Pris på rotteunger.

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Pris på rotteunger.

Post by kikky »

Hva har skjedd med prisen på rotteunger? Hvorfor tar dere nå ca dobbelte av hva som var normalen for 2-3 år siden? Har utgiftene for oppdrett gått drastisk opp eller er det annet som ligger bak prisøkningen :cheerful: ?
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Pris på rotteunger.

Post by wollf »

personlig er det for at prisene hos vet har økt, for at etterspørselen har økt, og for at jeg ønsker å ta en litt høyere pris enn de som ikke avler "profesjonellt" (om jeg kan kalle det det)
de siste kullene jeg har hatt har jeg enten gått i minus eller totalt i 0.
ikke at jeg ønsker å tjene på det, men vil ikke stå igjen med masse utgifter, og de pengene som blir til overs går i potten på dyrlegekonto eller til penger for å hente inn nytt avlsmateriale.

før hadde jeg en rimelig dyrlege, men prisene her i bergen er adskillig høyere. ungene fra steinkullet spise meg nesten ut av huset :flau:

det er ikke uvanlig at priser øker etter hvert. og for min del setter jeg også noen unger fra et kull ut på for. så for at ting skal gå opp økonomisk valgte jeg å sette opp prisen pr unge med 100 kr

HeleneH
Klatrer på møblene
Posts: 546
Joined: 18 Nov 2011, 17:29
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Pris på rotteunger.

Post by HeleneH »

Vel, når de tar 150kr (200kr for dumbounge ofte) i dyrebutikkene, synes jeg det ikke er så ille å ta 300kr (500kr for 2) for en rotte med oppfølging, stamtavle og målrettet avl...
Helene
Med Navi, Pinky, Emily, Alice, Tillitt, Guinea, Betty og Alva:)

Navistar's Rotteoppdrett

Hjemmeside: http://www.navistars.net

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Pris på rotteunger.

Post by kikky »

Ingen som sa det var ille, lurer bare på hva som ligger bak. Er det bare derfor du har økt din pris?
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Pris på rotteunger.

Post by wollf »

pris 300 for 1 og 500 for 2 har vært praktisert lenge, også før helene startet med oppdrett.
det er jeg som tar blodpris med 400 for en og 700 for 2;)
Last edited by wollf on 28 Sep 2012, 15:16, edited 1 time in total.

HeleneH
Klatrer på møblene
Posts: 546
Joined: 18 Nov 2011, 17:29
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Pris på rotteunger.

Post by HeleneH »

Jeg har akkurat hatt mitt første kull, så jeg har ikke økt noenting ;) jeg har bare tatt det som er blitt praktisert her.
Helene
Med Navi, Pinky, Emily, Alice, Tillitt, Guinea, Betty og Alva:)

Navistar's Rotteoppdrett

Hjemmeside: http://www.navistars.net

utmeldt

Re: Pris på rotteunger.

Post by utmeldt »

Jeg har også satt det som har vært "standard" pris så lenge jeg har vært her inne på mitt første kull :cheer:

300 for en og 500 for to er absolutt en veldig grei pris synes jeg, men jeg selv vurderer også å øke prisen til neste kull. Unger og tenåringer som kjøper rotter på impuls har jeg blidt kontaktet ekstremt mye av(ca 3 stk i uka!!!), så ved å øke prisen tenker jeg at flere vil tenke seg nøye om før de sender en mail som sier " Hei ser du har/skal ha kull, jeg vil ha en rotte hos deg" (har jeg foresten nevnt hvor mye jeg hater slike mailer? ) :trett:
Så jeg tenker at med en litt stivere pris vil kanskje flere voksne og ikke minst seriøse personer ta kontakt så jeg slipper alle de useriøse ungene som plager vettet av meg :nottelling:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Pris på rotteunger.

Post by wollf »

det er derfor jeg ikke legger ut annonser på finn.no :sneak:

utmeldt

Re: Pris på rotteunger.

Post by utmeldt »

Ja vet du, jeg blir ikke å gjøre det igjen jeg heller :suspicious: Blir jo nedringt og mailet av små kids :sjokkert: Men verst var det med han som ville ha reker til iguanan sin :worry:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Pris på rotteunger.

Post by wollf »

Anniken wrote:Ja vet du, jeg blir ikke å gjøre det igjen jeg heller :suspicious: Blir jo nedringt og mailet av små kids :sjokkert: Men verst var det med han som ville ha reker til iguanan sin :worry:
er mere enn nok av de der ja... tro du meg. jeg legger ikke ut unger for salg i det hele tatt lenger.

utmeldt

Re: Pris på rotteunger.

Post by utmeldt »

nei, lurer på om ikke jeg også blir å holde meg til annonsering på forumet her i framtiden! :nottelling:

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Pris på rotteunger.

Post by kikky »

HeleneH wrote:Jeg har akkurat hatt mitt første kull, så jeg har ikke økt noenting ;) jeg har bare tatt det som er blitt praktisert her.
Dårlig skrevet av meg, men mente slevfølgelig økning fra pris noen år tilbake :cheerful:
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Pris på rotteunger.

Post by wollf »

hva kostet det før da? synes å huske det lå på den prisen før også

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Pris på rotteunger.

Post by kikky »

Ble som oftest tatt 150-200kr per tott :cheesy:
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Pris på rotteunger.

Post by wollf »

ok. men da er jeg enig i at det er rett å sette prisene opp da det er samme pris som dyrebutikkene har

Post Reply