men det er nok sannsynlig at det er flere fra samme kull som er blitt drektige iogmed at de skrev som de gjorde.. Men om de er fra Imazo så er det slett ikke sikkert at det er en innavlsparring, for der har de jo masse rotter som er ca samme alder, så det kan godt være det går greit.. Men nå ser du det bare litt ann ;) Rotter går drektige ca 21 dager, så om de har vert hos deg i to uker, så bør du kunne se det snart om hun er drektig ;)
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Drektig rotte? Stessa!!!

Post by wollf »

om det er første leds innavl så er det nok ingen fare uansett

Post Reply